XXL Nutrition

Raak geen vet meer kwijt..

koster68

Dutch Bodybuilder
Waardering
5
Lengte
1m82
Massa
90kg
Vetpercentage
18%
Beste, ben een maand of 2 bezig met KT, begonnen met 94kg / 27%bf
ben naar 89kg /24% gezakt, echter hierna stopt het, en raak ik geen kilo's en geen bf meer kwijt

toch heb ik het idee dat ik nu niet veel eet, elk geval veel minder als dat ik voorheen at, en dat terwijl ik nu er ook nog eens bij sport

3x perweek fullbodyschema + 20min Hitt erachter aan

moet ik nu nog minder gaan eten? ik heb nl overdag best honger, en ben vaak juist bang dat ik te weinig eet waardoor mijn stofwisseling vertraagt ofzo???
hoe kan ik het best mijn voedingsschema aanpassen?

Bijlagen

Hoe zit je training precies in elkaar? Hoe is de intensiteit?

• Topic Starter Topic Starter
momenteel doe ik

Ma:
leg extensions
Benchpress
latpulley
militarypress
biceps curls
triceps pulldown
crunch

Wo
Squats
Bent over rows
incline Benchpress
Lateral raises
dumbbell tricep extensions
hammer curl
flys

Vr:
Lunges
Dips
Chinups
Ez bar upright row
Calf Raises
shrugs
Triceps kickback
Wrist curls

Alles doe ik momenteel 4x10

Als ik nu minder zou gaan eten, waar zou ik dan mijn cal gaan verminderen?

Ik eet nu 6 boterhammen per dag, maar om echt minder te gaan eten zie ik niet echt zitten
Ik ben service technicus, en heb fysiek niet zo heel zwaar werk, maar wel altijd zeer druk, veel lopen veel bezig zijn, en heb deze 6 boterhammen toch echt wel nodig om te funtioneren... om moet ik toch proberen nog minder te gaan eten???
of kan ik mijn schema op een andere manier om gooien

vroeger (tot 2maanden terug) ontbijten ik nooit, maar nam 10boterhammen mee naar mijn werk, terwijl ik in de pauze nog wel een kroket of frikandel erbij haalde, en om een uur of drie een snickers pakte uit de automaat
avond eten schepte ik dubbel op, en s'avonds was ik in de kasten aan het snaaien of er niks te eten lag...
Ik was toen ook niet echt dik of zo, alleen een forse buik vind ik zelf ( 94kg 27%bf buik 105cm) dus ik had gehoopt dat mijn bf wel iets sneller zou dalen, na het omgooien van mijn levenstijl zegmaar...(nu 90kg 24% buik 101.5cm)

je zit volgens mij iets te laag in vetten, met jouw gewicht zou je toch minstens 90 gr moeten halen
verder zou ik niet minder gaan eten, eventueel op trainingsdagen iets cardio toevoegen
En Heb geduld en doorzettingsvermogen.... snel gaat het zelden ;)

ps... ik ben geen expert... en leer zelf ook nog continue bij!

Probeer toch eens wat KH's te schrappen, waarschijnlijk overschat je je activiteitsfactor.

Wat betreft voeding kan ik je aanraden om Burn The Fat Feed The Muscle te lezen (zie stickies).

Wat opvalt aan je schema is dat de verhouding macro's niet consequent is en het willekeurig over de maaltijden verdeeld lijkt. Ontbijt is te weinig, zou minimaal 500 kcal moeten zijn. Bij je avondmaaltijd zit je erg hoog in carbs.

Wat voor mij werkt is het volgende:
- algemene verhouding 40/45/15 E/K/V
- Ontbijt hoog in carbs, bij mij bestaat dat uit 100gr havermout, 30gr whey en een banaan
- Maaltijden tot avondeten 40/45/15 aan houden. Ik gebruik voor de eiwitten kipfilet, tonijn, - - zalm, koolvis, kalkoenfilet
- Avondeten laag in carbs 65/15/20
- Rond 8 uur nog een boterham met een ons kip 60/20/20
- 22.30 een blikje tonijn (ben lactose intolerant dus kwark is geen optie)

Aangezien je net begint met krachttraining kan ik je starting strength van mark rippetoe aanraden. Hiermee bouw je een goede basis op en als je die hebt kan je alsnog meer hypertrofie gericht gaan trainen.

Avond eten laag in carbs vind ik toch wel erg moeilijk, wil ik toch gewoon met mijn vrouw en zoontje mee blijven eten??

we eten veel rijst en pasta en bonen aangezien mijn vrouwtje brazilliaans is, en dit zijn enorme koolhydraatbommen natuurlijk, ik probeer 150gram aan te houden, maar ik kan niet zeggen dat 150gram veel is??? maar als ik dit nog moet gaan halveren dan blijft er niets over..

maar ik ben bezig met het aanpassen van mijn voedingsschema...
als ik mijn brinta ga verhogen van 50Gr naar 100Gr bij het ontbijt weet ik al helemaal niet meer waar ik koolhydraten moet gaan verminderen,

Gewoon anders trainen en eten. Lees stronglifts.com en leangains.com.
Dan kan je gewoon mee eten met je gezin (en dubbel opscheppen na de training).
Beide sites gaan wel uit van zeer andere principes dan velen hier toepassen, maar ze werken voor velen. Veel lees, eet en trainplezier!

Gewoon anders trainen en eten. Lees stronglifts.com en leangains.com.
Dan kan je gewoon mee eten met je gezin (en dubbel opscheppen na de training).
Beide sites gaan wel uit van zeer andere principes dan velen hier toepassen, maar ze werken voor velen. Veel lees, eet en trainplezier!

ik wil afvallen met spierbehoud, dan is dit een goeie site toch?

ik ben 'dik' en niet gespierd

Ik ga me inlezen op deze sites..

En ja, langzamer hand zal ik het avond eten ook wel een andere wending gaan geven... wij eten idd te weinig groente en te veel pasta's en rijst..

het is ook even een mentaliteits verandering...
ben me schema ook een beetje aan het aanpassen, door elke trainingsdag te beginnen met squatten en bankdrukken..
woog vanmorgen btw 88.2kg.. en 23.5% vet (met omron BF306 gemeten, niet nauwkeurig, maar zie wel dat het vet (heel langzaam) toch minder wordt

ik vind persoonlijk 25% vet wel erg aan de hoge kant ik zou eerder tussen de 15 en de 20% gaan zitten en andere vetten gaan eten ( omega 3 & 6 ) en de maaltijd van half 10: 2 eitjes zou ik eerder vervangen door kwark, tonijn of die soort zaken.

25% vet is het resultaat van 44jaar niet op je lichaams gewicht letten ;)
vroeger was ik echt ecto, kon ik eten zoveel ik wilde en had ik misschien 8% lichaams vet, en na mijn 30e ben ik steeds meer zwembandjes gaan krijgen...
Ik hoef ook echt geen 10% meer te worden... maar mijn doel is, om mijn buik kwijt te raken en mijn zwembandjes, en daarnaast meer massa op armen,borst en benen...

voor 2 eitjes ben ik idd al wat aan het verzinnen.. kwark krijg ik echt mijn strot niet door, wordt er eerlijk gezegt al misselijk van als alleen mijn zoontje op 1.5meter afstand een danoontje zit te eten, heb het echt een paar keer geprobeerd, maar het lukt me gewoon niet.. evenals tonijn op water, niet te hachelen.. wil nog wel geregeld tonijn op olie eten met uitjes en peper...
Ik wil ook nog wel eens een blikje sardines eten ipv de 2 eitjes, nadeel het hele huis stinkt gelijk van die sardines.. kan mij niet zo veel schelen, maar mijn vrouwtje begint wel een beetje te zeuren dat ik uit mijn bek stink na zo'n blikje sardines... zeker als ik dit elke avond naar binnen hachel..

---------- Post toegevoegd Thu 30 Aug 2012 om 06:01 ----------

Je zal vet kwijtspelen en spieren... Winnen!!!! Maar lees die sites, daar staat het veel beter uitgelegd dan ik ooit zou kunnen.

Stronglift 5x5 A

Squat 5x5
Bench Press 5X5
Barbell Rows 5x5

Stronlift 5x5 B

Squat 5x5
Overheadpress 5x5
Deadlift 1x5

Als ik bovenstaande uitvoer, dan doe ik nog maar de helft van het aantal oefeningen? houd ik me dan echt alleen maar op deze 3 oefeningen vast, of kan ik dit nog wel zelf aanvullen met oefeningen voor bv biceps en tricepts ect...??

Daarnaast, de deadlift wil ik voorlopig nog niet doen, ivm mijn hernia, squat ben ik pas mee begonnen, en dit gaat eigelijk wel goed..

ik had het niet over je lichaamsvet maar over het aantal % van je voedings schema je voedingsschema bestaat voor 25% uit vet dat vind ik aan de hoge kant en zou ik verlagen naar 15/20%

Véél te veel carbs. Volkoren brood, rijst, oats en je vraagt je af waarom je geen vet verliest.. Schrap die carbs en vervang het door vlees/vette vis.

---------- Post toegevoegd Thu 30 Aug 2012 om 13:42 ----------

ik had het niet over je lichaamsvet maar over het aantal % van je voedings schema je voedingsschema bestaat voor 25% uit vet dat vind ik aan de hoge kant en zou ik verlagen naar 15/20%
Vet maakt niet per definitie dik, wanneer gaan mensen dat eens inzien.

Véél te veel carbs. Volkoren brood, rijst, oats en je vraagt je af waarom je geen vet verliest.. Schrap die carbs en vervang het door vlees/vette vis.

---------- Post toegevoegd Thu 30 Aug 2012 om 13:42 ----------

Vet maakt niet per definitie dik, wanneer gaan mensen dat eens inzien.

klopt, maar dan is 25% nog steeds aan de hoge kant, ben van mening dat je eerst je baseline schema opzet met 30-55-15 mocht je daarna niks afvallen kan je altijd je vetten nog wat verhogen maar je gaat toch niet beginnen met 25% vet ?

Is 6 volkoren boterhammen echt te veel op een dag, en waar kan ik verder het best carbs minderen
Aan de ene kant wordt gezegt dat ik beter 100% brinta/havermout in de ochtend moet eten, wat een enorme carbsbom is,
ik eet 50% brinta in de ochtend, kan ik hier ook beter mee stoppen???

de 2 eitjes ga ik vervangen voor 150gram Kipfilet in de avond, en 150gram kip overdag..
dit zorgt er al voor dat ik naar de 17%vet ga ipv 25%

Zou niet minder gaan eten,gewoon cardio bijvoegen. Paar keer per week lopen of gewoon naar het werk fietsen helpt je wel van je plateau.

Terug
Naar boven