Bengin
Cool Novice
- Waardering
- 4
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 87kg
- Vetpercentage
- 12%
wat maakt het verschil met dagelijks netto kcal overschot over meerdere weken? Of zelfs maanden?
Is een cut/bulk 4 weken +250 en dan 2 weken -500 elke dag een beter uitgangspunt? Of moeten het nog langere periodes zijn?
Zelfs 4 weken lijkt mij nog te kort. Je lichaam begint niet meteen vet te gebruiken om te verbranden na een weekje deficit. Kheb even geen bronnen oid dus zie het als broscience.
Maar bij een cut ga je pas goed fatloss merken na een paar weken. Zeker na de eerste 2 weken doordat je in die periode eerst veel vocht gaat verliezen (maaginhoud, je eet minder carbs etc. etc.). Hierna stabiliseert je loss en krijg je een betere blik op hoeveel vet er eigenlijk af gaat.Wat je, denk ik, gaat krijgen bij een 4 weken surplus en 2 weken deficit is dat je gewicht alle kanten op gaat waardoor je niet goed meer kan zien hoe en wat.
Waarom niet gewoon rustig 3-4 maanden bulken en vervolgens een kleine cut? (indien nodig! Als je het rustig doet is dit waarschijnlijk niet eens het geval) Zo geef je je lichaam genoeg tijd (& calorieën) om wat op te bouwen & wanneer je het in een kleine surplus doet komt er nauwelijks vet bij.
chrisk zei:.
Hmm dus als ik kracht verlies doe ik iets fout maar in de cut hoort nou eenmaal krachtverlies.
Klinkt niet anders dan hoe ik doe hoor, het duurt juist heel lang om ook maar een beetje opgedaan vet te verliezen. Misschien wil ik op lager vet% blijven dan dat mn lichaam kracht behoud?
Het hoort er bij, maar zoals jij het stelde kwam het over op dat je op een niveau eindigt waar je op zat voordat je begon te bulken
"... je gewonnen kracht en mogelijk gewonnen massa weer verliest" aka terug bij af.Just sharing my 2c
Ben benieuwd of iemand uitgebreide ervaring heeft met recomp en wat kan inbrengen hierover.