MuscleMeat

Wat moet ik gebruiken?

• Topic Starter Topic Starter
wat is verstandig om te eten na het sporten? Heb dan honger, één banaan is niet genoeg.

Pre en post ...n complete (warme) maaltijd...

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Okay thanks

Neem een goede maaltijd na het trainen, met voldoende koolhydraten en 40 gram eitwitten.
En voor het trainen, neem een banaan(snelle suikers) met een shake. Zorg ervoor dat je niet te vol zit,voor het trainen,
daarmee heb je alleen maar jezelf.

Neem een goede maaltijd na het trainen, met voldoende koolhydraten en 40 gram eitwitten.
En voor het trainen, neem een banaan(snelle suikers) met een shake. Zorg ervoor dat je niet te vol zit,voor het trainen,
daarmee heb je alleen maar jezelf.

Ach, zodra je voor de derde keer in een uur dezelfde hap shoarma proeft leer je dat wel af

Probeer dit eens
pijl-beneden.png

Wat je koopt zal afhangen van je prioriteiten. Voor mij zijn die dingen die ik onvoldoende uit voeding kan halen primair, omdat ik weet dat ik ook zonder shakes makkelijk aan mijn eiwitten kom meeste dagen. Ik heb uiteraard een heel assortiment shakes staan, maar gezien mijn voeding, niets dat echt noodzakelijk is, het zijn meer gemaksopties. Omega-3 is belangrijk voor mij, en iedereen die niet erg veel vis eet. Omega-3 balans in de westerse wereld is abominable, en absolute hoeveelheid omega-3 vaak ook ondermaats. Helaas op dat vlak weinig kwaliteit op de markt, dus kies een reputabel merk. Verder creatine, L-carnitine en zinc. Allemaal dingen die ik wil optimaliseren. heb die ruim in men voeding, maar nog steeds onvoldoende voor optimale niveaus. Die dingen neem ik ook heel het jaar door.

Qua eiwitten vind ik een goeie caseine belangrijker dan een whey. ALs je om de vier uur een maaltijd met 30g eiwitten hebt, dek je al groot deel van de lading. Er is een cap op hoeveel eiwit je kan gebruiken om eiwitsynthese te stimuleren, voor maximaal effect moet je dus je aminozuurspiegel zo lang mogelijk tegen die drempel houden. Daar is caseine heel nuttig. Goeie dosis van 60-70g voor het slapen gaan zal door de trage afgifte een maximaal niveau voorzien voor 5-6uur, en verhoogd niveau voor 7-8 uur zelfs. Een van de weinige dingen waarvan het nut in effectieve meetbare spiergroei is aangetoond op een periode van slechts 10 weken. Daarnaast is caseine ook een noodoplossing als je ooit in situatie komt waar je weet dat je maaltijd gaat overslaan. Daarnaast opteer je best voor een whey. De beste prijs/kwaliteitverhouding is soms moeilijk na te gaan, omdat je het moet berekenen op dosissen van 25g EFFECTIEVE whey per dosis en daar de prijs van gaan bepalen. Dat wil zeggen na dat je rekening houd met percentage eiwit van je poeder en omrekening van droge stof moet je 25g over houden. Whey is bijster effectief half uur voor de training, wanneer meeste mensen geen volle maaltijden verdragen. De whey voor de training is beter dan na, omdat de aminozuren pieken op het moment dat je training goed en wel begint. Anders ga je nog heel de training zonder.

Daarnaast zijn heel wat nuttige dingen, maar zoals je ziet wordt nood bepaalt door je doel en mogelijkheden, niet zozeer het product zelf. Betaine, citrulline en peptopro zitten in mijn arsenaal, en als ik dieet ook heel wat vitaminen ter compensatie.

Pre workout is eerder iets mentaal. Ikzelf ben daar nogal old school in (of gewoon oud ?), maar mijn idee is dat als je iets moet nemen om te willen gaan trainen, dan heb je de verkeerde sport gekozen. Ga dan breien of zo. Het draagt niet bij tot extra spiergroei, en jezelf forceren als je moe of gekwetst bent is ook niet verstandig.

Terug
Naar boven