Fitness Seller

PVV: Germaine C. verdient lintje

Al jaren wordt het overgrote deel van de (jeugd)criminaliteit gepleegd door allochtonen, waarbij Marokkanen en Antilianen de boventoon voeren. De ouders(bij antillianen vaak ouder) hebben blijkbaar problemen met hun kinderen op te voeden naar NL normen en waarden.

-->

lord blabbermouth zei:
In Nederland werden vorig jaar 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon. Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339. Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone achtergrond hebben

Het overgrote deel van de criminele misdragingen worden dus door autochtonen begaan. Tenzij 138.146 ineens niet meer dik twee keer zoveel is als 62.349.

Even verderop wordt nog eens haarfijn aangetoond waarom het woord allochtoon tekort kan schieten. Binnen de allochtone 'subgroepen' is er sprake van een groot verschil in de criminaliteitscijfers.

-->

Het overgrote deel van de criminele misdragingen worden dus door autochtonen begaan. Tenzij 138.146 ineens niet meer dik twee keer zoveel is als 62.349.

Even verderop wordt nog eens haarfijn aangetoond waarom het woord allochtoon tekort kan schieten. Binnen de allochtone 'subgroepen' is er sprake van een groot verschil in de criminaliteitscijfers.

Marokkanen worden dan (veralgemeend) 11,6, Turken 6,5, Antillianen 22,3, Surinamers 13,4 en de overige allochtonen 4,4 maal zo vaak veroordeeld als autochtone Nederlanders.

Verder lezen dan je neus lang is, en beter, en uit alle gevangenissen en HvB, bestaat 90% daarbinnen uit allochtonen, dus waar praat je over, waarom draait iedereen er altijd omheen, allochtonen kunnen zich gewoon niet aanpassen aan de Nederlandse maatschappij.

Zelfs in Marokko zeggen ze blij dat al dat tuig naar Europa is verhuisd...

Dikke kans dat ik in haar geval ook iets vreselijks met dat boefje had gedaan haha.

Nee toch niet weer die bagger van Heemland die al tig keer is ontkracht. Heemland is een site van een notoire racist die de cijfers verdoet. Past natuurlijk wel goed in een beeld dat bepaalde personen van de werkelijkheid hebben.

-->

Maar er zijn ook meer dan 2 maal zoveel autochtonen dan allochtonen.

Naast dat het, zoals gewoonlijk, een stuk baggerjournalistiek is (een gebrek aan referenties maakt direct duidelijk welk publiek het leest...), wordt in de tekst zéér duidelijk het welluidende statement dat 'het overgrote deel van de criminaliteit bla bla bla' om zeep geholpen. Het overgrote deel van de criminaliteit (>2/3e) wordt door autochtonen veroorzaakt, als we afgaan op het aantal vonnissen.

Het statement is gewoon een leugen. Het gebrek aan nuancering is dodelijk voor een heldere discussie. Want het gaat verder dan een relatief groot aandeel van Nederlanders van niet-westerse oorsprong in de criminaliteit: psychische stoornissen, kindersterfte en levensverwachting zijn ook (significant) verschillend.

Zo ben ik bijvoorbeeld héél benieuwd wat de vergelijking tussen autochtonen met een lage SES en de allochtonen met een hoge SES zal opleveren als het gaat om criminaliteit.

SES = Sociaal Economische Status

Laatst bewerkt:
Voor de Heemland huilers die graag over deze links heen lezen.:rolleyes:

Naast dat het, zoals gewoonlijk, een stuk baggerjournalistiek is (een gebrek aan referenties maakt direct duidelijk welk publiek het leest...), wordt in de tekst zéér duidelijk het welluidende statement dat 'het overgrote deel van de criminaliteit bla bla bla' om zeep geholpen. Het overgrote deel van de criminaliteit (>2/3e) wordt door autochtonen veroorzaakt, als we afgaan op het aantal vonnissen.

als 2/3 autchtoon is dan is nog 1/3 dus allochtoon.. wat dus een extreem groot deel van de allochtonen is, aangezien er veel meer autochtonen dan allochtonen zijn. en daarbij komt dat er bij moslim allochtonen een veeeel groter deel bij de poltie bekend staat wat bij autochtonen niet is.

ik eis een vrijlating en schadevergoeding van amsterdam ofzo, van het geld wat ze in een moskee wilde steken geven ze maar aan de vrouw als borg en schadevergoeding :D

Ach, BuilderB, meester van de nuances en tolerantie. Over een tijdje kan ie op Cohen zn baan gaan solliciteren, als h**r van Adam.

Ach, BuilderB, meester van de nuances en tolerantie. Over een tijdje kan ie op Cohen zn baan gaan solliciteren, als h**r van Adam.
Hij leest graag over stukken heen kennelijk is het WODC ook al onbetrouwbaar.:rolleyes:

Even een quote;
"Opvallend aan de groepsverkrachtingszaken is dat twee derde van de daders allochtone jongens (Surinaams, Antilliaans, Kaapverdiaans) zijn en driekwart van de slachtoffers autochtone meisjes."

Ach, bij zo'n gozer gaat het lampje pas branden als hem verboden wordt varkensvlees te eten en zn vrouw zonder doekje over dr haar naar buiten laten gaan, en daarnaast zn puch met hoog stuur in de fik gestoken wordt. Hoewel...zelfs dan nog niet ben ik bang...

Ik snap het probleem niet. Waarom moet er een groep mensen zijn om te veroordelen? Iedereen is verantwoordelijk voor ze eigen daden.
Tuurlijk hebben ze over eenkomsten en zullen ze vaak het zelfde handelen door hun achtergrond.e het gaat echter wel om de nuance die je maakt nadat je de conclusie trekt dat veel allochtonen dilicten plegen als je conclusie is: allochtonen zijn crimineel sla je de plank mis en geef je veel mensen een label wat ze niet verdienen. De vraag is wat kunnen we concreet veranderen aan de achtergrond en dat is de context, dat is het enige wat direct is te beinvloeden en dat vraagt dus om een genuanceerder beeld. De criminelen dienen gewoon bestraft te worden, maar hun daden hoeven niet af te geven op iedereen die in het zelfde hokje (allochtoon) zit.

je mag toch geen eigen rechter spelen?

of mag dit wel, wanneer de dader een allochtoon is?
:roflol:

Ach, bij zo'n gozer gaat het lampje pas branden als hem verboden wordt varkensvlees te eten en zn vrouw zonder doekje over dr haar naar buiten laten gaan, en daarnaast zn puch met hoog stuur in de fik gestoken wordt. Hoewel...zelfs dan nog niet ben ik bang...

hehe idd.. en dan een beetje met "moeilijk" woorden praten om zich te onderscheiden ofzo :D

denk dat als nederland een islamland wordt dat hij gewoon netjes meedoet en zijn vrouw in boerka doet em schapen gaat slachten ;):D

Nee dank je. Heb andere plannen. Ben overigens zeker niet tolerant tot in den treure.

Hij leest graag over stukken heen kennelijk is het WODC ook al onbetrouwbaar.:rolleyes:

Onbetrouwbaar? Als zelfs op basisniveau lezen moeilijk is voor cirkeltje, wordt het lastig... Maar goed, ben benieuwd waar je dat uit denkt op te maken. Wat hebben die stukken te maken met m'n reply? Het is notabene het stuk drek dat jij hebt gepost, dat ik als bron heb gebruikt voor mijn argumentatie. Het statement is gewoon drek. Klaar.

Eet geen vlees, heb nooit een brommer gehad en zal geen vrouw 'krijgen' of 'hebben'. Daarnaast kan iedere halve zool die weet hoe de zoekfunctie werkt uitzoeken hoe ik denk over op religie gebaseerde politiek. Nietszeggende post, zonder enige inhoud. Maar goed, de Vorm is natuurlijk belangrijker...

Onbetrouwbaar? Als zelfs op basisniveau lezen moeilijk is voor cirkeltje, wordt het lastig... Maar goed, ben benieuwd waar je dat uit denkt op te maken. Wat hebben die stukken te maken met m'n reply? Het is notabene het stuk drek dat jij hebt gepost, dat ik als bron heb gebruikt voor mijn argumentatie. Het statement is gewoon drek. Klaar.
De makkelijke handelswijze van de trouwe neo-marxist, dat eerste stuk was alleen geplaats om het deel waar in staat wie onder allochtonen worden verstaan.

Lees de andere links maar eens en kom dan terug.

Alhoewel de cijfers laten zien dat niet-westerse allochtonen bij alle delicten (zelfs bij verkeersdelicten) oververtegenwoordigd zijn als dader, zijn de cijfers over vermogensdelicten met geweld het meest extreem in deze wanverhouding. De autochtonen plus de westerse allochtonen zijn goed voor 88,7 % van de bevolking (volgens het CBS), maar plegen slechts 39 % van de vermogensdelicten met geweld. De niet-westerse allochtonen vormen 11,3 % van de bevolking (volgens het CBS) en plegen 61 % van deze delicten. Marokkanen en Antillianen scoren naar verhouding het hoogst in deze categorie, waar de Nederlanders volgens het onduidelijke grafiekje ongeveer 0,2 daders hebben per 1000 inwoners, hebben de de Antillianen daar 5,8 (29 keer zoveel) en Marokkanen 5,6 (28 keer zoveel). De afkomst van de slachtoffers wordt niet in de cijfers vermeld, iets waar ik wel heel erg benieuwd naar ben. Bron is grafiekje F op pagina 15 van het WODC-rapport.
"Opvallend aan de groepsverkrachtingszaken is dat twee derde van de daders allochtone jongens (Surinaams, Antilliaans, Kaapverdiaans) zijn en driekwart van de slachtoffers autochtone meisjes."

De makkelijke handelswijze van de trouwe neo-marxist, dat eerste stuk was alleen geplaats om het deel waar in staat wie onder allochtonen worden verstaan.

Lees de andere links maar eens en kom dan terug.

nogmaals Antillianen bestaan officieel niet eens; het blijven Nederlanders!

je kunt ze vergelijken met Friezen, Groningers, Limburgers, enz........=> zie de Antillen als een overzeese Provincie in het Nederlands Koninkrijk!

je bron is dus bullshit!
:p:D

Nee dank je. Heb andere plannen. Ben overigens zeker niet tolerant tot in den treure.

Eet geen vlees, heb nooit een brommer gehad en zal geen vrouw 'krijgen' of 'hebben'. Daarnaast kan iedere halve zool die weet hoe de zoekfunctie werkt uitzoeken hoe ik denk over op religie gebaseerde politiek. Nietszeggende post, zonder enige inhoud. Maar goed, de Vorm is natuurlijk belangrijker...
Daar zit dus het probleem.

Zocht eigenlijk een onderzoek van een Belgische criminologe uit (2007) waaruit bleek dat eenouder gezinnen determinant zijn voor crimineel gedrag. Uit het onderzoek bleek dat het dan vaak om Antiliaanse gezinnen ging (geen duidelijk vaderfiguur aanwezig).
Maar ga nu pitten hier alvast wel iets:

criminaliteit en etniciteit:

Gaat ook in op het vraagstuk of sociaal-economische omstandigheden een samenhangvormen met criminaliteit.
http://terweel.unu-merit.nl/esb12.pdf

Ok nog iets:
Nicis Institute - Onderzoek `Verslaafd aan een flitsende levensstijl´

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven