AndroidHealthClinic

race naar de 200 deadlift

Er staat RAW en dat is MET riem. Maar genoeg hier over, als jullie zich beter voelen als er achter staat (met riem) dan moet je dat vooral niet laten;)

als jullie zich beter voelen als er achter staat (met riem) dan moet je dat vooral niet laten;)
Daar gaat het mij helemaal niet om... wil gewoon weten of jullie zonder riem net zo zwaar kunnen liften als met. Ik krijg hier maar geen antwoord op dus heb dan een vermoeden.

Ik heb geen idee. Ik merk tijdens het squatten wel meer dat de riem aanwezig is als bij de deadlift.

Aangezien ik 7 jaar terug mijn rug al eens gebroken heb, ga ik niet boven 150kg ZONDER riem te dragen.

Wil niet weer 5 jaar lang elke dag pijn in me rug en niet kunnen opstaan en normaal bukken etc.

Mijn 190kg is ook met riem.

@ mc. chickie: Een riem zorgt er echt niet voor dat je 10kg meer ofzo kan liften. Het geeft je gewoon wat meer steun. En wat HB89 zei met riem is gewoon raw.

Ja dat kun je nu wel zeggen... maar de gasten die hier met riem liften doen dat nooit zonder. Dus dan kun je dit soort uitspraken niet doen natuurlijk. Of je moet het eens met elkaar gaan vergelijken.

Ja dat kun je nu wel zeggen... maar de gasten die hier met riem liften doen dat nooit zonder. Dus dan kun je dit soort uitspraken niet doen natuurlijk. Of je moet het eens met elkaar gaan vergelijken.

Ik lift idd NOOOOOIT zonder riem. Wat een stomme opmerking kerel.
Alleen met top setjes en of me 1 rm is met riem.
8x140 = zonder

Bijna iedereen gebruikt alleen een riem wanneer je dicht bij je 1rm in de buurt komt, dus deze uitspraak slaat nergens op.???

• Topic Starter Topic Starter
Bijna iedereen gebruikt alleen een riem wanneer je dicht bij je 1rm in de buurt komt, dus deze uitspraak slaat nergens op.???

ik niet,maar dat doet er niet toe:rolleyes: .
ik heb eigenlijk nooit met een riem getraint. en aangezien er veel jongens zijn die met een riem trainen kan ik het niet verbieden:o (mijn fout, had er voor dat ik dit topic startte niet over nagedacht).

valt mij wel om dat de jongens die hoog in het rijtje staan een riem gebruiken :D

Het is nog steeds een vraag jongens, niet zo boos worden. Helaas blijft deze nog steeds onbeantwoord terwijl BerryDK heel stellig beweert dat je niet meer of minder kan trekken met of zonder riem, helaas kan dat hier door niemand worden bevestigd.

Dan is die opmerking toch legitiem en niets stom aan in mijn ogen.

ik niet,maar dat doet er niet toe:rolleyes: .
ik heb eigenlijk nooit met een riem getraint. en aangezien er veel jongens zijn die met een riem trainen kan ik het niet verbieden:o (mijn fout, had er voor dat ik dit topic startte niet over nagedacht).

valt mij wel om dat de jongens die hoog in het rijtje staan een riem gebruiken :D

Ik heb het ook over de mensen die een riem gebruiken, hem alleen bij de wat hogere gewichten gebruiken. Wanneer je hoger in gewicht gaat nemen de ''risico's'' ook enig zins toe, waardoor de meesten er gewoon voor kiezen (waaronder ik) om een riem te gebruiken omdat je dan wel wat extra steun kan gebruiken, wat dus niet wil zeggen dat je er meer door lift.

Het is nog steeds een vraag jongens, niet zo boos worden. Helaas blijft deze nog steeds onbeantwoord terwijl BerryDK heel stellig beweert dat je niet meer of minder kan trekken met of zonder riem, helaas kan dat hier door niemand worden bevestigd.

Dan is die opmerking toch legitiem en niets stom aan in mijn ogen.

Ik zou zeggen probeer het zelf eens met een riem dan merk je dat je er niet meer of minder door lift. ;)

Maargoed laten we maar weer ontopic gaan!

Vette derail. Antwoord is al lang gegeven op de vorige pagina.

Een riem is een hulpmiddel om een hogere intra-abdominale druk te creeren. Die druk moet je altijd nog zelf maken.

Ik ben ervan overtuigd dat ik zeker geen 180 doe zonder riem en ik ga het ook niet proberen, zou stom zijn...
setjes met 140 doe ik ook zonder riem, vanaf ik hoger ga gebruik ik hem :)

Daar gaat het mij helemaal niet om... wil gewoon weten of jullie zonder riem net zo zwaar kunnen liften als met. Ik krijg hier maar geen antwoord op dus heb dan een vermoeden.

pulls gaan bij mij niet omhoog door een riem, dus das inderdaad iets persoonlijks

bij squats pak ik er ongeveer 10kilo meer mee

he kip. Met riem kan ik meer liften. Dat komt niet omdat de riem an sich helpt. Dat komt omdat ik idd meer intra abdominale druk opbouw. Het effect zal er niet minder om zijn. De rug wordt net zo zwaar belast, zo niet zwaarder aangezien er meer gewicht wordt gebruikt.

he kip. Met riem kan ik meer liften. Dat komt niet omdat de riem an sich helpt. Dat komt omdat ik idd meer intra abdominale druk opbouw. Het effect zal er niet minder om zijn. De rug wordt net zo zwaar belast, zo niet zwaarder aangezien er meer gewicht wordt gebruikt.

Heb jij een idee hoe het komt dat ik met een riem aan zelfs geen 160kg van de grond kan trekken? Moet ik hem minder hard aanspannen zodat mijn buik nog wat kan 'uitzetten'. Ik heb die riem gekocht maar ik gebruik 'm nooit :D

Heb jij een idee hoe het komt dat ik met een riem aan zelfs geen 160kg van de grond kan trekken? Moet ik hem minder hard aanspannen zodat mijn buik nog wat kan 'uitzetten'. Ik heb die riem gekocht maar ik gebruik 'm nooit :D

geen idee waarom je hem niet kan trekken? mss niet sterk genoeg? (logisch duh). Tja de riem hoeft niet knellend te zitten, moet zo zitten dat je de buik er goed tegen kan drukken.

geen idee waarom je hem niet kan trekken? mss niet sterk genoeg? (logisch duh). Tja de riem hoeft niet knellend te zitten, moet zo zitten dat je de buik er goed tegen kan drukken.

Wel, dat is het juist. Ik deadlift 180 zonder riem, anders zou ik deze vraag natuurlijk nooit gesteld hebben :p

Terug
Naar boven