AndroidHealthClinic

RawPowerBaarn 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een vlaai is een taart, toch? :P

Maar weet wel iets lekkerders. :rolleyes:

vlaai is geen taart taart!

er komt ook een maat van mij mee (tom509)

• Topic Starter Topic Starter
Oke, lust ie ook taart?

weet niet, misschien wel vlaai

---------- Toegevoegd om 23:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:36 ----------

als ik goed slaap morgen eens max raw squat G

pizza zit in de oven nu :D

haha nice Mike. Ik zal zo ook weer eens een belachelijke maaltijd gaan fixxen ofzo.

Vlaai is [Link niet meer beschikbaar], dat vooral geassocieerd wordt met de [Link niet meer beschikbaar] en [Link niet meer beschikbaar]. Hoewel de vlaai als typisch Limburgs wordt gezien, is het in feite een vorm van gebak dat nauw verwant is aan soortgelijk gebak wat overal in Zuid-Nederland en Vlaanderen traditioneel aanwezig is.
Vlaai bestaat uit een bodem van deeg (meestal met een diameter van 27 tot 30 centimeter), die plat is, met opstaande randen. De vlaai wordt vervolgens gevuld met vruchten, zoals [Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar]-linzen of [Link niet meer beschikbaar]. Oorspronkelijk wordt er geen [Link niet meer beschikbaar] gebruikt, ook al komt dit tegenwoordig toch vaak voor.
Vlaaien zijn wezenlijk verschillend van de meeste taarten, waarvan de bodem van een ander soort deeg is gemaakt. Het vlaaideeg is een stuk luchtiger en lijkt op brooddeeg. De buitenkant wordt vaak versierd met slagroom, [Link niet meer beschikbaar]- of [Link niet meer beschikbaar] of platte stukjes chocolade.

Een taart is een [Link niet meer beschikbaar] dat in veel landen voornamelijk wordt gegeten tijdens feestelijkheden, bijvoorbeeld bij het vieren van een [Link niet meer beschikbaar]. Een specifieke taart is de [Link niet meer beschikbaar], gegeten bij een [Link niet meer beschikbaar]. In veel landen wordt taart ook als [Link niet meer beschikbaar] geserveerd.
[verbergen]

Enkele kenmerken van een taart zijn:
  • Het gebak is [Link niet meer beschikbaar].
  • De vorm is meestal rond en plat van boven.
  • De buitenkant is vaak voorzien van sierlijke, kleurige ornamenten zoals gekleurde (siroop)lijnen, [Link niet meer beschikbaar]- of [Link niet meer beschikbaar] of platte stukjes chocolade.
  • In het geval van een verjaardag is het wereldwijd gebruikelijk om een aantal [Link niet meer beschikbaar], al naargelang de bereikte leeftijd, in de taart te steken. Deze kaarsjes zijn zeer kort en dun, en dienen te worden uitgeblazen. Volgens bijgeloof haalt men het volgende jaar als alle kaarsjes worden uitgeblazen.
Het plaatsen van kaarsjes op de [Link niet meer beschikbaar] die in één keer moeten worden uitgeblazen is een [Link niet meer beschikbaar]. Het is afgeleid van de Griekse traditie ter ere van de godin [Link niet meer beschikbaar][1]. Voor haar werden speciale taarten gebakken in de vorm van de maan. Deze werden geplaatst op het altaar in de aan haar gewijde tempel. Als de kaarsen in één keer werden uitgeblazen, zou Artemis goed gestemd worden.
Wordt de taart bij een speciale gelegenheid (verjaardag, bruiloft, [Link niet meer beschikbaar]) gegeten, dan wordt er vaak een toepasselijke tekst op aangebracht door middel van [Link niet meer beschikbaar], [Link niet meer beschikbaar] of chocolade. Tegenwoordig kan er een (eetbare) foto op aangebracht worden

Das het verschil:P

Erg duidelijk D :D haha! Ik hoop gwn dat ie lekker is :D

En volgens mij was het grote verschil ook dat een taart alleen een taart is als ie uit meerdere lagen bestaat dus dan is een taart al een taart als je een taart een taart noemt natuurlijk want anders is het geen taart en kan je het dus ook geen taart noemen.

Tot zo :D

welkom in limburg
VlaaiAbrikoos.jpg

Dat is wel 1 reden om daar te gaan wonen haha.

Toen bij Jules ook ongenadig vlaai gevroten na die max dag.

Erg duidelijk D :D haha! Ik hoop gwn dat ie lekker is :D

En volgens mij was het grote verschil ook dat een taart alleen een taart is als ie uit meerdere lagen bestaat dus dan is een taart al een taart als je een taart een taart noemt natuurlijk want anders is het geen taart en kan je het dus ook geen taart noemen.

Tot zo :D

en als je nou 2 vlaaien op elkaar stapelt? wordt het dan ook een taart?

Ja precies zo! Net 3 stukken weg gewerkt. Was lekker.

een vlaaitaart heb je dan:P

He, El Hesus L'terrible dans le rue avec un bazooka de 'le terminator avec grande buffer muscuul executer tout le ecto's,,word er niet a.s zaterdag ,maar die van volgende week getraind? zo ja, dan kom ik met Guido Stevens ( masterlifter) en mischien nog 1 a 2 buffelkes ff bikkelen bij RPBEEZY alst da mag eh! Howla!

Nee mattie 27 maart is volgens mij zaterdag en dan ben ik speaker bij de Juliette Bergman cup. Mss dan de zondag

Ah kijk nou ik ben er niet helemaal bij, je hebt gelijk vandaag is alweer de 14e. Dus aanstaande zaterdag en de zaterdag erop gewoon training @ RPB.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven