Fitness Seller

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

Bezoekers in dit topic

Warm je de rotator cuff op?
Nu je het zegt, dat doe ik minder dan toen ik nog greyskull deed. Met die zware compounds moest dat ook echt. Met mijn huidige schema heb ik daar wat weinig tijd voor, maar leek me ook niet echt nodig. Nog steeds niet eigenlijk, ik verdenk een wat mindere rep die net verkeerd uitpakt. Maar ben zeker wel erg benieuwd naar waarom je specifiek naar rotator cuff vraagt. Wat is de connectie met triceps hierin? (Geen kritiek, pure interesse)

Nu je het zegt, dat doe ik minder dan toen ik nog greyskull deed. Met die zware compounds moest dat ook echt. Met mijn huidige schema heb ik daar wat weinig tijd voor, maar leek me ook niet echt nodig. Nog steeds niet eigenlijk, ik verdenk een wat mindere rep die net verkeerd uitpakt. Maar ben zeker wel erg benieuwd naar waarom je specifiek naar rotator cuff vraagt. Wat is de connectie met triceps hierin? (Geen kritiek, pure interesse)
Activatie daarvan helpt mij om het schouder stabiel en de vorm goed te houden. In mijn beleving heeft het me mogelijk ook geholpen om ervoor te zorgen dat de triceps de taak niet deels van de rotator cuff over gingen proberen te nemen.

Zelf doe ik een bw trx face pull naar externe rotatie gevolg door overhead press en shrug. Zo heb ik ineens de rear delts, rotator cuff en lagere traps te pakken.

Edit: voorafgaand daaraan roei ik even om de boel op te warmen en lats te activeren

Laatst bewerkt:
Activatie daarvan helpt mij om het schouder stabiel en de vorm goed te houden. In mijn beleving heeft het me mogelijk ook geholpen om ervoor te zorgen dat de triceps de taak niet deels van de rotator cuff over gingen proberen te nemen.

Zelf doe ik een bw trx face pull naar externe rotatie gevolg door overhead press en shrug. Zo heb ik ineens de rear delts, rotator cuff en lagere traps te pakken.

Edit: voorafgaand daaraan roei ik even om de boel op te warmen en late te activeren
Thx, ik ga weer wat meer specifiek opwarmen.

Terugkomend op die RDL, misschien kan je hier wat mee?
Thx kan er zeker wat mee.
De uitvoering in de laatste secondes van het filmpje is precies hoe ik het ook deed, wel met iets minder arching (vind het erg veel in het filmpje) maar ook niet helemaal neutraal. Sinds kort houd ik mijn knieeën iets 'softer' dan dit en dat voelt wel ietsje beter, maar het is niet wat het moet zijn. Omdat het juist bij rdl en bor speelt (bij geen enkele andere oefening) krijg ik langzaam het vermoeden dat ik maar beter kan accepteren dat deze oefeningen niet meer aan mij besteed zijn en op zoek gaan naar alternatieven. Voor bor ben ik van plan om low rep pendlays te doen op lichte bench dag en chest supp rows op zware bench dag.

Laatst bewerkt:
Week 24

Lb2
Deadlift 5x85 5x95 5x105kg
BB hacksquat 57,5kg 3x8
BB splitsquat 20kg 8x 7x
Nordic ham curl 6x 5x
BB calf raise 80kg 3x8
Hanging leg raise 3x7

Heerlijke training. Calf raise blok ietsje verhoogd naar 5cm, met mijn schoenmaatje 41 is dat wel maximale stretch voor mij. Even wennen maar voelt erg goed zo. Hamstring curls voelen ook steeds sterker, 3sec eccentric en strict.
Splitsquats gaan ook erg goed, uitvoering is key en sinds gisteren voor het eerst echt mega spierpijn in de hele quads, met name boven aan.

Lang stil hier voor jouw doen..
Idd, heeft te maken met het nieuwe huis. Alle saneringen zijn gedaan, kozijnen worden deze week geplaatst. De rest van de verbouwing doe ik zelf (complete renovatie) en dat gaat nu beginnen. Tijd/zin om zelf te loggen had ik even niet, ben wel gewoon volgens schema blijven trainen. BoR doe ik niet meer, daarvoor in de plaats doe ik nu pendlay's en chest supp db row.
Deze week train ik iets aangepast vanwege tijdgebrek en volgende week heb ik een rustweek ingepland.

Week 26 (alweer, poeh wat gaat die tijd snel)

Ub

Bench 'bb style'

12x60, 8x65, 6x70kg
Bench 'pl style'
5x75, 2x3x80kg paused + 2 backoff setjes amrap 65kg
Pendlay
8x60, 6x65, 5x70, 3x75, 3x80kg
Pullup
4x5 bw
Ohp ss btn strict press
2xamrap 20kg beide
BB curl ss bb reverse curl
12x20, 8x25, 5x30kg
ss 2xamrap
DB skullcrusher ss high incl db curl
3x6 10kg beide

Deze week drie trainingen ipv vier, derde training wordt fullbody. Daarom probeer ik beide ub en lb dagen in een te proppen (natuurlijk niet alle oefeningen :clown: ).
Training zelf ging erg goed, wel bijna twee uurtjes bezig geweest maar geen dip naar het einde.

Idd, heeft te maken met het nieuwe huis. Alle saneringen zijn gedaan, kozijnen worden deze week geplaatst. De rest van de verbouwing doe ik zelf (complete renovatie) en dat gaat nu beginnen. Tijd/zin om zelf te loggen had ik even niet, ben wel gewoon volgens schema blijven trainen. BoR doe ik niet meer, daarvoor in de plaats doe ik nu pendlay's en chest supp db row.
Deze week train ik iets aangepast vanwege tijdgebrek en volgende week heb ik een rustweek ingepland.
Lekker bezig man! Laat het maar een mooi paleisje worden👌🏼 twee rechter handen dus?

Lekker bezig man! Laat het maar een mooi paleisje worden👌🏼 twee rechter handen dus?
Thx!
Daar gaan we wel achter komen :p maar ooit in een ver verleden opleiding timmerman gedaan en altijd wel ergens aan het klussen dus alle vertrouwen:D

Dat verklaard.. netjes dat je zo door gaat💪

Dat verklaard.. netjes dat je zo door gaat💪
Thx! Ik houd er wel rekening mee dat de trainingsfrequentie omlaag zal gaan, hopelijk pas tegen de tijd dat het cutten er (ver) op zit. Daarna wil ik het 'simpel' houden, fullbody compounds met eventueel een setje isolatie hier en daar. Qua voeding zal het wat lastiger worden omdat activiteit een schommelende factor zal zijn, maar het doel is dan lean gainen.

Week 26

LB

Highbar squat, 3sec paused

3x90, 2x95, 2x100, 1x120kg, backoff 2xamrap 80kg
Stiff legged deadlift, touch&go
2xamrap 80kg
Nordic hamstring curl, strict full rom
5x, 6x
BB calf raise
2x8, 1xamrap 90kg
Hanging leg raise
2x7, 1xamrap

Heerlijke ochtendtraining, squat gericht. Setjes van vijf tot 85kg, rest zie boven. Veel reps/oefeningen voor de benen zit er even niet in, hoge intensiteit gelukkig wel.
Stiff legged deadlift geprobeerd ipv rdl, moet zeggen dat die wel erg solide voelt. Reps niet geteld, maar zeker 8+. Raak zowel hammies als onderrug erg goed ermee.
Best gaar na nhc maar toch all out gegaan op de rest met de komende rustweek in het achterhoofd.

Week 26

FB

Deadlift

5kg verhogen per set:
80-100kg sets van 5
105-120kg triples
125-140kg singles (2x140)
Bench 'Larsen press'
60 kg 2x8, 1x10 paused, slow eccentric
Frontsquat
40kg 2x5 2sec paused
Chins
2x6
OHP
30kg 1x10, 1x14
Pullup
1x4, 1x7
Db curl
10kg 1x12, 1x10
Hanging leg raise
1x10, 1x12

Mooie afsluiter van een half jaar ub/lb. Focus op deadlift, uur over gedaan maar voelde erg goed dus lekker uitgeleefd. Rest een beetje ge-freestyled tot technisch falen (chins niet, wilde nog wat overhouden voor pullups). Benen waren wel ver op na een paar frontsquats dus maar daarbij gelaten vwb benen.

Laatst bewerkt:
Afsluiter? Ga je voor een ander schema nu?

Afsluiter? Ga je voor een ander schema nu?
Ja, had graag langer doorgegaan ermee maar heb vanwege verbouwing minder dagen voor training beschikbaar. Ook merk ik met dit ub/lb schema dat ik vaker een rustweek/deload nodig heb en na een lb training ben ik vaak een tot twee dagen te gaar in mijn benen om nog flink te verbouwen thuis.
Nu eerst een rustweek en dan even kijken hoe precies verder. Zat te denken aan fullbody, met na elke training twee rustdagen.

Fullbody 5x5

Week 1 FB-A

Benchpress, pendlay row, squat. 5x5@40kg. Squat sets begonnen met een clean, omdat ik te lui was het rack op te zetten :laugh: . Erg laag in gewicht begonnen omdat ik, natuurlijk net nu ik weer wil gaan trainen, verkouden ben. Bench paused en slow ecc, stelde niet veel voor. Rows en squats ook easy reps, wel beetje spaghetti benen:grumble:.
Er moeten nog een paar kg's af, daarna een tijdje op maintenance. Vanwege de verbouwingen wordt het lastig om kcal verbruik goed in te schatten, door op maintenance te mikken hoop ik te voorkomen te veel vet aan te zetten of onbedoeld te cutten.

Laatst bewerkt:
Back
Naar boven