MuscleMeat

Rechtzaak rond grensrechter is begonnen

Mensen maken nou eenmaal fouten waar ze de gevolgen niet van inzien, het zou niet verkeerd zijn om op scholen al jongeren kenbaar te maken wat een misdaad in een klein hoekje kan zitten en wat de gevolgen voor slachtoffers en daders kunnen zijn, bijvoorbeeld een kijkje nemen met de klas in een gevangenis zou jongeren al een andere kijk kunnen geven op dingen, zullen we dat inruilen voor godsdienst of die domme gym of muzieklessen wat totaal geen bijdrage geeft aan een opleiding.

Een goede opvoeding is het begin van een goed leven ;)

Mensen maken nou eenmaal fouten waar ze de gevolgen niet van inzien, het zou niet verkeerd zijn om op scholen al jongeren kenbaar te maken wat een misdaad in een klein hoekje kan zitten en wat de gevolgen voor slachtoffers en daders kunnen zijn, bijvoorbeeld een kijkje nemen met de klas in een gevangenis zou jongeren al een andere kijk kunnen geven op dingen, zullen we dat inruilen voor godsdienst of die domme gym of muzieklessen wat totaal geen bijdrage geeft aan een opleiding.

Een goede opvoeding is het begin van een goed leven ;)

Kijk naar de reacties van die jongelui.

Ze zijn gewoon te achterlijk om enige vorm van empathie te hebben. Handjes in onschuld wassen, anderen de schuld geven en het feit dat die kerel dood is bagatelliseren.

Moest zoiets aangereden worden door een vrachtwagen is het zonde van de vrachtwagen.

---------- Post toegevoegd 29 May 2013 om 21:58 ----------

Ik heb ook niet gezegd dat ze vervolgd moeten worden voor moord (met voorbedachte rade) ,maar wel voor doodslag, en ook dat die straffen wel hoger mogen.

Op het moment dat je iemand mishandeld neem je het risico dat het fataal af kan lopen voor lief, je blijft met je handen van elkaar af, een klap op een verkeerde plek kan een dodelijke klap zijn.En een zeer lange straf is dan gepast.

En 15 jaar cel voor doodslag mag wat mij betreft ook 15 jaar zijn, zonder aftrek van 1/3.

Dat is een regelgeving van 'lik me de klote' de slachtoffers beloven dat hij 15 jaar zit, meer om de slachtoffers een gerust gevoel te geven, maar uiteindelijk vrijkomen na 10 jaar, omdat meneer zich goed gedraagt, gevangenen gedragen zich meestal goed, ze kunnen niet anders op zo'n klein hok en je komt ook tot rust in een kleine ruimte, dat vrijkomen met goede gedrag is nergens op gebaseerd.

diep droevige situatie.

Ze moeten gewoon verplicht worden wanneer ze vrijkomen een jaar lang in roze tutu rond te lopen.

Die jongelui leren er niks van, ze kunnen straks stoer vertellen dat ze vast gezeten hebben en het is alleen maar status verhogend in de ogen van de rest van dat uitschot.

Amputeren van het scrotum lijkt mij een passende straf met ook preventieve werking

• Topic Starter Topic Starter
Er staan twee vragen centraal in deze zaak als ik het goed begrijp. De eerste is de vraag waaraan de man is overleden; de tweede vraag is wie wat hebben gedaan.

De verdediging moet kunnen aantonen dat de man ook ter overlijden was gekomen als hij niet zou zijn geschopt.. lijkt me lastig dit te bepalen. Bovendien is er geen beeldmateriaal van het voorval.

http://www.nu.nl/binnenland/3482733/fysiek-defect-rechter-niet-relevant.html

''Dat doet er voor de rechter niet toe, het is geen of een minder relevant gegeven in deze omstandigheden. Het gaat erom dat je - als dader - bepaalde voorzienbare gevolgen op de koop toe neemt. De Hoge Raad bekijkt dit soort zaken al decennia lang op deze manier, het is vaste rechtspraak. Het Eierschedelarrest uit 1950 is in dit verband beroemd. Dat ging om een zaak waarin een slachtoffer overleed aan een klap op het hoofd met een koperen staaf. Het slachtoffer bleek een broze schedel te hebben, een zogeheten eierschedel. Dat gegeven was voor de schuldvraag niet van doorslaggevende betekenis, vond de Hoge Raad. Het gaat erom: zou iemand ook zijn overleden als het geweld niet was toegepast? Dat is zeer onwaarschijnlijk, ook in de zaak van de grensrechter."

Blijft ingewikkeld, velen hebben iets gedaan maar de hoofddader pak je niet. Alleen al om het leed zien we ze het liefst 15 jaar in de cel maar goed het blijft NL waar het echt moet worden bewezen en dat is maar goed ook alleen zelfs met bewijs zijn de straffen vaak tergend laag.

Laatst bewerkt:
Hoe moet je uberhaupt bewijzen wie de dodelijke klap heeft gegeven als hij een dag later komt te overlijden in 5 man die man in elkaar hebben geslagen?

Niet 1x komt sorry voorbij.

Als ze nou die figuren eens in een isolatie cel zetten voor een paar maandjes kunnen ze tenminste er over nadenken.

---------- Post toegevoegd 29 May 2013 om 21:21 ----------

Zeer hypocriet.

Alsof deze jongens het doel gehad hebben deze kerel dood te maken, neemt niet weg dat ze gigantisch hard gestraft moeten worden en dat het schoppen/slaan van iemand op de grond ligt onder poging doodslag moet gaan vallen.

Doodslag is zonder voorbedachte rade, waarbij je vantevoren niet had kunnen weten dat je acties de dood tot gevolg hadden.

Als je iemand willens en wetens mishandeld en blijft schoppen en slaan op vitale lichaamsdelen, dan valt dat onder moord. Het is niks spontaans zoals iemand uit angst eenmaal met een knuppel op zn hoofd slaan, waarbij die persoon teovallig sterft. Nee de mishandeling is langere tijd doorgegeaan waarbij ze makkelijk hadden kunnen bedenken en weten dat dit permanente schade op zou kunnen leveren en eventueel de dood.

De spontaniteit is na de 2e klap al verdwenen. Het was tevens geen zelfverdediging, dus dan is het moord. Niks doodslag.

Doodslag is zonder voorbedachte rade, waarbij je vantevoren niet had kunnen weten dat je acties de dood tot gevolg hadden.

Als je iemand willens en wetens mishandeld en blijft schoppen en slaan op vitale lichaamsdelen, dan valt dat onder moord. Het is niks spontaans zoals iemand uit angst eenmaal met een knuppel op zn hoofd slaan, waarbij die persoon teovallig sterft. Nee de mishandeling is langere tijd doorgegeaan waarbij ze makkelijk hadden kunnen bedenken en weten dat dit permanente schade op zou kunnen leveren en eventueel de dood.

De spontaniteit is na de 2e klap al verdwenen. Het was tevens geen zelfverdediging, dus dan is het moord. Niks doodslag.

Nee.

Moord is met voorbedachte raden, dus dat ze bewust naar die voetbal wedstrijd gingen om die kerel naderhand dood te schoppen.

Overigens hebben we het hier over Marokkanen, die blijven spontaan.

Ik ben benieuwd of het laatste beetje vertrouwen wat ik nog heb in de rechtspraak nu ook komt te vervallen. Of dat de rechter een keer ballen toont en deze gasten allemaal een aantal jaar opsluit. Maar ik heb er weinig vertrouwen in want: zielig, minderjarig, gediscrimineerd, allemaal niks gedaan, de rechter tuint er waarschijnlijk met open ogen in.

Ik ben benieuwd of het laatste beetje vertrouwen wat ik nog heb in de rechtspraak nu ook komt te vervallen. Of dat de rechter een keer ballen toont en deze gasten allemaal een aantal jaar opsluit. Maar ik heb er weinig vertrouwen in want: zielig, minderjarig, gediscrimineerd, allemaal niks gedaan, de rechter tuint er waarschijnlijk met open ogen in.

Zoals gewoonlijk...

Al kan ik het echt moeilijk geloven dat je die knullen er zo gemakkelijk van af laat komen, als je gewoon één keer stil zou staan bij de familie van de grensrechter.

Heb trouwens ook niet het gevoel dat die jochies beseffen dat ze meerdere levens hebben verdoet. Staan ze daar stom wat met hun vingertje naar elkaar te wijzen en halen ze hun schouders bij de vraag of ze iemand hebben geslagen: "Dat is raar."

Zoals gewoonlijk...

Al kan ik het echt moeilijk geloven dat je die knullen er zo gemakkelijk van af laat komen, als je gewoon één keer stil zou staan bij de familie van de grensrechter.

Heb trouwens ook niet het gevoel dat die jochies beseffen dat ze meerdere levens hebben verdoet. Staan ze daar stom wat met hun vingertje naar elkaar te wijzen en halen ze hun schouders bij de vraag of ze iemand hebben geslagen: "Dat is raar."

Je kan niet verwachten van mensen die zulke dingen doen dat ze überhaupt nog hersencapaciteit over hebben om empathie te hebben.

Jammer dat een rechter ze niet kan verplichten dan enkel kleding bij de zeeman te halen en het bezit van andere luxe goederen verbied, dan denken ze er wel anders over.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe moet je uberhaupt bewijzen wie de dodelijke klap heeft gegeven als hij een dag later komt te overlijden in 5 man die man in elkaar hebben geslagen?

Als je serieus te weten komt waar men hem geslagen heeft ? Niet dat je daar 100% zeker uit komt behalve als de verdachten serieus spijt hebben en de waarheid vertellen.

Je kan niet verwachten van mensen die zulke dingen doen dat ze überhaupt nog hersencapaciteit over hebben om empathie te hebben.

Verwacht ik ook niet.
Ik verwacht enkel dat de straffen opgevoerd worden zodat de schrik om gepakt en gestraft te worden, groot genoeg is om ze op een ander gedacht te brengen. Nu stelen ze brommers en beroven ze oma's her en der, simpelweg omdat ze weten dat 1) ze waarschijnlijk toch niet gepakt worden en 2) moest dat wel zo zijn, ze er dan vanaf komen met een tik op de vingers en een knipoog à la 'niet meer doen hé? :)'. Frustraties.

Verwacht ik ook niet.
Ik verwacht enkel dat de straffen opgevoerd worden zodat de schrik om gepakt en gestraft te worden, groot genoeg is om ze op een ander gedacht te brengen. Nu stelen ze brommers en beroven ze oma's her en der, simpelweg omdat ze weten dat 1) ze waarschijnlijk toch niet gepakt worden en 2) moest dat wel zo zijn, ze er dan vanaf komen met een tik op de vingers en een knipoog à la 'niet meer doen hé? :)'. Frustraties.

+ dat vastzitten statusverhogend is.

Wat zeggen ze hierover op dat marokanen forum? Iemand had hier toch acc

Terug
Naar boven