MuscleMeat

Ratio BF tot kg lichaamsgewicht?

Decrowned

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
69kg
Vetpercentage
11%
Hi peoples,

Ik ben 1,80 bij 73kg en schat mijn bf op ongeveer 15%.

Mijn doel was het afgelopen jaar om richting 10% te gaan ivm mn nippeltjes, om te kijken wat er gebeurd op 10 %, pas dan gaan bulken en kijken of ik de ability heb om te groeien.

Welnu ik kom van 80 kg dus 7 kg dr,af in een jaar schiet niet echt op vind ik zelf, maar resultaat is wel zichtbaar.
Zie nog net geen buikspieren dus heb echt nog wel wat te gaan, twijfel om een keto te doen of niet, ga eerst nog 2 maand cutten dan eventueel een keto aansluitend.

Mijn vraag is of er ook een berekening is om te zien; hoeveel kg gewicht staat tot % bf dat ik beetje een idee heb, hoeveel die 5 % in kg is ongeveer om mezelf wat te motiveren denk ik.

Hoop dat het duidelijk is zo???

groet,

Hi peoples,

Mijn doel was het afgelopen jaar om richting 10% te gaan ivm mn nippeltjes, om te kijken wat er gebeurd op 10 %, pas dan gaan bulken en kijken of ik de ability heb om te groeien.

Welnu ik kom van 80 kg dus 7 kg dr,af in een jaar schiet niet echt op vind ik zelf, maar resultaat is wel zichtbaar.
Zie nog net geen buikspieren dus heb echt nog wel wat te gaan, twijfel om een keto te doen of niet, ga eerst nog 2 maand cutten dan eventueel een keto aansluitend.

Mijn vraag is of er ook een berekening is om te zien; hoeveel kg gewicht staat tot % bf dat ik beetje een idee heb, hoeveel die 5 % in kg is ongeveer om mezelf wat te motiveren denk ik.

groet,

Iedereen heeft de ability om te groeien. Alleen sommige moeten er harder voor eten dan anderen om aan te komen.

Volgens mij is BF gewoon een percentage van je lichaamsgewicht. Dus als je BF 15% is dan is 15% van je massa vet. Not sure though.

Dus als jij 5% wil loweren in BF dan gaat er ook 5% van je lichaamsgewicht af denk ik.

Doei

Iedereen heeft de ability om te groeien. Alleen sommige moeten er harder voor eten dan anderen om aan te komen.

Volgens mij is BF gewoon een percentage van je lichaamsgewicht. Dus als je BF 15% is dan is 15% van je massa vet. Not sure though.

Dus als jij 5% wil loweren in BF dan gaat er ook 5% van je lichaamsgewicht af denk ik.

Doei

edit : zal het maar even iets anders neerzetten
dit uitrekenen heeft zin want je zou er dan vanuit gaan dat je vvm hetzelfde blijf wat ik al niet zie gebeuren
je kan wel een schatting maken je vvm is 62.05
als dit hetzelfde zou blijven zou je krijgen 68.9444
je weegt nu 73 kilo

Laatst bewerkt:
edit : zal het maar even iets anders neerzetten
dit uitrekenen heeft zin want je zou er dan vanuit gaan dat je vvm hetzelfde blijf wat ik al niet zie gebeuren
je kan wel een schatting maken je vvm is 62.05
als dit hetzelfde zou blijven zou je krijgen 68.9444
je weegt nu 73 kilo

Tsja er is natuurlijk altijd spierverlies maar dat ligt er toch heel erg aan hoe goed je cut.

Al loop je te klote kan je een boel verlieze dus ja dan is daar dus niet echt een ratio voor

• Topic Starter Topic Starter
Weer wat meer inzicht gekregen nu, net me uurtje cardio weer achter de rug lekker.

En spierverlies tja, daar maak ik me niet heel druk om, veel heb ik er immers nog niet van, probeer het natuurlijk wel te beperken door zo goed mogelijk te eten.

Ga gewoon nog een paar maandjes flink doortrappen, en op me eten letten en dan eventueel een maand keto doen.
Bedankt voor de motivatie.

Er bestaat geen betere ""hersendoping dan motivatie, en rotsvast in de daarmee samenhangende realisatie van zijn doelen geloven! (Gerhard Schmidt)

groet,

BF staat dan ook voor bodyfat, lichaamsvet, gooi er 'n procent teken achter en er lijkt mij dat er geen twijfel kan bestaan over wat "lichaamsvetpercentage" nu precies inhoudt.

Je weegt 73 kilo, dan is 5% 3,65kg. Ik hoop dat je begrijpt hoe ik dit heb berekend. :o

Klopt, die 15% wil zeggen dat 15% van je totale gewicht vet is. Als je dus 80 kilo weegt met een vetpercentage van 15% dan heb je (0,15 x 80) = 12 kilo vet. Als je dit uitrekent moet je er rekening mee houden dat je brekingen verandert naarmate je vet verliest, dus ook het aantal kilo's per vetpercentage.. does that make sense?

Laatst bewerkt:
Hi peoples,

groet,

73 15,00% 10,95
72,75 14,71% 10,7
72,5 14,41% 10,45
72,25 14,12% 10,2
72 13,82% 9,95
71,75 13,52% 9,7
71,5 13,22% 9,45
71,25 12,91% 9,2
71 12,61% 8,95
70,75 12,30% 8,7
70,5 11,99% 8,45
70,25 11,67% 8,2
70 11,36% 7,95
69,75 11,04% 7,7
69,5 10,72% 7,45
69,25 10,40% 7,2
69 10,07% 6,95
68,75 9,75% 6,7
68,5 9,42% 6,45
68,25 9,08% 6,2
68 8,75% 5,95
67,75 8,41% 5,7
67,5 8,07% 5,45
67,25 7,73% 5,2
67 7,39% 4,95
66,75 7,04% 4,7

links staat je gewicht in het midden je vetpercentage en rechts het aantal kg vet. Natuurlijk in de veronderstelling dat je enkel en alleen vet verliest

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Sweet ik begrijp hoe je aan de getallen komt, lijkt vrij makkelijk, gaat om de laatste loodjes.
Maar ik probeer alleen op cardio een calorietekort te creeren, en dan duurt het toch wat, volgens mij zou het met keto in no time weg zijn, want dat heb ik es eerder gedaan maar die kilo,s zaten er ook zo weer aan gek genoeg.

Heb het vaker gelezen dat na een keto, men vrij snel weer aankomt is ook mn eigen ervaring of dit standaard is weet ik niet, lijkt me niet logisch zolang je goed op je voeding let toch?
Mijn calorieverbruik tijdens een uur cardio is trouwens maar tussen 450 en 550.
groet,

Laatst bewerkt:
Sweet ik begrijp hoe je aan de getallen komt, lijkt vrij makkelijk, gaat om de laatste loodjes.
Maar ik probeer alleen op cardio een calorietekort te creeren, en dan duurt het toch wat, volgens mij zou het met keto in no time weg zijn, want dat heb ik es eerder gedaan maar die kilo,s zaten er ook zo weer aan gek genoeg.

Heb het vaker gelezen dat na een keto, men vrij snel weer aankomt is ook mn eigen ervaring of dit standaard is weet ik niet, lijkt me niet logisch zolang je goed op je voeding let toch?
Mijn calorieverbruik tijdens een uur cardio is trouwens maar tussen 450 en 550.
groet,

Tijdens een keto put je je glycogeen voorraad behoorlijk, al dan niet helemaal uit. Wat hoogstwaarschijnlijk leidt tot meer spierverlies. Wat er voor zorgt dat je BMR verlaagt, wat betekent dat je minder verbrand en dus minder kan eten om het vet eraf te houden. Dat betekent dat je dus meer kans loopt om weer snel aan te komen.
Overhaast iets doen is zelden goed.

Creëer je calorie tekort maar met beweging ja. Speed op your metabolism. Dat is de kunst.

Edit: vergeet je krachttrainingen niet. Die zijn imo belangrijker dan je cardiosessies.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven