MuscleMeat

Nieuws Rechtse rechter geeft moslim ongelijk

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
ROTTERDAM - De gemeente Rotterdam heeft in 2005 terecht een sollicitant afgewezen die uit religieuze overwegingen weigerde vrouwen een hand te geven. Dat blijkt uit de uitspraak van de rechtbank in Rotterdam, waarover de NOS donderdag berichtte.

De man, een orthodoxe moslim, had in september 2005 gesolliciteerd naar de functie van klantmanager bij de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid. [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Tijdens zijn sollicitatiegesprek droeg hij traditionele moslimkleding en gaf hij de vrouwelijke personeelsfunctionaris uit geloofsovertuiging geen hand.

Na zijn afwijzing kaartte de Rotterdammer zijn zaak aan bij de Commissie Gelijke Behandeling (CGB). Die oordeelde dat de gemeente onjuist had gehandeld. Ze had de sollicitant nooit op basis van zijn kledingsT mogen afwijzen.

Volgens de gemeente speelde de kleding wel een rol, maar had hij de baan gekregen als hij bereid was geweest de medewerker van P&O een hand te geven.

Gebruikelijke begroetingsvorm
De rechtbank benadrukt dat het schudden van handen in Nederland een gebruikelijke begroetingsvorm is. "Het weigeren een hand te geven, kan dan ook als onbeleefd of kwetsend worden ervaren." Vooral als dat gebeurt door een persoon van het andere geslacht, aldus de uitspraak.

De klantmanager is de contactpersoon naar de burger. Hij verwelkomt mannen en vrouwen, met diverse religieuze achtergronden. Voor de meerderheid van de mensen geldt het schudden van handen als een passende begroeting.
De gemeente plaatst voorop dat ze geen onderscheid wil maken tussen mannen en vrouwen. "Door te weigeren vrouwen een hand te geven, maakt hij echter zelf wel onderscheid", vindt Rotterdam. Het is daarom "een passend en noodzakelijk middel" de man niet aan te stellen als klantmanager, oordeelt de rechtbank.
http://www.nu.nl/news/1710171/30/Gemeente_in_gelijk_bij_afwijzen_sollicitant.html

Hulde aan de rechtse rechters in Nederland!

Maar serieus, zet die niet handen schuddende sukkel gewoon uit of zo (indien mogelijk). Je hebt niks aan dit soort fundamentalisten, in de maatschappij kunnen ze zich niet redden.

dit is echt ****ing niet normaal rasistisch of begrijp ik je verkeerd. Word pislink hiervan maar tel tot 10 en wacht op uitleg!!!

• Topic Starter Topic Starter
Nu is het wel leuk geweest met die crap, get a life.

was dat je uitleg ??? , gelukkig heb ik tot 10 geteld

ontopic : zulke gasten horen natuurlijk niet dit soort werk te doen in Nederland :rolleyes:
triest dat zo een shit ueberhaupt voor de rechter moet komen.
Zou eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn, zonder discussie

Ook nog met traditionele kleding :roflol: En dan het gek vinden dat mensen in een beschaafde wereld niet zo'n woestijnrat als collega willen?

Na zijn afwijzing kaartte de Rotterdammer zijn zaak aan bij de Commissie Gelijke Behandeling (CGB). Die oordeelde dat de gemeente onjuist had gehandeld.
Wat is dit voor een extreem-linkse commisie.. over gelijke behandeling beginnen terwijl die berggeit zelf geen hand wilt geven aan vrouwen.

Het land uitzetten zo'n mafkees.

Haha, k*t moslim. Sowieso om die kleren alleen had ik hem er al uitgetrapt. Ga lekker schapen telen o.i.d.

Als je wilt werken in deze samenleving, pas je dan ook aan aan de bedrijfsculturen van dit land.

Rechter heeft dan ook groot gelijk.

En dan nog gaan solliciteren als klantmanager :roflol:

waarom meteen "rechte" rechter ???

Logische en normale verklaring. Sommige mensen denken dat alles in de naam van het geloof maar moet kunnen. Een gekke gothic kan toch ook op basis van kleding of uiterlijk worden geweigerd. Dit kan dus ook prima met mensen die weigeren fatsoenlijke kleding aan te trekken vanwege hun geloof. Dat is hun eigen probleem. Weigeren om jezelf aan te passen? Dan ook niet janken dat je nergens aan de bak komt.
Sowieso is het ondescheid maken tussen mannen en vrouwen gewoon racisme op basis van geslacht, wat net zoals racisme op basis van afkomst op dezelfde regel staat. Als ik weiger om n*gers een hand te geven, dan word ik voor het gerecht gesleept. Deze man zou dus gewoon op grond van racisme de bak in moeten vliegen.
Misschien zal zo'n maatregel ze eens leren.

ze zouden dat stukje fundamentalist beter eens aanklagen voor discriminatie &
racisme ipv hem desbetreffende job te geven ...

Idd, zo kan mr slave ook wel zeggen dat ie gediscrimeerd wordt als ie ergens solliciteerd.

Die commissie moet direct opgedoekt worden. Subsidies krijgen en het enige wat ze uitkramen is deze onzin. Ach nu heeft die man wel weer voldaan aan zijn sollicitatieplicht van het UVW

Wtf een bullshit zeg dat ze zich al met dit soort zaken bezighoudentsssssssssssssssssssss!

Die commissie gelijke behandeling mag wat mij betreft ook gelijk uitgezet worden. Hoe haal je het in je kop om te vinden dat de gewoontes van een halve extremist prevaleren boven de Nederlandse omgangsvormen voor iemand die in een Nederlands bedrijf met Nederlandse klanten in Nederland wil werken.

In de horeca mag je wel iemand weigeren als iemand bepaalde kleding draagt dat aanstoot gevend kan zijn voor gasten, lijkt mij dat ook moet kunnen bij de service branche.

Die commissie gelijke behandeling mag wat mij betreft ook gelijk uitgezet worden

+1
Wilde dit ook schrijven. Gelijkheid staat in de grondwet en iedereen kan zich daarop beroepen en dat lijkt me wel genoeg. Iets met meer doen, minder regels was het toch?

beetje hypocriet, naar de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) gaan voor het niet gelijk behandelen van vrouwen lol

Terug
Naar boven