Fitness Seller

Race naar Captain of Crush (Crushing Grip)

• Topic Starter Topic Starter
Hee kerels, ik kwam bij toeval op dit draadje via Google, omdat mijn naam genoemd werd. Ik ben inderdaad samen met Bob een van de naar mijn weten enige actievelingen uit NL die geregistreerd zijn op het Gripboard en bij David Horne. Ik ben ook inderdaad degene die vorig jaar een certificeringspoging heeft gedaan bij Sportfood. Ik was op dat moment nog net iets te afhankelijk van de vorm van de dag, wat je eigenlijk niet moet willen bij een certificering. Maar goed, wie niet waagt die niet wint. Een mooi leermoment. Ik zal tzt eens wat zaken opschrijven die wellicht een hoop duidelijkheid kunnen verschaffen voor jullie griptraining. Ik ben definitely geen know it all. Maar mijn ervaringen kunnen wellicht wel bijdragen aan het voorkomen van een hoop trainingsfouten die je een hoop tijd kunnen kosten, door oa blessures en overtraining. Ik kon even niet zo snel het introductiedraadje vinden dus maar even op deze manier. Goed werk jongens en veel plezier met jullie training.
He Geralt nice om je hier actief te zien.
Nog gefeliciteerd met je MM1 certificering van dit jaar.
Ben benieuwd wat voor grippers jij allemaal in je collectie hebt en of je deze zelf doet raten of dat je dit ergens laat doen?

Welkom Geralt,

Goed dat je je meldt op dit forum, wellicht komt alles samen en kan de grip-sport in Nederland vanaf nu gaan rijzen.
Ik heb je 11 maanden geleden al gespot op youtube toen ikzelf begon en jou youtube kanaal inspireert enorm.
De 3 certificering gaat voor jouw zeker lukken, dat heb ik al gezien! kwestie van tijd en dat laatste zetje!
Als ik vragen heb, ga ik me zeker bij je melden voor advies, maar voorlopig rommel ik nog maar wat aan! en het gaat niet onverdienstelijk.

Goeie zaak dat je al je grip ervaring wil gaan delen en er zullen zeker een hoop mensen voordeel aan hebben!

Lang geleden dat het hier zo actief is geweest in dit subforum.
Goeie zaak though. :D
Dat was mijn gedachte ook bij het openen van dit topic. ;)

Hallo allemaal,

Via Geralt dus ook hier aanbeland.
Samen met Geralt op 1mrt dit jaar mashmonster level 1 gescoord. Binnenkort lvl 2. Ook de IM cert gaat er aan geloven te zijner tijd.
Afgelopen jaar foto's gemaakt van Geralts cert attempt bij Bas' Sportfood.NL, een geweldige locatie en een geweldige groep aanmoedigers daar aanwezig!
Ik ben ook al enige tijd met vooral griptraining bezig, en heb dit recentelijk aangevuld met 531 bench/DL/squat routine.
Waarschijnlijk is dit een heel goed forum om de gripsport in NL goed op de kaart te zetten!

Haha wat een beetje zoekwerk op internet niet kan opleveren. Was toevallig dat ik op de GHP site plots 2 Nederlanders zag staan, kon niet anders dat een van jullie bij sportfood een poging deed. Welkom en ook gefeliciteerd met je MM1 certificering. Goed dat je bent begonnen met 531. Vult elkaar goed aan imo.
Hoop ooit eens op jullie niveau te komen.

Heb je nog genoeg replica MM's voor de toekomst?

Ja, Op de GHP lijst heb ik zelfs 2 reps met de GHP 7. Deze gripper is zeer vergelijkbaar met een IM3, en de GHP set is 1 1/2 inch, dus net iets nauwer dan de beruchte credit card set.
Ik denk dat wanneer je al enige kilometers hebt in powerliften / bodybuilden / gewichtheffen, dat je vrij snel op een goed niveau met grip kan komen. Soms is het alleen even de techniek op orde krijgen, omdat het aan kracht vaak niet meer schort.

Hallo allemaal,

Via Geralt dus ook hier aanbeland.
Samen met Geralt op 1mrt dit jaar mashmonster level 1 gescoord. Binnenkort lvl 2. Ook de IM cert gaat er aan geloven te zijner tijd.
Afgelopen jaar foto's gemaakt van Geralts cert attempt bij Bas' Sportfood.NL, een geweldige locatie en een geweldige groep aanmoedigers daar aanwezig!
Ik ben ook al enige tijd met vooral griptraining bezig, en heb dit recentelijk aangevuld met 531 bench/DL/squat routine.
Waarschijnlijk is dit een heel goed forum om de gripsport in NL goed op de kaart te zetten!

Welkom Bob,

Ook jou had ik al gespot 11 maandjes geleden met je reuzen buigveer en je knoflook gripper:D
Tot 11 maanden geleden had ik nooit van de grip-sport gehoord en ik ben toch echt niet van gister!

Ik hoop dat we met zijn allen de grip-sport een zet in de rug kunnen geven!

Ik wil nog even aanvullen dat Bob de bovenstaande foto op eigen initiatief heeft genomen en dat deze niet representatief is voor de rest van de gripcommunity. Bob gebruikt medicatie die hem weliswaar enorm sterke handen geeft, maar op andere vlakken eist het duidelijk zijn tol. Bovenstaande gripper maakt het overigens verder goed.

Tja, als je ergens goed in wilt worden, dan moet je je tanden er in zetten!

Ik wil nog even aanvullen dat Bob de bovenstaande foto op eigen initiatief heeft genomen en dat deze niet representatief is voor de rest van de gripcommunity. Bob gebruikt medicatie die hem weliswaar enorm sterke handen geeft, maar op andere vlakken eist het duidelijk zijn tol. Bovenstaande gripper maakt het overigens verder goed.

Gave FOTO!!! Alleen nog even die 2 vingers van zijn mond weg en je hebt een nieuwe challenge!:tanden:

Heb je nog genoeg replica MM's voor de toekomst?

Ik heb een mm1, 2 en 3 replica, en wat andere beefbuilders (elite, super elite, grand elite). Leuk spul! Jammer dat Warren Tetting met (zijn zeer welverdiende) pensioen gaat. Gelukkig echter zijn er alternatieven genoeg!

Wat is de zwaarste die je dicht krijgt ?

161 mm2 blockset

Na 3 sloopkogel sessies van 50 min. met tussen elke sessie een half uurtje, staat mijn linker gedeelte zwaar in het rood en is mijn rechter kant compleet mmurrrvvv gebeukt! Dit kost mij wel weer extra tijd, maar mijn klauwen gaan uiteindelijk toch echt wel doen wat ik wil en niet andersom!

Is dit dan 'Grip-spirit' of moet je luisteren naar je lichaam?

Bij dit laatste heb ik het idee dat ik de hele dag op m'n nest lig en dat gaat echt niet gebeuren!!!!!!

Zijn die 'sloopkogel' sessies alleen grip trainingen of doe je ook nog andere trainingen?

Net een setje van 3 HG gripers binnen gekregen van sportfood. Duidelijk dat ik hier meer aandacht aan moet geven :)
Oh en eh.. verschil tussen links en rechts is ook wel opmerkelijk

Zojuist weer vanuit plus/min par set 5 reps met de #3 gedaan rechts, links net aan 2 reps.
Krijg dat ding nooit in een goede set links...

5 reps, dat ziet er goed uit.
Welke grippers heb je die zwaarder zijn?

beefbuilder elite, coc 3.5, hg350 (valt lomp zwaar uit) en 4

Terug
Naar boven