- Waardering
- 3.208
100% eens. Het christendom is natuurlijk geen haar beter als je het historisch bekijkt. Ook de actuele problemen als kindermisbruik, uitspraken van de paus e.d. wegen op dat vlak zwaar door. Wel denk ik dat het christendom de scherpe kantjes ondertussen beter heeft weggewerkt, terwijl de islam nog door een hele evolutie moet, vooral natuurlijk in het Midden-Oosten.Ik ben ook overtuigd van de slechte kanten van religie. Dat is alleen niet de reden waarom ik bijna altijd reageer op de "moslimtopics". Eigenlijk reageer ik erop omdat ik het vreemd vind dat het altijd over Islam gaat terwijl ik het Christendom even verwerpelijk vind, of welke godsdienst dan ook. Het lijkt er vaak op dat mensen die de Islam hier belichten als geloof met slechte kanten, de andere geloven onbelicht laten. Dat hypocriete aspect van sommige posts, dat is waar ik slecht tegen kan en op reageer.
Ik geloof niet in een zogenaamde overtrokken angst (islamofobie) zoals sommigen de sterke kritiek op de islam willen noemen, maar het is zeker hypocriet om alle peilen op de islam te richten zoals een Wilders doet. Het is duidelijk dat de islam net zoals het christendom moet en zal evolueren, en het is belachelijk om te denken dat elke moslim hetzelfde is en niet zou kunnen integreren. Echter moet men aan de andere kant de godsdienstvrijheid niet als grenzeloos beschouwen, de islam moet net als het christendom naar de privésfeer en mag op geen enkele manier een obstakel vormen in een seculiere samenleving.