MuscleMeat

PVV fail...again...

Dit soort organisaties moeten zich niet bemoeien met de kiesgang, ook al zal deze actie amper effect gesorteerd hebben. Mensen die bepaalde standpunten aanhangen op het gebied van vreemdelingen en zeker op het gebied van vrijheid van geloof laten zich niet beinvloeden door een organisatie die zelf zich inzet voor de belangen van vluchtelingen in Nederland.

• Topic Starter Topic Starter
Verschrikkelijk, bij iedere stap die de PVV zet wordt het groots van de daken geschreeuwd.

Waarom gebeurd dat niet bij de andere partijen???

Zoals Groenlinks, die met het idiote idee komt om huisvrouwen geen AOW meer te geven. (Als dus een gezin 3 of meer kinderen hebben, en de man verdient en de vrouw thuis blijft als huisvrouw krijgt ze later geen AOW meer.)

Of D66 zijn idiote plan om bijna de gehele publieke omroep de das om te doen door die subsidie volledig te korten.

Nee, dan is het stil....

GL:

Er komt een sociale en flexibele AOW. Participatie wordt het uitgangspunt. Iedereen die 45 jaar in de Nederlandse samenleving heeft geparticipeerd heeft recht op een volledige AOW-uitkering. Tegenover dit recht staat een plicht tot participatie. Wie niet wil participeren, omdat hij of zij over voldoende vermogen of andere inkomensbronnen beschikt, bouwt geen AOW meer op. Wie niet kan participeren, door werkloosheid, arbeidsongeschiktheid of intensieve zorgtaken voor kleine kinderen of zieke naasten, bouwt wel AOW op. De nieuwe AOW geldt alleen voor de jongere generaties, voor mensen die na 1972 zijn geboren. Dat sluit aan bij het streven naar economische zelfstandigheid dat sinds 1990 het uitgangspunt van het overheidsbeleid is geweest voor deze generatie. AOW-rechten die onder het oude systeem zijn opgebouwd worden omgerekend naar een fictief arbeidsverleden en tellen mee voor de nieuwe AOW.

D66 ontkent btw...en komt volgende week met hun verkiezingsprogramma...we zullen zien. Nu is het nog erg vroeg om te beginnen met roepen...omdat het nog maar geruchten zijn, die ook nog eens worden tegengesproken.

[Link niet meer beschikbaar]

D66 zegt nu dat dergelijke bezuinigingen ondoenlijk zijn, en dat de Wereldomroep, de 24 omroepen en de orkesten niet hoeven te vrezen.

Ben het toch echt met de PVV eens hier.

Iedereen mag altijd en overal zijn mening geven. Dat is het recht van vrijheid van meningsuiting.

Dat mag ook tijdens een verkiezingsperiode.

Dat heeft idd alles te maken met beinvloeding van stemgedrag omdat het hele politieke proces een beinvloeding van stemgedrag is.

Het heeft niets te maken met de stembusgang omdat het niet op de stemdag plaats vond.

Vergeet niet dat politieke partijen eigenlijk het politieke spectrum juridisch NIET bestaan....en toch stemgedrag actief beinvloeden Je kiest een individu en niet een partij voor de wet. Zetels zijn persoonsgebonden. Partijen zijn, net als de VON of andere organisaties met een maatschappelijk doel net zo gerechtigd om hun mening te geven of oproepen te doen als andere partijen en stemgedrag te beinvloeden via legale manieren.

Zo is de wet en het is een grove schending van die vrijheid van meningsuiting en politieke mening als je organisaties en mensen belemmert om juist in die periode dat het van belang is dat recht te gebruiken.

Ik vind elke vorm van meningsuiting van links en rechts zeer gewenst tijdens de verkiezingsperioden....omdat je juist dan te maken hebt met belangen.

Iedereen mag altijd en overal zijn mening geven. Dat is het recht van vrijheid van meningsuiting.

Dat mag ook tijdens een verkiezingsperiode.

Dat heeft idd alles te maken met beinvloeding van stemgedrag omdat het hele politieke proces een beinvloeding van stemgedrag is.

Het heeft niets te maken met de stembusgang omdat het niet op de stemdag plaats vond.

Vergeet niet dat politieke partijen eigenlijk het politieke spectrum juridisch NIET bestaan....en toch stemgedrag actief beinvloeden Je kiest een individu en niet een partij voor de wet. Zetels zijn persoonsgebonden. Partijen zijn, net als de VON of andere organisaties met een maatschappelijk doel net zo gerechtigd om hun mening te geven of oproepen te doen als andere partijen en stemgedrag te beinvloeden via legale manieren.

Zo is de wet en het is een grove schending van die vrijheid van meningsuiting en politieke mening als je organisaties en mensen belemmert om juist in die periode dat het van belang is dat recht te gebruiken.

Ik vind elke vorm van meningsuiting van links en rechts zeer gewenst tijdens de verkiezingsperioden....omdat je juist dan te maken hebt met belangen.
Het probleem is dat deze organisatie geld krijgt van de overheid. Dan krijg je een (ongewenst) systeem van lobbyen.

Wat zou jij zeggen als een door de overheid gesubsidieerde rechtse organisatie indirect kiezers zou aanmoedigen om niet op links te stemmen? En nu heel eerlijk antwoorden he.

Het probleem is dat deze organisatie geld krijgt van de overheid. Dan krijg je een (ongewenst) systeem van lobbyen.

Wat zou jij zeggen als een door de overheid gesubsidieerde rechtse organisatie indirect kiezers zou aanmoedigen om niet op links te stemmen? En nu heel eerlijk antwoorden he.

De PVV krijgt geld van de overheid...ik ben tegen de PVV, ik ben tegen hun mening. Maar ze hebben het recht die binnen de grenzen van de wet te uiten...DAAR heb je me nog nooit over gehoord en zal je me nooit over horen.

Daarbij heeft VON niet aangemoedigd om niet op de PVV of rechts te stemmen...maar opgeroepen gewetensvol te kiezen voor democratische principes zoals mensenrechten en vrijheid van geloof. Als de kiezer daar aan plakt dat ze dan maar niet op de PVV moeten stemmen dan vind de kiezer dus dat de PVV niet opkomt voor democratische principes, mensenrechten en vrijheid van geloof.

(En als de PVV dan vind dat het anti-PVV is dan is het blijkbaar nog een juiste inschatting ook...;))

VON is trouwens een specifieke organisatie die als doel heeft de belangen te behartigen van vluchtelingen en is gesprekspartner van de overheid. Haar specifieke taak is te fungeren als spreekbuis van vluchtelingen en op te komen voor hun belangen en hun rechten in de samenleving.

VON zet zich in voor een samenleving die de mensenrechten op waarde schat, waarin vluchtelingen op een rechtvaardige en humane manier worden opgevangen en waarin zij de kans krijgen om op een volwaardige wijze te participeren.

Uitgangspunt van al haar activiteiten zijn de letter en geest van mensenrechtenverdragen.

VON legt zich onder meer toe op:

• het adviseren van de overheid, via het Landelijk Overleg Minderheden en andere kanalen;
  • het organiseren van debatten, conferenties en evenementen, rondom thema’s die voor vluchtelingen relevant zijn;
  • het deelnemen aan het publieke debat;
  • het doen verschijnen van publicaties;
  • het toegankelijk maken van relevante informatie voor vluchtelingen;
  • het in stand houden en uitbreiden van een netwerk van vluchtelingenorganisaties in Nederland en Europa.

Om al deze zaken en doelstellingen krijgt zij dus overheidssubsidie...en dat is precies wat VON hier gedaan heeft...haar doelstelling in de praktijk brengen en haar middelen in te zetten om haar doelstelling te verwezenlijken.

Grappig hoe er nog steeds in de politieke area met dualiteit gesmeten wordt terwijl over afzienbare tijd een steeds grotere groep mensen het politieke orgaan niet meer als een bindend instituut zullen zien.

Op de heel lange termijn zullen zelfs banken verdwijnen, zelf redzaamheid zal ons ten deel vallen, zeker in de 22ste eeuw. Tegen die tijd hebben we daar voldoende verlichte beschaving voor.

Laatst bewerkt:
PVV-2.gif

betekent dit dat er geen straatcommando's komen? had ze wel in actie willen zien :P

De PVV krijgt geld van de overheid...ik ben tegen de PVV, ik ben tegen hun mening. Maar ze hebben het recht die binnen de grenzen van de wet te uiten...DAAR heb je me nog nooit over gehoord en zal je me nooit over horen.
Maar het gaat hier niet over politieke partijen, het gaat over een organisatie die belangen te verdedigen heeft die afhangen van de samenstelling van een regering. Als de PVV erbij komt dan verliezen zij hoogstwaarschijnlijk subsidies. Zij bemoeien zich met de politiek met als motief geld. Dat noemen we nog altijd lobbyen en dat is een vieze vorm van politiek als je het mij vraagt.

Voorts heb ik nog geen antwoord gehad op mijn vraag.

Daarbij heeft VON niet aangemoedigd om niet op de PVV of rechts te stemmen...maar opgeroepen gewetensvol te kiezen voor democratische principes zoals mensenrechten en vrijheid van geloof. Als de kiezer daar aan plakt dat ze dan maar niet op de PVV moeten stemmen dan vind de kiezer dus dat de PVV niet opkomt voor democratische principes, mensenrechten en vrijheid van geloof.

(En als de PVV dan vind dat het anti-PVV is dan is het blijkbaar nog een juiste inschatting ook...;))
Vrijheid van geloof stopt waar achterlijkheid van geloof begint. De PVV is van mening dat de islam er achterlijke principes op nahoudt. Dat is hun mening en daar kan je voor of tegen zijn. Het is imo niet aan gesubsidieerde organisaties om kiezers te beïnvloeden vanwege eigen belangen, in dit geval het geld dat ze dreigen te verliezen als de PVV aan de macht zou komen.

VON is trouwens een specifieke organisatie die als doel heeft de belangen te behartigen van vluchtelingen en is gesprekspartner van de overheid. Haar specifieke taak is te fungeren als spreekbuis van vluchtelingen en op te komen voor hun belangen en hun rechten in de samenleving.

Om al deze zaken en doelstellingen krijgt zij dus overheidssubsidie...en dat is precies wat VON hier gedaan heeft...haar doelstelling in de praktijk brengen en haar middelen in te zetten om haar doelstelling te verwezenlijken.
Dat ze dan die belangen maar behartigen, dat wil nog niet zeggen dat ze zich kunnen permitteren om zich te bemoeien met het democratisch systeem om eigen inkomsten trachten te verzekeren.

Mijn mening is dat tijdens de verkiezingen de burger vooral informatie moet krijgen, disussies moet aanhoren, dat soort dingen. Aan propaganda die gebouwd is op eigen belangen heeft hij eigenlijk niets.

:roflol:
Elke PVV stemmer zou een roze ster op de jas moeten krijgen en direct het land worden uitgezet.

Nu lijk je net een kolonist die de inheemse bevolking wil deporteren. Het wordt tijd dat we ons gaan bewapenen tegen frikandellen die zich identificeren met Shaft-personages.

Maar het gaat hier niet over politieke partijen, het gaat over een organisatie die belangen te verdedigen heeft die afhangen van de samenstelling van een regering. Als de PVV erbij komt dan verliezen zij hoogstwaarschijnlijk subsidies. Zij bemoeien zich met de politiek met als motief geld. Dat noemen we nog altijd lobbyen en dat is een vieze vorm van politiek als je het mij vraagt.

dat geldt even hard voor alle politieke partijen...dat zijn ook lobby groepen en ook zij zijn keihard afhankelijk van de effecten van verkiezingen voor de subsidie dieze krijgen. Is dus geen argument.

Net als dit verband heeft elke politieke organisatie belangen en inkomstenstromen uit organisaties die direct of indirect ivloed uitoefenen.
In nl is het zo dat iedereen zich politiek mag profileren zeker als dat ook nog eens de doelstelling is van de organisarie.

Voorts heb ik nog geen antwoord gehad op mijn vraag.

Jawel...

Vrijheid van geloof stopt waar achterlijkheid van geloof begint. De PVV is van mening dat de islam er achterlijke principes op nahoudt. Dat is hun mening en daar kan je voor of tegen zijn. Het is imo niet aan gesubsidieerde organisaties om kiezers te beïnvloeden vanwege eigen belangen, in dit geval het geld dat ze dreigen te verliezen als de PVV aan de macht zou komen.

VON is niet afhankelijk van Almere voor subsidie...dus je hebt hier geen punt. Geld speelt dus geen rol in de oproep...want het gaat so wie so niet om landelijke verkiezingen.

Het is weldegelijk aan overheidsgesubsidieerde groepen om meningen in te zetten voor informatie van de kiezer...politiekepartijen zijn niets meer of minder dan dat en iedere organisatie heeft dat recht in nl.

Dat ze dan die belangen maar behartigen, dat wil nog niet zeggen dat ze zich kunnen permitteren om zich te bemoeien met het democratisch systeem om eigen inkomsten trachten te verzekeren.

ze geven een menin binnen de kaders van de wet.g...laat maar zien dat ze een stemavies hebben uitgebracht..pas dan heb je een punt, tot die tijd hebben ze dit recht.

Politieke partijen zijn belangenverenigingen.

En

gemeente verkiezingen hebben geen effect op overheidssubsidie.

Al je punten ontkrachten zichzelf dus.

Mijn mening is dat tijdens de verkiezingen de burger vooral informatie moet krijgen, disussies moet aanhoren, dat soort dingen. Aan propaganda die gebouwd is op eigen belangen heeft hij eigenlijk niets.[/QUOTE]

betekent dit dat er geen straatcommando's komen? had ze wel in actie willen zien :P

Die kwamen er sowieso al niet, omdat de PVV te schijterig is om in het college te stappen.

OT:
:roflol: De PVV heeft de anti-pvv campagne nog eens extra anti-pvv gemaakt. You gotta love it.

Terug
Naar boven