XXL Nutrition

Contest Log Psycomantje's Contest log 2021

Hehe thanks! Deadlift single was @6 ofzo. Easy dus, ging nog 215 doen. Maar voelde dat men onderrug niet netjes bleef, en beweging in de onderrug is wat me problemen bezorgd. En dat ik snel bij squat, vanaf ik net onder parallel ga, krijg ik wat butt wink en die beweging zorgt voor pijn. Dus zolang mijn rug netjes blijft is er niet echt een probleem. En bij deadlift kan ik die aardig houden :)

Moest normaal ook nog 3x3 deadliften na de 2x5. Maar voelde wel dat het genoeg was, begon wat irritatie op te treden.

Misschien een idee om de deadlift dan nog een stuk lichter te doen? En/of de rom van de squat te beperken.

• Topic Starter Topic Starter
Misschien een idee om de deadlift dan nog een stuk lichter te doen? En/of de rom van de squat te beperken.
Had misschien inderdaad nog nog een setje of meerdere van 3 lichter kunnen doen eventueel. De rom van de squat is nog beperkt, zal vandaag ook nog zo zijn vermoed ik. Vandaag moet ik squatten dus we zullen zien wat het geeft.

De deadlifts waren wel erg licht qua gevoel. single @6 maxmimum, de setjes van 5 kan ik niet echt een rating geven want kon ik 10+ reps mee doen vermoed ik. Ook geen pijn ervaren maar wel een irritatie gevoel, dus voor dat gevoel ben ik eerder gestopt. (liever nog iets te voorzichtig nu)

zeurende pijn, volgens mij ontstoken vanaf ik niet 20 a 30 mijn opwarm heb ik veel last tijdens trainen
Pijntjes komen meestal van teveel volume of te hoge intensiteit, minder goeie programming dus bijvoorbeeld.

Mijn blessure komt door een samenhang deze keer. Super druk op het werk, elke keer op verschillende uren starten en elke training in PR zones trainen. Hebben samen teveel vermoeidheid opgestapeld en dan nja.... ook omdat ik vaak afweek van het schema, mijn singles die @8 moesten zijn waren veel vaker een @9. Waarna ik dan nog een tripple @9 moest doen meestal en dan backoff work. Zo stapelt alles snel op.

Hopelijk geraak je er snel van af.

Rehab training 3 - Bench pr's​

Squat
8 x 20kg
5 x 60kg
3 x 80kg
3 x 120kg
3 x 140kg
8 x 120kg

Bench press
1 x 120kg
3 x 130kg PR
5 x 120kg PR
2 x 120kg
2 x 110kg

Low incline bench + Lat Pulldown
6 x 60kg + 10 x 50kg
6 x 80kg + 10 x 55kg
5 x 90kg + 10 x 60kg

-Squat begint beter te gaan. Was een beetje bang vanaf 120 (ookal voelde het goed, mindfucks). Filmpje gemaakt van de 120 om te kijken waar mijn diepte nu zit, zit bijna op parallel.
-Bench: Heerlijk. Filmpje van de 130. Muziek uitgevallen, lekker :p
Filmpjes
-squat 3x120

-bench 3x130

Dat gaat vlot weer de goede kant op met de squat. Nice!
Wow, sterke bench man.

Pijntjes komen meestal van teveel volume of te hoge intensiteit, minder goeie programming dus bijvoorbeeld.

Mijn blessure komt door een samenhang deze keer. Super druk op het werk, elke keer op verschillende uren starten en elke training in PR zones trainen. Hebben samen teveel vermoeidheid opgestapeld en dan nja.... ook omdat ik vaak afweek van het schema, mijn singles die @8 moesten zijn waren veel vaker een @9. Waarna ik dan nog een tripple @9 moest doen meestal en dan backoff work. Zo stapelt alles snel op.

Hopelijk geraak je er snel van af.
Kan idd de oorzaak zijn zit sinds kort in volcontinu systeem dus verschillende shiften achter elkaar dat met de mentaliteit "harder then last time" trainen zal wel voor deze shit gezorgd hebbe... ik volg je progress 💪

Damm dieje bench :p
Wel mooie legdrive overbrenging. Heel duidelijk. Daar is er bij mij nog werk

Damm dieje bench :p
Wel mooie legdrive overbrenging. Heel duidelijk. Daar is er bij mij nog werk
Thx! Ja echt heel blij hoe die ging vandaag :) moet alleen wat meer leren mijn kont op de bank te houden, komt er telkens een beetje af. Niet dat ik dat zo erg vind maar voor de competition mag dit dus niet:p gelukkig zoveel pogingen als we willen. Zal wel 1 goeie tussen komen haha

Thx! Ja echt heel blij hoe die ging vandaag :) moet alleen wat meer leren mijn kont op de bank te houden, komt er telkens een beetje af. Niet dat ik dat zo erg vind maar voor de competition mag dit dus niet:p gelukkig zoveel pogingen als we willen. Zal wel 1 goeie tussen komen haha

Haha zkrs. Net nog even vids gekeken hoe te legdriven. Volgende x nog maar eens proberen :p tijdje terug ging het wel beter, maar heb hetzelfde gelift nu dus ook goed. Kan nog niet wennen aan de voetsteunen die links en rechts uitkomen.

Haha zkrs. Net nog even vids gekeken hoe te legdriven. Volgende x nog maar eens proberen :p tijdje terug ging het wel beter, maar heb hetzelfde gelift nu dus ook goed. Kan nog niet wennen aan de voetsteunen die links en rechts uitkomen.
Heb ik niet echt last van. Ik zet eerst men voeten op de steunen, en duw van daar men arch op (zo kan je bankje ook niet verschuiven). En dan staan men voeten achter de steunen van de bench.

*edit: ik zie net in je log dat je op het begin van je bench ligt. Ik lig zo hoog ik kan. Achterhoofd ligt net op het einde van men bankje

Rehab training 4 - Bench pr's

Deadlift
1 x 220kg (@9)
3 x 210kg (@9)
3 x 190kg
3 x 170kg

Pin bench press
1 x 130kg (@7) PR
3 x 130kg (@10) PR
3 x 110kg
3 x 110kg

Seated cable row
8 x 65kg
8 x 75kg (strickt) PR

Lekkere training!
-Deadlift: ging aardig lekker! Belt los aan, alleen bij de 3x210 een gaatje strakker.
-pin bench: Vorige pin bench sessies waren niet correct volgens mij. Staat chest level, maar eerst hitte ik men chest en dan moest ik nog 1cm zakken en dan hitte ik de pins.... Dat voelde zeer vreemd! De pins nu 1 gaatje hoger en nu kom ik een klein stukje boven men chest, maar das beter denk ik... Is ook de spot waar men bench meestal gaat failen. Dacht dat 3x130 @9 ging zijn maar laatste rep raakte ik de pins iets teveel richting mijn keel waardoor het erg moeilijk werd.

Filmpjes
1x220 deadlift

3x210

3x130

double back
Double back.JPG

Mooi weer!

Gaat goed hier, nice :)
Probeer de richting van de kracht horizontaal over te brengen in plaats van verticaal.

Vanaf maandag weer wat meer consistent trainen. Ook eens nadenken wat ik ga doen qua schema etc.. tis maar 8 weken die we hebben dus.

Terug
Naar boven