MuscleMeat

Raak geen vet meer kwijt..

• Topic Starter Topic Starter
Ik weeg mijn rijst / pasta als het gekookt is, klopt dit nu, of moet ik het ongekookt wegen??? ongekookt wegen vind ik wel lastig aangezien mijn vrouwtje altijd een enorme pan maakt...............

Als ik mijn voedingsschema aanpas door koolhydraten er uit te gooien,

bv ik eet ipv 2 boterhammen met 50gram kipfilet, 1 boterham met 150gram kipfilet ect ect.. dan lukt het me toch niet om onder de 200gram koolhydraten te komen??

In de ochtend wil ik toch graag wat koolhydraten blijven eten, en mijn avond eten, had ik al mis gerekend door mijn rijst gekookt te wegen, dit heb ik nu gehalveerd..

Maar als ik zolaag in koolhydraten ga zitten, dan kom ik vrijwel niet meer aan mijn calorien?? of ik moet een kilo kip gaan eten perdag? maar dan kom ik weer over de 350gr eiwitten perdag...

Er is niets mis met koolhydraten, eerder met je hoeveelheden daarvan. En iets zegt me dat je met het avondeten ook veel meer wegwerkt dan je zelf door hebt?

Met avondeten zorg ik er strikt voor dat er dus niets meer als 150Gram rijst op mijn bord ligt of 150Gram pasta, kip kan soms iets meer zijn, zeg tussen de 150 en 200gram

Pasta en rijst weeg ik af met keuken weegschaal ( alhoewel ik nu wel weet dat 1 lepel uit de ricecooker 75gram is, en ik dus 2 lepels opschep )

de een zegt dat ik wel koolhydraten kan eten, en de ander zegt dat ik het moet limiteren tot 50gram per dag? dus soms weet ik ook niet meer waar ik goed aan doe, 50gram perdag dat is alleen mijn brinta en melk al samen in de ochtend...

Laatst bewerkt:
Met avondeten zorg ik er strikt voor dat er dus niets meer als 150Gram rijst op mijn bord ligt of 150Gram pasta, kip kan soms iets meer zijn, zeg tussen de 150 en 200gram

Pasta en rijst weeg ik af met keuken weegschaal ( alhoewel ik nu wel weet dat 1 lepel uit de ricecooker 75gram is, en ik dus 2 lepels opschep )

de een zegt dat ik wel koolhydraten kan eten, en de ander zegt dat ik het moet limiteren tot 50gram per dag? dus soms weet ik ook niet meer waar ik goed aan doe..
we eten veel rijst en pasta en bonen aangezien mijn vrouwtje brazilliaans is, en dit zijn enorme koolhydraatbommen natuurlijk, ik probeer 150gram aan te houden

Dat klinkt niet alsof je netjes afgewogen droge rijst (zonder saus enzo) eet. Sowieso als je al zegt dat je amper groentes eet, moet kotsen als je zoontje verderop een Danoontje eet, en miept over dat je vrouw zegt dat je stinkt door sardientjes en miept dat 150gr te weinig is..... dan wordt het tijd om jezelf een flinke schop onder je kont te geven. Wat wil je nu? Lekker eten? Klaag dan niet, en geniet ervan. Verandering in je fysiek? Gooi het roer dan om.
Het is simpel: als jij te vettig bent, is het niet omdat je alles zo perfect doet.

Rijst weeg je trouwens ongekookt he.

we eten veel rijst en pasta en bonen aangezien mijn vrouwtje brazilliaans is, en dit zijn enorme koolhydraatbommen natuurlijk, ik probeer 150gram aan te houden

Dat klinkt niet alsof je netjes afgewogen droge rijst (zonder saus enzo) eet. Sowieso als je al zegt dat je amper groentes eet, moet kotsen als je zoontje verderop een Danoontje eet, en miept over dat je vrouw zegt dat je stinkt door sardientjes en miept dat 150gr te weinig is..... dan wordt het tijd om jezelf een flinke schop onder je kont te geven. Wat wil je nu? Lekker eten? Klaag dan niet, en geniet ervan. Verandering in je fysiek? Gooi het roer dan om.
Het is simpel: als jij te vettig bent, is het niet omdat je alles zo perfect doet.

Dat, plus dat je echt niet alles perfect hoeft te doen om goed droog te staan :cool:

Je hebt gelijk voorheen deed ik het uit de losse hand, van wat ik dacht dat 150Gram was
sinds 1.5 week heb ik de keukenweegschaal gekocht, en weeg ik het dus netjes af, maar mijn schattingen van voorheen waarvan ik dacht dat het 150Gram was, komen aardig overeen met de hoeveelheid zoals ik nu eet, maar dan afgewogen..

en idd rijst weeg je ongekookt, maar daarom zeg ik ook dat ik schep 150Gram op, maar in mijn sheet heb ik nu dus 75Gram staan
75gram ongekookt is 150gram gekookt.. saus eet ik zowiezo nooit,

4 maatbekers rijst + 4.5 maatbekers water gaan er in de ricecooker, 0.5 maatbeker water verdamt er, dus wordt 75gram -> 150gram

Amper groente is ook weer overdreven, ik eet te weinig groente, zit gemiddeld op 150Gram groente bij mijn avond eten, ik vind dit eigelijk te weinig ja,
Daarnaast eet ik wel dagelijks sla/komkommers ook denk ik een 100gram, heb dit eerlijk gezegt nooit gewogen???

Verandering in je fysiek? Gooi het roer dan om.

En zo is het! Je zal toch echt wat aan je instelling moeten doen. Als je denkt dat wij een schema ophoesten waarin je lekker eet wat je wilt en vet als sneeuw voor de zon verdwijnt dat zit je toch verkeerd.

Heb al eerder een paar tips gegeven met als belangrijkste het lezen van Burn The Fat Feed The Muscle. Dan snap je ook waarom de juiste ratio's belangrijk zijn en waarom ik zeg dat je een ontbijt van minimaal 500 cal moet nemen.In het boek staan goede baselines voor verschillende doelen en lichaamstypes

Ik eet helemaal niet wat ik wil, ik hou me de laatste weken zeer strikt aan mijn voedingschema, waarbij ik alles weeg wat ik eet..

Ontbijt, met mijn brinta, whey en appel en banaan zit ik op 570calorien.. of ik mijn banaan blijf eten twijfel ik over, omdat dit toch weer 30gr koolh.. zijn, zonder banaan zit ik ook aan 500calorien

Burn The Fat Feed The Muscle, ben ik inmiddels al aan het lezen...

Heb alleen nog wel een vraag....Kipfilet hoe nemen jullie dit op in je schema, gegrild of rouw? ik had nl gisteren 5 kilo kipfilet gekocht omdat ik mijn schema heb aangepast, waarop ik dus 4x per dag 150gr kipfilet eet. ( 9uur 1 boterham met 150gr, 13uur 1 maaltijdsalade met 150gr kipfilet, avondeten 150gr, 20uur 150gr) echter rouw gooi ik een kilo in de grillpan, maar er komt 700gram uit...

bij rijst moet ik het ongekookt wegen, maar hoe zit dit nu met kipfilet??

Laatst bewerkt:
Gewoon onbereid wegen. Voor je ontbijt kan het echt geen kwaad om hoog in de koolhydraten te zitten, dus zou de banaan er gewoon in houden.
Op pagina 151-152 staat wat over ratio's en lichaamstypen. Post ander je aagepaste schema nog even.

Dit is de opzet die ik nu heb.

Avond eten varieerd uiteraard wel een beetje, gemiddeld eten ik:

2x in de week rijst met kip en bonen
2x in de week rijst met vis en bladgroente
2x in de week Picanha (rundvlees) rijst en groente
1x in de week Garnalen met pasta en groente...

het schema is nog een testje, ik ben er gisteren pas mee begonnen, dus weet nog niet of het me bevalt....

Bijlagen

Dat ziet er een stuk beter uit. Zou dit een paar weken proberen en kijken hoe je er op reageert. Persoonlijk zou ik er nog wat meer groente en fruit in doen, maar dat kan altijd nog. Succes!

Ik ga er mee aan het werk, en begin vandaag ook met stronglifts, ik heb nog nooit gedeadlift, dus ben benieuwd of dit goed gaat, doordat ik 8maanden geleden een flinke hernia heb gehad, en eigelijk nog niet eens 100% genezen ben, maar een paar weken geleden zij ik dat ik ook niet zou gaan squatten, en hier ben ik ook 2 weken geleden mee begonnen, al is het nog maar 40kg, vooral om de techniek goed te leren ect....

Terug
Naar boven