Fitness Seller

PVV fail...again...

http://www.youtube.com/watch?v=1lWJXDG2i0A

De PVV en het blondje (Brandi Mcclain) dat vanaf 2:30 in beeld komt is beter aan te zien dan het blondje van de PVV.

De PVV gaat in vrije val geraken als ze hun geloofwaardigheid volledig verliezen. Of je staat ergens voor en wil bepaalde zaken met met verve verdedigen of je blaast wat minder hoog van de toren en verwordt tot een wat rechtsere vleugel van de VVD. Maar ja dan ga je electoraat verliezen, zal lastig worden voor de PVV om hun virtuele zetels weer terug te winnen.

PVV is grotendeels een partij met punten die ons niets verder brengen maar dat boerka verbod was een van de weinige waar ik volledig achterstond.

Overigens ook een verbod op bivakmutsen en zwarte integraal helmen in het openbaar.

Eigenlijk gewoon een verbod op gezichts bedekkende kleding, daarmee kun je namelijk ook eventueel die motorrijder van de weg plukken die op weg is naar een liquidatie. Of die voetbal supporter die een agent te lijf gaat. Of een straatjoch dat net op weg is naar een overval.

Soms vraag ik me af waar we in Nederland mee bezig zijn. Obstinate partijen hebben vaak in zeer geringe mate wel goede ideeën en dit was daar 1 van. Als je zo'n voorstel aanneemt wordt het land en veiliger van en neem je de PVV een speerpunt uit handen.

Gewoon net als het rijden zonder licht op je fiets ook een boete als je gezicht niet zichtbaar is in het openbare leven.

mot jij niet slapen kere of heb jij een slaapziekte :d:d:d:dDDDDDDDDD

http://www.youtube.com/watch?v=1lWJXDG2i0A

De PVV en het blondje (Brandi Mcclain) dat vanaf 2:30 in beeld komt is beter aan te zien dan het blondje van de PVV.

De PVV gaat in vrije val geraken als ze hun geloofwaardigheid volledig verliezen. Of je staat ergens voor en wil bepaalde zaken met met verve verdedigen of je blaast wat minder hoog van de toren en verwordt tot een wat rechtsere vleugel van de VVD. Maar ja dan ga je electoraat verliezen, zal lastig worden voor de PVV om hun virtuele zetels weer terug te winnen.
Heb een politicus ooit iets horen zeggen als "het is relatief makkelijk om een partij op te richten, zelfs om een eerste groot succes te halen, maar het is veel moeilijker om uit te groeien tot volwassen partij die al die mooie beloften ook kan realiseren".

Nieuwe partijen hebben altijd wel die bonus periode in de eerste jaren, er is iets nieuws en het spreekt mensen aan. Maar in de politiek gaat het snel en als het wat te lang duurt, of als mensen niet krijgen wat ze verwachten dan is het snel weer afgelopen.

Daarom stond ik ook achter een coalitie met de PVV en geen cordon. Geef die PVV toch niet de luxe om uit te groeien tot huge oppositie partij, dat is voor hen net de makkelijkste en beste oplossing. Daag ze uit om deel te nemen, grote kans dat ze zelf uiteindelijk weigeren en de geloofwaardigheid verliezen bij de bevolking, of falen in een coalitie.

En wat als ze in die door jou hypothetisch voorgestelde coalitie, plots hun ogenschijnlijke incompetentie inruilen voor intelligente gewiekste repressie plus onverwacht sluwe top diplomatie, die een nog grotere expansie teweegbrengt? Welke vlucht route opper jij de burgers dan in het land?

Eens kijken of jij en ik daar gelijke opvattingen over hebben, T.

Ik acht de kans klein dat de PVV in een coalitie sterker zal groeien dan in de oppositie, omdat per definitie elke partij het minder makkelijk heeft in een regering. Het is ten eerste moeilijker en ten tweede krijg je bakken kritiek waardoor je na verloop van tijd toch aanhang verliest bij de bevolking. Ik denk dat dit bij de PVV nog veel sneller zal gebeuren dan bij elke andere partij. Wanneer zij gesterkt zouden worden door regeren dan is dat omdat de bevolking akkoord gaat met hun resultaten. Ofwel zijn die resultaten inderdaad goed, en dan is de bevolking correct door hen te steunen, ofwel zijn de resultaten slecht of zwak, en dan is de bevolking fout door hen te steunen. Democratie heeft de eigenschap om gewoonlijk toch de goede resultaten te ondersteunen. Als er bijv. alleen maar meer polarisatie komt dan zal de bevolking dit aanvoelen en de PVV afstraffen. Of de regering valt omdat de PVV onder druk staat bij de coalitiepartners. Dus ik maak me absoluut geen zorgen over expansie en de daarbij horende geprognosticeerde gevaren.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat de PVV niet wil regeren op dit moment om die reden. Schieten vanuit de oppositie is makkelijker.

Maar het kan ook de andere kant op slaan. Door meer polarisatie kan het wij-zij gevoel versterken en daardoor een eigen spin gaan krijgen....het creeeren van een extern vijand gevoel is altijd een sleutelpunt voor democratisch gekozen anti-democratische partijen om meer macht te verwerven. Het zichzelf herstellend vermogen van een democratie...of zelf corrigerend, als je wil, wordt altijd heel erg overschat.

At T, jij houd er geen rekening mee dat er buiten het electoraat om een sfeer overslaat/ontstaat van gemeenschappen die eigen rechter gaan spelen?

At T, jij houd er geen rekening mee dat er buiten het electoraat om een sfeer overslaat/ontstaat van gemeenschappen die eigen rechter gaan spelen?
Als ik kijk naar oorzaken van rellen door bepaalde gemeenschappen is dat vaak het gevolg van één specifiek voorval (één van hen komt om bij een achtervolging of schietpartij) en eigenlijk nooit vanwege politieke beslissingen of een bepaalde evolutie in het bestuur. PVV zou in een regering wellicht meer budget vrijmaken voor veiligheid, wat in de eerste fase wel voor meer geweld zou kunnen zorgen als reactie op de repressie, maar dit is in principe onder controle te krijgen. Echte problemen zou je krijgen als de PVV bepaalde groepen echt zou benadelen/anders zou behandelen, maar in een coalitie zie ik dergelijke wetsvoorstellen geen realiteit worden.

In een gezonde, vrije democratie moet eigenlijke bijna elke politieke partij een keer de kans krijgen om te regeren, alleen zo kan er een normale rotatie van bestuur zijn en kan de burger fatsoenlijk oordelen.

Inderdaad heeft Nederland weinig geschiedenis op het gebied van scherp politiek opererende bewegingen die wezenlijk voet aan de grond krijgen of burgers die hierdoor getriggerd worden om in groepsverband de mouwen op te stropen.

Zoals ik al eens eerder zei, de PVV lost zichzelf vanzelf op als eventuele bedreiging voor de macht. Ze genieten van het zelf laconiek zijn terwijl anderen de zenuwen op het lijf voelen.

Terug
Naar boven