Fitness Seller

Reacties op roidgains

Als je een ecto als materiaal nodig hebt om je coach kunsten te vertonen, hou me aanbevolen!

Heb dat vorig voorjaar nog geprobeerd :p Aan vrijwilligers die met korting wouden trainen toen geen tekort en dacht "ok, dan kan ik selectief zijn en diegene er uit halen die het meest gemotiveerd zijn om verbintenis op termijn aan te gaan (paar maanden of een jaar) en na goed twee maand hadden ze toch allemaal afgehaakt. Waren allemaal best tevreden, maar dat is de moraal van het verhaal met in de Benelux wonen : mensen vinden geld uitgeven aan training gewoon niet belangrijk, ongeacht de credentials en resultaten die je kan voorleggen. Er is gewoon geen fulltime werk als personal trainer hier. Grootsteden als London, en ook de gehele USA, daar moet je zelfs geen fluit waard zijn en je kan je brood verdienen als personal trainer, omdat het er ook ingebakken zit, maar laat mij gerust een waarschuwing zijn voor al degene die denken in onze lage landen dat beroep of iets gelijkaardigs te doen :p Enige wat je kan doen is je aan een gym verbinden (doorgaans geen te vet betaalde job, en met wat ongeluk beland je bij basicfit of zo en is de helft van je job klanten ronselen :p) en probeer je wat bij te verdienen als personal trainer.

Nu zou ik dat overwegen, omdat mijn gezinsleven en training me meer waard zijn dan wat extra geld overhouden (dezer dagen geen social life, ga niet vaak uit, geen andere hobbies, dus ik doe men geld toch maar op aan gear, en als er ooit genoeg over is, GH), maar tien jaar geleden was het wat dwaas om al biochemist voor 1200 netto in een gym te gaan werken op hoop van zegen :p

Haha herinner ik me, stond toen geloof ik nog redelijk op de nominatie bij je maar ben 't toen niet geworden :( haha. Wat je zegt geloof ik idd wel graag, zie veel gasten die afgestudeerd zijn als PT'er of whatever gewoon bij de basic fit de plee boenen bijvoorbeeld :')

Haha herinner ik me, stond toen geloof ik nog redelijk op de nominatie bij je maar ben 't toen niet geworden :( haha. Wat je zegt geloof ik idd wel graag, zie veel gasten die afgestudeerd zijn als PT'er of whatever gewoon bij de basic fit de plee boenen bijvoorbeeld :')

Gaan studeren voor PT'er of iets anders met het oog op dat te worden is al helemaal het domste dat je kan doen :p Ga je beetje betalen of veel geld en tijd geven voor cursusjes die iedereen kan studeren, en waar zeker hier niemand een fluit van kent, laat staan dat het enige vertrouwen inboezemt, terwijl PT niet eens een beschermd beroep is in Belgie en Nederland. Je bent nagenoeg altijd beter met ofwel resultaten kunnen voorleggen van klanten (maar ja, dan moet je er wel eerst een paar hebben die resultaat geboekt hebben :) ) of er gewoon zelf goed uitzien. Dat laatste vooral, visual verkoopt. Geldt in heel de wereld, maar vooral in West-Europa eigenlijk. Kan mensen geen reet schelen of jij iemand goed kan begeleiden of resultaat boeken, het feit dat je jezelf blijkbaar zover gekregen hebt (ook al ben je mss gewoon genetisch bevoordeeld) en dan geloven ze dat je het voor hen ook kan :p

Maar je moet sowieso kunnen een stevige reputatie uitbouwen die kan weerstaan aan heel wat kritiek, want je gaat ongetwijfeld ook die mensen aantrekken dan die er zelf niets voor willen doen, en het dan op jou steken dat je het resultaat niet haalt :p

Op dat vlak zit ik eigenlijk wel redelijk goed, mijn hele historie en achtergrond beschermt me wel tegen aantijgingen van een paar luiaards :p Dus ja wie weet, als ik er eens in slaag het hele jaar door wat dichter op gewicht te blijven wordt het een optie :p

Terug
Naar boven