AndroidHealthClinic

race naar de 200 deadlift

he kip. Met riem kan ik meer liften. Dat komt niet omdat de riem an sich helpt. Dat komt omdat ik idd meer intra abdominale druk opbouw. Het effect zal er niet minder om zijn. De rug wordt net zo zwaar belast, zo niet zwaarder aangezien er meer gewicht wordt gebruikt.

+1

Kan ook meer met riem, maar kleiner verschil dan bij de squat met riem.
Zit ook voor een stuk tussen je oren. Dat gevoel van steun geeft je mentaal die extra boost.

Gebruik hem echter nog niet bij de huidige gewichten (nuja, heb er geen voorhanden atm ook).

Vandaag niet rug getraind want was niet in staat om flink te deadliften. Hamstrings zijn ****ed up na eerste serieuze training in weken op maandag. :D Heb triceps en borst dan maar gedaan en rug, biceps en kuiten doen we vrijdag. ;) Zal wat posten zodat mn huidige 1RM klopt.

ik zie nu dat er overal bijstaat of het met of zonder riem was.
die van mij was zonder...

Ik doe ook eens mee.
Mijn huidig PR is 190 KG zonder riem.
Ik heb net straps en een riem gekocht bij Benima.
Met de straps ga ik op 85-90% mijn herhalingen omhoog gooien, daarna ga ik mijn PR op 200 zetten.

Rene

adil, mijn 180 was ook met riem.

Mijn pr was ook zonder riem. Ik heb een hele tijd de zwaarste setjes met riem gedaan, maar (raar maar waar) ik had meer last van rugpijntjes na het trekken met riem dan zonder. Zo heb ik een m'n DL voor ettelijke periodes moeten schrappen uit m'n schema. Dan ben ik een tijdje gaan DL'en zonder riem en voelt voor mij alvast veel beter aan. 170 met riem, erna ook 170 zonder riem.

Sowieso ga ik toch niet winnen, ook al is het maar omdat ik nu op reps train, maar het is altijd leuk zo'n topic en een extra stimulans om even goed / beter te doen als iemand anders :D

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe ook eens mee.
Mijn huidig PR is 190 KG zonder riem.
Ik heb net straps en een riem gekocht bij Benima.
Met de straps ga ik op 85-90% mijn herhalingen omhoog gooien, daarna ga ik mijn PR op 200 zetten.

Rene

hoeveel weeg je?

Leuk dat je het zo goed opvolgd, bedankt. ;)

Misschien een leuk ideetje om de ratio's tussen het deadliftgewicht en het gewicht van de persoon te berekenen om een beter beeld te krijgen van de verhoudingen tussen de kandidaten. Hoewel een kleiner persoon natuurlijk voordeel haalt uit het feit dat hij een kleinere rom moet maken. Dit kan je makkelijk voor iedereen tegelijk doen in excel als je alle gegevens invoert.

Ofwel kan je het stijgingspercentage van het deadliftgewicht (nieuwe pr/start pr x 100 -100 = percentage van toename deadliftgewicht dus) gedurende de periode tot dat de eerste persoon 200kg lift berekenen. Maar dan zit je weer met het probleem dat mensen die reeds tegen het maximum aanzitten niet veel stijgingspotentieel hebben.

Twee manieren om een alternatieve stand te berekenen die leuk kan zijn voor mensen die nog ver van de 200 zitten. Wil het gerust eens doen als er animo voor is.

Laatst bewerkt:
In bijlage een voorbeeldje van wat ik bedoel.

De ranking is dus volgens de ratio.

Ja ik verveel me :o

Bijlagen

Leuk gedaan, maar dat gewicht vind ik niet heel relevant als er geen lengte tegenover staat.

Klopt, had ik me ook al bedacht.

Kleinere mensen hebben namelijk wel een flink voordeel.

Kan er wel in verwerkt worden maar dan heb je weer iedereen zijn lengte nodig... :o

Oke, net gaan trainen en flink gedeadlift (voor mijn doen ;) ) ondanks stijve hamstrings. Was 2e maal sinds enkele maanden, dus is nog even afwachten waar we stranden.

8x105
6x120
3x140
1x145
1x145
12x105 (hell... niets van volume meer gewoon, zag sterretjes)
8x105

Nog heel wat rows, shrugs en buikspieroefeningen (zwakste punt vermoed ik, al ben ik niet zeker of rug en buikspieren samen trainen zo slim is?) gedaan erna ter ondersteuning, was begonnen met chins.

PR zal goed uitgerust toch op 150-155 liggen zonder riem, had amper 1k kcal op tegen 14uur :D. Nu dringend beginnen eten want het is niet meer om aan te zien... :D

Laatst bewerkt:
Klopt, had ik me ook al bedacht.

Kleinere mensen hebben namelijk wel een flink voordeel.

Kan er wel in verwerkt worden maar dan heb je weer iedereen zijn lengte nodig... :o

ik heb er net naar gekeken,en ik vindt het heel goed van je dat je mee denkt.
maar jah zoals eerder door BerryDK werd aangegeven, is het gewicht dan niet geheel relevant als er geen lengte tegenoverstaat.

trouwens, zwaare training had je gisteren:eek:
ik denk niet dat je vandaag normaal kan lopen:D

Heb wel een postje neergezet, maar ben nergens in opgenomen..

maakt ook helemaal niets uit, deze donderdag 200 gedaan. Volgende week 210!

Succes aan alle lifters!

Heb wel een postje neergezet, maar ben nergens in opgenomen..

maakt ook helemaal niets uit, deze donderdag 200 gedaan. Volgende week 210!

Succes aan alle lifters!

ik kon ook nergens een post van jou vinden waar in staat dat je meewilt doe waarscheinlijk heeft een mod die verwijdert..

anyway zal nu toch niks uitmaken

ps waarom maak je geen niuwe topic, race naar de 250 of zo, dan kan kulsmier eindelijk mee doen:D

trouwens, zwaare training had je gisteren:eek:
ik denk niet dat je vandaag normaal kan lopen:D

Ja nogal. Heb het hele weekend in Amsterdam rondgelopen (toch ruim 2x 6+uren rondgewandeld :roflol:) en heb nu aardig pijn in mn nek, maar verder valt alles wel mee. ;)

@ EmileV : Proficiat met de 200 ;)

Terug
Naar boven