AndroidHealthClinic

Rawplayer's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

Rawplayer

Freaky Bodybuilder
Waardering
0
Ik ben bezig met een nieuw schema op te stellen. Het doel is om schouders en rug op meerdere dagen te trainen. Hier is het voorbeeld van wat ik nu heb:

Maandag: rug(dikte) + achterkant schouders + cardio
oefeningen:
rug: deadlift, dumbbell row, barbell row, cable row, t-bar row
achterkant schouders: pulldown naar het gezicht, rear deltoid machine, upright row

Disndag: armen
oefeningen:
biceps: dumbbell curl, concentration curl, scott curl(elke arm apart) EZ-stang curl.
triceps: dippen, superset met EZ-stang skull crusher+small drukken, dumbbell triceps extension,
triceps pushdown(variërend per week met touw, stang, EZ-stang)

Woensdag: benen + zijkant schouders + cardio
oefeningen:
benen: squat, roemeense deadlift, leg press, leg extension, leg curl, standing calf raise, liggende calf raise met de leg press
zijkant schouders: dumbbell side raise(iedere arm apart), cable side raise, lying one arm lateral raise

Donderdag: borst + rug(wijdte)
oefeningen:
borst: dumbbell press, incline dubbell press, fly's, cable cross over, peck deck(met stangen)
(cable cross over en fly's doe ik iedere week afwisselen)
rug: chinnen, front pulldown, close grip pulldown

Vrijdag: voorkant schouders + trapezius + buik + cardio
oefeningen:
voorkant schouders: dumbbell press, military press, front raise
buik: machine crunches, torso rotation, abdominal machine
trapezius: shrugs met dumbbells, shrugs in de smith

Ik verwacht uiteraard kritiek van jullie op de plaatsen waar jullie het eventueel anders zouden gaan doen. De extra trainingsdag op zondag is overigens niet altijd van belang want het kan zijn dat ik op die dag moet werken. Op de donderdag doe ik bij de borst geen bankdrukken alleen dumbbelldrukken en andere borstoefeningen.

Cardio zal ik overigens niet altijd op die dagen doen, het kan ook zijn dat ik bijvoorbeeld spinning ga doen en dan bijvoorbeeld maar 2x in de week cardio ga doen.

Rust heb ik genoeg omdat ik namelijk zomervakantie heb en ik werk alleen in het weekend.

Laatst bewerkt:
Whow squad + deadlift + bankdrukken op 1 dag :)
en 6 dagen per week trainen? ik vind het best veel.
Je doel is iig wel goed! hoeveel druk je nu dan met dumbbells?

• Topic Starter Topic Starter
Demonsquad zei:
Whow squad + deadlift + bankdrukken op 1 dag :)
en 6 dagen per week trainen? ik vind het best veel.
Je doel is iig wel goed! hoeveel druk je nu dan met dumbbells?

Op een goede dag zit ik op 32kg per dumbbell 6 tot 8 herhalingen, dus 64kg in totaal als ik het zo moet bekijken?

Infeit niks mis mee wanneer je je schouders meer wilt pakken, wel lettend dan op de hoeveelheid oefeningen je voor de schouder doet.
Je pakt in iedergeval met die extra dag wel 3 keer in de week de voorkant schouder, zij het indirect.

Masallah zei:
Infeit niks mis mee wanneer je je schouders meer wilt pakken, wel lettend dan op de hoeveelheid oefeningen je voor de schouder doet.
Je pakt in iedergeval met die extra dag wel 3 keer in de week de voorkant schouder, zij het indirect.

Je pakt wel met meer oefeningen verdeeld over meerdere dagen indirect dezelfde spiergroepen. :)

Rawplayer zei:
Je pakt wel met meer oefeningen verdeeld over meerdere dagen indirect dezelfde spiergroepen. :)

Pas in iedergeval wel op met de hoeveelheid oefeningen die je voor je schouder doet, blessures wil je niet, ik kan het weten ;)

Masallah zei:
Pas in iedergeval wel op met de hoeveelheid oefeningen die je voor je schouder doet, blessures wil je niet, ik kan het weten ;)

Ik ga het houden op 3 a 4 sets (denk ik), ik let daar eigenlijk niet zo op. Ik moet gewoon altijd mijn schouders voelen.

Met maximum van 4 verschillende oefeningen zit je goed, hoewel je er niet eens zoveel nodig hebt.
Aangezien je de schouders, de week door, geheel verdeeld met trainen, in iedergeval succes met trainen,
ga je log in de gaten houden :thumbs:

Masallah zei:
Met maximum van 4 verschillende oefeningen zit je goed, hoewel je er niet eens zoveel nodig hebt.
Aangezien je de schouders geheel verdeeld, de week door, met trainen, in iedergeval succes met trainen,
ga je log in de gaten houden :thumbs:

Thanks! Morgen zal ik de oefeningen erbij gaan zetten.

Kleine update over dumbbell press:

Afgelopen week heb ik met 2x 34kg 7 reps kunnen maken en met 36kg 3 reps kunnen maken. Ik hoop dat ik binnen een maand aan de 40kg per dumbbell zit. :p

Kleine update over dippen:

Met dippen zit ik nu op 91kg, mijn BW zit rond de 85kg, ik hoop dat ik deze week enkele reps kan maken op losse dip stangen (ik weet ff naam niet voor dat ding :p).

Kleine update over dippen:

Met dippen zit ik nu op 109kg, ik werd door het apparaat telkens omhoog geduwd. Dus ik moest mijzelf met een riem vastmaken, wat vervolgens inhoud dat mijn lichaam lichter is dan het gewicht op de dipmachine. Ik heb nog niet geprobeerd om te dippen met mijn eigen gewicht. Dit wil ik dus volgende week gaan proberen.

mja los dippen is heel wat anders dan met machine. Maar het zal je wel lukken kerel ;)

18fitie zei:
mja los dippen is heel wat anders dan met machine. Maar het zal je wel lukken kerel ;)

Ik denk het ook, vorige week al geprobeerd, met een beetje geklooi kwam ik op 2 reps :p (evenwicht bewaren en geconcentreerd op en neer gaan)

Imho doe je VEEL te veel zo.

Elke dag komt je bovenlichaam aan de beurt, met name de schouders.
Tevens betwijfel ik of dit echt veel zoden aan de dijk gaat zetten voor diezelfde schouders. Als je die prioriteit wil geven, zou ik ze gewoon op een aparte dag zetten of eens voorin een training plaatsen. Nu doe je ze telkens ergens achteraan en geef je de prioriteit alleen maar door enorm volume te draaien over de hele week.

Ik betwijfel of je dan niet meer hebt aan iets minder, maar intensievere trainingen.

uncLez zei:
Imho doe je VEEL te veel zo.

Elke dag komt je bovenlichaam aan de beurt, met name de schouders.
Tevens betwijfel ik of dit echt veel zoden aan de dijk gaat zetten voor diezelfde schouders. Als je die prioriteit wil geven, zou ik ze gewoon op een aparte dag zetten of eens voorin een training plaatsen. Nu doe je ze telkens ergens achteraan en geef je de prioriteit alleen maar door enorm volume te draaien over de hele week.

Ik betwijfel of je dan niet meer hebt aan iets minder, maar intensievere trainingen.

Ik ga denk ik de zondag er uit gooien, en schouders verdelen over maandag, woensdag en vrijdag, dat lijkt mij beter

succes

Succes en ga idd los dippen, veel beter! ;) Als je techniek goed is en je BW te laag, koop je gewoon een dipriem en gaan met die :banana:

Omdat ik een hekel heb aan gewoon cardio heb ik besloten om te gaan boksen. Gister ben ik met een maat wezen kijken bij een training en ik moet zeggen ik was erg onder de indruk. De warming up is al ontzettend zwaar en ik denk geheid dat je de nodige carbs al na een dikke 10 a 15 minuten begint te verbranden. Alleen vraag ik mij dus af wat dit voor impact zal hebben op mijn spieren. Overigens is mijn traingingsschema nu aangepast en verdeeld over 3 dagen ipv 5 dagen.

Ma: borst/schouders
Wo: benen/rug
Vrij: armen + buik + spinning

Ik probeer wel nog eventueel op de vrijdag een spinning lesje mee te pikken.
Op de dinsdag en op de donderdag zijn dan de bokslessen. Ik zal van te voren een foto maken van mijn huidige lichaam en over een half jaar ofzo weer een foto van mijn lichaam.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven