MuscleMeat

Ramadan begint morgen

het is idd niet goed voor de spiergroei omdat je 16 uur lang niks binnenkrijgt en dan in eens wel.
maar het beperkt iig de spierafbraak.
en het geeft je energie voor de next day
Niet waar, het is prima om 16 uur niets te eten en daarna 8 uur veel. Over de ramadan hoef je je ook niet druk te maken, gewoon zorgen dat je voldoende eet op de momenten dat je wel kunt eten. Dit houdt waarschijnlijk in dat je 's morgens een grote maaltijd eet en 's avonds weer. Voldoende eiwitten en het komt allemaal goed.

Dat nog zoveel mensen vasthouden aan het om de 2 uur eten...

Dan heb je 2 keer per dag een vrij groot overschot aan Kcals, en de rest van de dag bijna niets. Het belangrijke aan voeding is volgens mij ook dat je bijvoorbeeld om de 2 uur eet zodat je steeds genoeg voeding hebt om te groeien. Je moet eigenlijk niet kijken naar wat je ''per dag'' nodig hebt. net zoals je niet kijkt naar wat je per ''week'' nodig hebt. je eet ook niet aan het begin van de week 24500Kcals, en dan de rest van de week chillen. Ik probeer eigenlijk uit te leggen dat je niet echt aan het eind van de dag kan compenseren door in een keer extreem veel te eten.

Nee hoor. Frequentie maakt niet zo veel uit.

Vergeet je kwark niet
dha5vp.png

I'll be damned.... :eek:

Mijn eigen smiley

:roflol:

---------- Toegevoegd om 08:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:33 ----------

dat is zo'n beetje wat ik probeer te doen, kben snachts gewoon op altijd en k slaap sohctends/overdag

Sja, zo werkt het natuurlijk niet. Je lichaam moet de hele dag door zijn voedingsstoffen binnen krijgen. Nu houd je lichaam wel een noodvoorraad aminozuren, maar wat je niet wilt is dat je lichaam die gaat aanspreken.

Ik zou tijdens de ramadan daarom vertrouwen op casseine, dat verteert traag, en zo krijg je toch nog wat eiwitten binnen...

Ben ik nou gek of valt de ramadan erg vroeg dit jaar?

sorry, is niet om dit topic te spammen, maar ik las hierin al iets wat mijn vraag al enigszins beantwoordde : dus dat het mqqn toch beter is wel te trainen als je een periode anders eet, ik ga volgende winter naar tenerife, is grote fitnessruimte, ook met alle materiaal voor bb, ga dus minder afbreken door er wel te trainen, omdat iemand me al afgeraden had te trianen op vakantie, ga wel voldoende eten nog, maar toch wel terugvallen op 4 maaltijden ipv 7 per dag
btw, ik heb Veel respect voor de moslims in hun ramadan, 16u zelfs geen glas water drinken, dat moet echt een opoffering zijn, een vanaf welke leeftijd is dat? kinderen ook?

Laatst bewerkt:
ik laat trainen altijd eff een maandje liggen in de ramadan.. heb ik soms best wel nodig na 11 maanden knallen.. enige nadeel is dat als ik in die paar uur dat ik mag eten zoveel kcals naar binnen werk ik aan het eind van de maand meestal wel een wat hoger vet% heb, maar ik eet zoveel mogelijk eiwit en complex carb dus ik denk wel dat ik op deze manier zoveel mogelijk spiermassa spaar..

Terug
Naar boven