Week 24
Ub1
Bench 74,5kg 3x6
BoR 47kg 3x10
Low incl db press 15kg 11x 10x 10x
Chins 8x 7x 7x
Bb curl 12x20 8x22,5 6x25kg
Db skullcrusher 7,5kg 3x9
ss-->
High incl db curl 7,5kg 3x6
Lb2
Highbar squat ramp up to 1x110kg 2sec hold
Highbar squat backoff 80kg 2x10+1xamrap
Ub1 ging gewoon goed, maar een van de laatste reps op incl press was niet helemaal koosjer. Tijdens het trainen geen last, de uren erna begon er een trekkend gevoel op te treden ter plekke van de lange kop van mijn linker triceps. Vandaag is dat gevoel er nog en met name bewegen van de arm boven horizontaal voelt niet lekker. Ik (her)ken dit gevoel wel, waarschijnlijk kan ik er gewoon mee blijven trainen en trekt het snel weer weg.
Uit voorzorg niet te gek gedaan tijdens lb2. Dat is wel een nadeel van freeweight trainen, je hebt overal je armen bij nodig.. Kon op squats de bar niet lekker pakken, moest een stuk breder. Toen maar besloten om helemaal freaky te gaan doen: barefoot highbar squatten. Tot mijn verbazing ging dat erg soepel en goed, wel ietsje meer forward lean maar boeie. Tot 100kg zo dubbels en triples met hold gedaan, daarna toch even de lifters aan gedaan en nog twee singles tot 110kg, alles zonder riem. Lekker lekker, backoff setjes gingen lekker vlot en aanvankelijk easy reps. Laatste paar reps goed verzuurd eruit geknepen. Heerlijk om dat nog eens te doen

.
Triceps voelt nu wel al stukje beter, krijgt nu twee rustdagen.