Fitness Seller

Pull-up

Bezoekers in dit topic

Frank4596

Novice
Lid geworden
11 mrt 2019
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
72kg
Vetpercentage
14%
Dag iedereen. Ik beoefen al enkele jaren de sport bodybuilding. Bij de meeste oefeningen heb ik veel vooruitgang geboekt. De enige oefening waar ik problemen mee heb, is de pull up. Als ik me wil optrekken, gebeurt dit assymetrisch, m.a.w. Mijn linkerschouder verliest op een bepaald moment zijn macht waardoor ik scheef optrek. Ik heb daarom gevraagd aan iemand die om voeten te ondersteunen tijdens de oefening. Hierdoor lukt het beter en heb ik minder last van de assymetrische klachten maar toch voel het aan alsof mijn linkerschouder problemen heeft met deze oefening. Ik vind dit zeer jammer aangezien dit DE oefening is om een bredere rug te krijgen. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Met vriendelijke groeten,
Frank
 
Wat is de reden dat je linkerschouder "de macht" verliest?
Mogelijk dat je daaraan kan werken. Heb je met pull downs ook last van dit ongelijk trekken?
Mogelijk is een optie om unilaterale pull downs te doen om de onafhankelijke kracht (macht) in je armen gelijk te trekken.

Misschien heeft DieNase Of kazamafury (meen me te herinneren dat jij ook wat meer hierover weet? ) nog tips.
 
Ik weet ook niet wat daar de reden achter is, dat is uit het niets opeens zo gekomen. Eerst kon ik prima recht omhoog optrekken, 4 sets lang. Nu heb ik na de eerste paar herhalingen al dat mijn lichaam steeds verder naar links uitwijkt. En bij bijvoorbeeld de 3de set is het echt extreem. Met pull downs heb ik er dan weer geen last van.

Unilaterale pull downs is inderdaad misschien wel goed om te doen, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga het vanavond even proberen.

Iemand anders misschien nog enig idee waar het aan kan liggen?
 
Lekker latpulldowns doen. Geen enkele oefening is een must
 
Wat is de reden dat je linkerschouder "de macht" verliest?
Mogelijk dat je daaraan kan werken. Heb je met pull downs ook last van dit ongelijk trekken?
Mogelijk is een optie om unilaterale pull downs te doen om de onafhankelijke kracht (macht) in je armen gelijk te trekken.

Misschien heeft DieNase Of kazamafury (meen me te herinneren dat jij ook wat meer hierover weet? ) nog tips.
Misschien kun je eens een filmpje posten?
 
Ik weet wel dat vorm/tut/mmc bij de meeste veel hoger ligt bij Lat pulldowns. Overloaden gaat ook gemakkelijker ivm lichaamsgewicht.
 
Dag iedereen. Ik beoefen al enkele jaren de sport bodybuilding. Bij de meeste oefeningen heb ik veel vooruitgang geboekt. De enige oefening waar ik problemen mee heb, is de pull up. Als ik me wil optrekken, gebeurt dit assymetrisch, m.a.w. Mijn linkerschouder verliest op een bepaald moment zijn macht waardoor ik scheef optrek. Ik heb daarom gevraagd aan iemand die om voeten te ondersteunen tijdens de oefening. Hierdoor lukt het beter en heb ik minder last van de assymetrische klachten maar toch voel het aan alsof mijn linkerschouder problemen heeft met deze oefening. Ik vind dit zeer jammer aangezien dit DE oefening is om een bredere rug te krijgen. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Met vriendelijke groeten,
Frank
Ha Frank,

Kun je eens een filmpje posten?
 
Back
Naar boven