MuscleMeat

Reden voor bb

  • Topic starter Kolo
  • Startdatum
  • Reacties 122
  • Weergaven 14K
  • Volgers 69

Bezoekers in dit topic

Ik ben momenteel 17 - een leeftijd waarop veel jongeren zich elk weekend klemzuipen, de hele dag door junkfood eten, en op een gegeven moment 25 zijn met een bierbuik en eeuwig sit ups gaan doen om er vanaf te komen.

Ik wil anders zijn.. "beter" zijn dan de massa, en bodybuilding is een sport waarmee je dat kunt bereiken.
Het vergt veel discipline maar daar leer je alleen maar van en het komt je uiteindelijk ten goede.
Ik ben blij dat ik DBB heb ontdekt en op relatief jonge leeftijd al een goede informatiebron heb. Dit is wat ik mn hele leven wil blijven doen! (bedankt DBB)
 
laat ik hier ook eens posten :)

Jarenlang flinke maagproblemen gehad.
Komt vooral voort uit veel te hoge spierspanning en vicieuze gedachtencirkels waaruit heel veel (psychosomatische) klachten kunnen ontstaan.
Momenteel weer erg veel last van mijn blaas bijvoorbeeld.
Ik ben gaan bodybuilden als uitlaatklep, zodat ik wat spanning kwijt kan :)
en:

Nood aan controle en structuur

dit


---------- Post toegevoegd 17 April 2013 om 22:17 ----------

Ik ben momenteel 17 - een leeftijd waarop veel jongeren zich elk weekend klemzuipen, de hele dag door junkfood eten, en op een gegeven moment 25 zijn met een bierbuik en eeuwig sit ups gaan doen om er vanaf te komen.

Ik wil anders zijn.. "beter" zijn dan de massa, en bodybuilding is een sport waarmee je dat kunt bereiken.
Het vergt veel discipline maar daar leer je alleen maar van en het komt je uiteindelijk ten goede.
Ik ben blij dat ik DBB heb ontdekt en op relatief jonge leeftijd al een goede informatiebron heb. Dit is wat ik mn hele leven wil blijven doen! (bedankt DBB)


eens. IMO voel je je ook een stuk gelukkiger met gezonde voeding en een fit lichaam :D
 
ik vind het leuk om lekker bezig te zijn en steeds sterker te worden (het werkt een soort van verslavend) en mijn grenzen steeds wat te verleggen, dwz: meer gewicht tillen. Nu op naar mijn eerste streven: richting de 90kg. Van daar verder naar de 95kg, en uiteindelijk 100kg :-) nog een lange weg te gaan
 
Laten we eerlijk zijn. Willen we niet allemaal in control zijn. Het gevoel dat je invloed hebt en met wilskracht iets kunt bereiken en in je suc6 minimaal afhankelijk bent van een ander. Ik wel.

Ik heb verschillende redenen:
1. Inderdaad steeds dat stapje verder dat ik maar weer bereikt heb. Trots, niet om het uiterlijk.
2. Het uiterlijk. Fijn om er krachtig uit te zien. Al zijn het niet de spieren, dan wel mijn houding. Vrouwen kijken weer, vooral ook de jonkies. Die weten niet dat ik al 45 ben :-D
3. Fijn om slank te zijn. Broeken die lekker zitten. Shirt dat lekker valt.
4. Kracht en fit. Gewoon lekker door je knieen om iets op te pakken. Makkelijk uit bank komen. Zoon op rug nemen in rugdrager en de hele dag met hem door de stad sjouwen. Vooral kracht in mij core is fijn.
5. Bezigheid hebben. Lekker sporten, pijn lijden en je daardoor lekker voelen.
6. Bezig zijn met gezondheid en voeding. Ik drink nog amper en eet gezond. Probeer genoeg te slapen.
 
ben het wel met iedereen eens, jezelf tot het uiterste krijgen, eruit halen wat erin zit. die kans krijg ik nooit meer
 
Ik ben ooit beginnen met kt omdat ik een hekel had aan cardio, en aangezien in een jaar Abbo had, ben ik maar kt gaan doen :-)
 
bb om fit te zijn, me fit te voelen en er fit uit te zien.

---------- Post toegevoegd 31 May 2013 om 15:38 ----------

Laten we eerlijk zijn. Willen we niet allemaal in control zijn. Het gevoel dat je invloed hebt en met wilskracht iets kunt bereiken en in je suc6 minimaal afhankelijk bent van een ander. Ik wel.

Ik heb verschillende redenen:
1. Inderdaad steeds dat stapje verder dat ik maar weer bereikt heb. Trots, niet om het uiterlijk.
2. Het uiterlijk. Fijn om er krachtig uit te zien. Al zijn het niet de spieren, dan wel mijn houding. Vrouwen kijken weer, vooral ook de jonkies. Die weten niet dat ik al 45 ben :-D
3. Fijn om slank te zijn. Broeken die lekker zitten. Shirt dat lekker valt.
4. Kracht en fit. Gewoon lekker door je knieen om iets op te pakken. Makkelijk uit bank komen. Zoon op rug nemen in rugdrager en de hele dag met hem door de stad sjouwen. Vooral kracht in mij core is fijn.
5. Bezigheid hebben. Lekker sporten, pijn lijden en je daardoor lekker voelen.
6. Bezig zijn met gezondheid en voeding. Ik drink nog amper en eet gezond. Probeer genoeg te slapen.
Zo wil ik ook leven op die leeftijd! respect : )
 
Laten we eerlijk zijn. Willen we niet allemaal in control zijn. Het gevoel dat je invloed hebt en met wilskracht iets kunt bereiken en in je suc6 minimaal afhankelijk bent van een ander. Ik wel.

Ik heb verschillende redenen:
1. Inderdaad steeds dat stapje verder dat ik maar weer bereikt heb. Trots, niet om het uiterlijk.
2. Het uiterlijk. Fijn om er krachtig uit te zien. Al zijn het niet de spieren, dan wel mijn houding. Vrouwen kijken weer, vooral ook de jonkies. Die weten niet dat ik al 45 ben :-D
3. Fijn om slank te zijn. Broeken die lekker zitten. Shirt dat lekker valt.
4. Kracht en fit. Gewoon lekker door je knieen om iets op te pakken. Makkelijk uit bank komen. Zoon op rug nemen in rugdrager en de hele dag met hem door de stad sjouwen. Vooral kracht in mij core is fijn.
5. Bezigheid hebben. Lekker sporten, pijn lijden en je daardoor lekker voelen.
6. Bezig zijn met gezondheid en voeding. Ik drink nog amper en eet gezond. Probeer genoeg te slapen.

+1 Precies waarom ik het ook doe !
 
Ben er mee begonnen om meer indruk te maken op de meisjes, beter te zijn in gevechtssporten, en doe het nog steeds daarvoor :). En ik vind het ook gewoon zeer leuk :).
 
Ik ben destijds begonnen met trainen om chickies te krijgen, nu doe ik het voor mezelf (ik vind het mooi) en omdat ik uiteindelijk wedstrijden wil gaan doen.
 
Ik train merendeels om mijn depressie neer te leggen en ergens motiverend mee bezig te zijn. Om vriendenkringen te laten zien dat niet alles draait om feesten en/of anderen crap van tegenwoordig.

Uiteindelijk wil ik suprised faces zien, zowel van nu als mensen die ik van vroeger ken. De vraag van: hoe heb je dat gedaan? Vergelijken vind ik dan stiekem ook wel leuk =]

Omdat ik geen party mens ben, kies ik dit als hobby en laat ik mijn vorige hobby (gamen) rusten. Tijd om volwassener en wat interessanter te gaan leven.

Ik train omdat ik mezelf wil blijven motiveren en wil zien groeien. Ook sterker worden is een groot doel.

Het fijne gevoel na elke training, de pijn.

Omdat ik cynisch ben, lach ik anderen uit die dus geen **** om hun lichaam geven en zichzelf niet goed verzorgen. Ook omdat ik iets bereik en met feestjes er alleen sociale vaardigheden wat omhoog gekrikt word(vaak ook helemaal niet).

Om contact te leggen en informatie uit te wisselen met anderen bodybuilders/atleten. Je bent beide met jouw hobby bezig. Bijna niks is fijner om daar je gesprek over te hebben.

Zoveel redenen :P maar de belangrijkste: Niet meer een skinny motherf*cker zijn.
 
Ik ben begonnen omdat ik heel erg van sport hield en fitness hielp mij om betere prestaties te leveren. Veel mensen op school zagen me ook als een lomp en kloek mannetje. Mijn broer begon met fitnessen, ik kijk naar hem op dus ik wou dat ook doen. Het begon thuis, mijn broer had een fitnesstoestel en gewichtjes gekocht dus begon ik met thuis te trainen. Toen ik na de zomervakantie terug naar school ging keken al mijn klasgenoten mij verbaarsd aan en vroegen wat er met mij gebeurd was. Ik had veel gains gemaakt in de zomer zonder dat ik al naar een fitness ging.

Een half jaar later ging ik naar de gym en ik deed het heel erg graag omdat ik mezelf vooruit zag zien gaan en door de vele complimenten. Ik kon me beter concentreren, kreeg meer zelfvertrouwen en ik kreeg stillaan wat meer aandacht.

Na een jaar trainen was ik op fysiek en mentaal vlak nog meer vooruit gegaan, ik moest minderen studeren voor school, had meer vrienden, was opeens veel minder lomp.
Ik trainde ook omdat ik concurentie van mij af wou schudden en ik wou beter zijn dan anderen, het is nu echt een competitie tussen mijn broer en mij. Ik ben mijn broer heel erg dankbaar, zonder hem stond ik nu niet waar ik nu sta. Ik trainde samen met hem, hij leerde mij om de oefeningen correct uit te voeren en motiveerde mij. Het is heel moeilijk om sterker te worden dan een broer die 6 jaar ouder is en al veel sterker is. Maar na anderhalf jaar trainen kom ik er wel dicht bij. Wanneer ik vroeger tegen hem armworstelde verloor ik meteen, maar nu heeft hij al veel meer moeite om mijn arm op de grond te krijgen.

Nu krijg ik nog meer complimentjes maar sommigen zeggen dat ik overdrijf en te breed ben.Maar dit is wat ik graag doe en ik denk als ik natuurlijk blijf dat het mooi zal blijven. I just don't want to be like everybody else. Bijna iedereen die ik ken gaat veel uit en doet niets met hun leven, dan vergelijk ik me graag met hen. Ik zie dat ik op mentaal en fysiek vlak al veel verder staan dan hun en dat motiveert mij om nog harder te trainen. Ze zeggen dat ik overdrijf met sport maar wat zijn de nadelen? Ik denk dat een bodybuilder veel meer voordelen ondervind dan iemand die niet veel sport, veel uitgaat en heel de dag in de zetel zit?

Bodybuilding hielp me ook om van de kleine dingen in het leven te genieten. Ik vind dat je wel eens mag uitgaan maar je mag er niet in overdrijven. Ik ga zelden uit maar als ik uit ga is het wel extra genieten. Veel vrienden vragen mij om hulp, ze willen opeens ook beginnen met fitness, ik help ze graag maar ergens zie ik dat ze niet alles willen geven om hun doel te bereiken, en dat vind ik erg jammer aan sommige mensen. Ze willen vanalles maar ze geven te vlug op en kunnen niet doorzetten.
 
Ik heb 10 jaar lang gevoetbald. Altijd al wel wat overgewicht gehad, niet heel erg, maar ik was wel de chubbiest mofo van mijn voetbalteam. Ook de traagste, maar wel degene waarbij iedereen aan de kant dook als ik een keer een poeier op de bal gaf :p
Toen gestopt met voetbal op mijn 16e, waar ik toch wel een beetje spijt van kreeg, maar door overgewicht durfde/wou ik gewoon niet terug te gaan voetballen. Trainer kleineerde mij eigenlijk door mijn overgewicht, en ik ben gestopt omdat ik hem anders op zijn bek had gepoft. Toen kreeg ik van mijn ma te horen dat mijn pa met hem gevoetbald heeft vroeger, en dat mijn pa hem een rolstoel heeft ingetrapt ( tijdelijk ). Maar goed.

Erg veel aangekomen toen ik stopte met voetbal ( toen ik voetbalde kwam ik al lichtjes aan ).
Zat op een gegeven moment op 94kg bij 1.70m en voelde me echt zwaar klote! Werd er nog niet zo zeer mee gepest, maar merkte wel dat ik raar werd aangekeken... ik keek mezelf zelfs raar aan in de spiegel.
Toen de lengte ingegaan en een zomer lang op crashdieet gezeten, waardoor ik afgevallen ben na de 80kg met 1.82m. Hoe? Ik at 1 maaltijd per dag zonder tussendoortjes, dus hooguit 1000kcal met een onderhoud van 2500-3000, dit 2 maanden lang.
Ik was erg blij en voelde me heel goed erover.
Maar om een of andere reden wou ik meer en zat te twijfelen om weer te gaan voetballen. Dit is niet gebeurd, ik ben naar de gym gegaan met 2 klasgenoten / vrienden die wouden dat ik cardio mee ging doen, omdat hun nog wel voetbalde. Maar omdat ik altijd traag was en een slechte conditie had omdat ik zoveel gewicht moest verplaatsen (mezelf), heb ik een schijthekel aan cardio, dus ik ging voor KT.
Toen sportte de vader van mijn ( toen nog )vriendin daar al 3 jaar lang, en hij was eigenlijk een soort motivatie voor mij :D Hij is een animal en ik wou gewoon zoals hem worden. Alhoewel nu ik een tijdje op DBB zit en zelf wat progressie maak, begint hij minder animal te lijken :p
Nu zit ik op rustdagen al te denken aan de volgende trainingsdag, ****ing love it.
Doe pas een jaar KT, maar durf toch al met zekerheid te zeggen dat er nog vele jaren gaan volgen :D
 
Ik ben altijd fanatiek geweest met sporten tot ik stopte met voetballen op mijn 14e. Sinds die tijd kwam ik wat gewicht aan en dit had niet echt een goede invloed op mijn leven op sociaal en persoonlijk gebied. Was altijd beetje social awkward hierdoor en onzeker. Ik wilde hierdoor zo graag hiervan af dat ik uiteindelijk (19 jaar) besloot een lokale sportschool uit te proberen en binnen enkele weken was ik een aantal kilo's afgevallen. Ik vond het resultaat zo mooi dat ik sinds kort heb besloten om mij te wagen aan Bodybuilding...

23ljqxw.jpg


Het steeds meer vooruitgaan is gewoon een verslaving geworden en dat is dan ook mijn motivatie om verder te gaan. Ik begon inderdaad ook zoals velen begonnen om het goed te doen bij 'de chickies' en meer zelfvertrouwen te krijgen. Zeker gelukt, maar dat was geen blijvende motivatie voor mij :p Hoewel ik niet zo lang bezig ben hoop ik over een paar jaar uit te groeien tot een beest en het lijkt mij dan de ultieme eer om mensen te mogen helpen ook hun lichaam te verbeteren met de kennis en ervaring die ik gedurende die jaren heb opgedaan.

It's gonna be a long way, but as long as I enjoy the trip I will be allright :p
 
Ik ben altijd fanatiek geweest met sporten tot ik stopte met voetballen op mijn 14e. Sinds die tijd kwam ik wat gewicht aan en dit had niet echt een goede invloed op mijn leven op sociaal en persoonlijk gebied. Was altijd beetje social awkward hierdoor en onzeker. Ik wilde hierdoor zo graag hiervan af dat ik uiteindelijk (19 jaar) besloot een lokale sportschool uit te proberen en binnen enkele weken was ik een aantal kilo's afgevallen. Ik vond het resultaat zo mooi dat ik sinds kort heb besloten om mij te wagen aan Bodybuilding...



Het steeds meer vooruitgaan is gewoon een verslaving geworden en dat is dan ook mijn motivatie om verder te gaan. Ik begon inderdaad ook zoals velen begonnen om het goed te doen bij 'de chickies' en meer zelfvertrouwen te krijgen. Zeker gelukt, maar dat was geen blijvende motivatie voor mij :p Hoewel ik niet zo lang bezig ben hoop ik over een paar jaar uit te groeien tot een beest en het lijkt mij dan de ultieme eer om mensen te mogen helpen ook hun lichaam te verbeteren met de kennis en ervaring die ik gedurende die jaren heb opgedaan.

It's gonna be a long way, but as long as I enjoy the trip I will be allright :p

Lijkt erg veel op mijn verhaal, herkenbaar ;)
Vind het mooie nog wel dat de kennis gedeeld wordt in deze sport zodat eigenlijk iedereen aan BB kan gaan doen, zolang de motivatie er is!
 
Lijkt erg veel op mijn verhaal, herkenbaar ;)
Vind het mooie nog wel dat de kennis gedeeld wordt in deze sport zodat eigenlijk iedereen aan BB kan gaan doen, zolang de motivatie er is!

Ja, dat vind ik ook geweldig. Ik werd direct geholpen met de schema's die ik had opgesteld en had goede tips gekregen die ik nu ook toepas. Dat is tevens een motivatie voor mij om verder te gaan. :)
 
Mijn reden om te gaan trainen was puur om zelfvertrouwen te kweken.
Ik was behoorlijk mager, waar mijn zelfvertrouwen behoorlijk onder te lijden had, ik heb zelfs 49 kilo gewogen bij een lengte van 1.87......

Hier een foto waarbij ik dus enkele kilo's gegained had :o
old4.jpg


Mijn armen waren een 25,5 cm kwa omvang, gelukkig is dat al een stukje rechtgetrokken.
Helaas geen recente foto ervan, maar op deze foto die al wat verouderd is toch verandering te zien :)

arm_zpsdf428877.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nu een tijdje bezig in het begin wou ik afvallen nu ben ik voor aankomen ik had een tijd geen zin meer en vroeg waarom al deze moeite waarom gym? Simpel als je 's ochtends wakker wordt ga je ook je tanden poetsen zonder er bij na te denken, waarom? Omdat het je tanden gezond houd, en dat is nu ook met de gym gebeurd, waarom? Omdat het je lichaam en geest gezond houd.
 
Ik ben destijds begonnen met trainen om chickies te krijgen, nu doe ik het voor mezelf (ik vind het mooi) en omdat ik uiteindelijk wedstrijden wil gaan doen.

precies dit!!:D
 
Laten we eerlijk zijn. Willen we niet allemaal in control zijn. Het gevoel dat je invloed hebt en met wilskracht iets kunt bereiken en in je suc6 minimaal afhankelijk bent van een ander. Ik wel.

Ik heb verschillende redenen:
1. Inderdaad steeds dat stapje verder dat ik maar weer bereikt heb. Trots, niet om het uiterlijk.
2. Het uiterlijk. Fijn om er krachtig uit te zien. Al zijn het niet de spieren, dan wel mijn houding. Vrouwen kijken weer, vooral ook de jonkies. Die weten niet dat ik al 45 ben :-D
3. Fijn om slank te zijn. Broeken die lekker zitten. Shirt dat lekker valt.
4. Kracht en fit. Gewoon lekker door je knieen om iets op te pakken. Makkelijk uit bank komen. Zoon op rug nemen in rugdrager en de hele dag met hem door de stad sjouwen. Vooral kracht in mij core is fijn.
5. Bezigheid hebben. Lekker sporten, pijn lijden en je daardoor lekker voelen.
6. Bezig zijn met gezondheid en voeding. Ik drink nog amper en eet gezond. Probeer genoeg te slapen.

hier even mijn 2cts hierop

1. trots, absoluut, vroeger erg weinig zelfvertrouwen, en bij het uitstappen uit een toxische relatie met een borderliner (waarin je eerst haar god, dan haar grootste vijand bent, en je binnen de 2 dagen bent vervangen) was mn zelfvertrouwen echt onder nul. mezelf 100% geven in deze sport en blijvend veranderingen zien zet gewoon een lach op mn gezicht.

2. het uiterlijk, obviously, ik ben opgegroeid in de jaren 90, toen keken we naar power rangers, turtles, X men, swarzenegger en stallone, dit waren de coole heren, en deze waren gespierd en hadden aanzien. vreemd dat we dit ook willen dan? Ik zelf vind het zelf nooit goed genoeg, maar anderen komen (op de uitzonderlijke kerel dat ik uitga) naar me toe om er over te praten, vragen stellen (de licht gespierde vragen altijd naar gear, vaak gefrustreerd), en op de foto willen. het zijn vooral mannen, vrouwen lijken een beetje afgeschrikt, ik vermoed omdat ik er "schrikwekkend/onbetrouwbaar" uitzie, maar dat is omdat ze me niet kennen.

3. sorry maar mijn broeken zitten niet lekker, de buik is te groot maar aan mijn scrotum spant het al samen, shirt vallen ook absoluut niet lekker, ik heb L en XL en ben 1.63 groot, nee dit valt niet meteen mooi.

4.kracht en fit, ja...soms. ik voel me niet altijd echt fit, ik loop heel vaak echt gewoon moe. heel erg vaak. opstaan ok, maar overdag kan ik echt overal slapen, ben op mn werk ook al een tweetal keer door een collega wakker gemaakt dat mn screensaver van mn scherm al opstond...

5. bezigheid idd, maar soms is het wel extreem, in de week is het werken, eten, trainen, eten maken voor de dag erna en slapen. dat is de enige routine, in het weekend...verveel ik me soms, ik laat het sociaal leven nogal vaak liggen voor wat het is, vind het wel lekker dat ik ook op zondag gewoon om 7 mn bed kan uitstappen en mn hele dag nog heb, in tegenstellingen tot sommigen die tegen de avond eruit komen (maar dan wel heel de nacht ervoor hebben geleefd natuurlijk!) Ik ben ook single, dan kan het soms wat knagen. zou graag weer 2 poezen hebben, of andere trouwe viervoeter, maar door omstandigheden kan dit voorlopig niet.

6. ja, maar ik ben ook niet in een competitie om de gezondste mens te zijn. ik eet gezond, drink wat om de zoveel maanden (buiten op vakantie, vakantie =compleet off bodybuilding). Maar er zijn vast gezondere dingen dan bodybuilder zijn, doch, ik vind mezelf gezonder dan de gemiddeld westerse mens, en ik ben medisch opgeleid, dus ik weet waarover ik praat.


Deze levensstijl is voor weinigen weggelegd, 100% leven voor 1 ding en een lichte vorm van sociale isolatie zijn wat het is. In mijn ogen maakt iedereen zijn eigen keuzes over het pad die hij wil bewandelen, en kijk ik niet anders naar iemand die liever wel erg veel feest en zich te pletter zuipt. Ik kijk enkel met argusogen naar mensen die andere mensen onrecht aandoen, zij het geweld, pesterijen of wat dan ook. wil iemand altijd troep eten? be my guest, ik zal je niet aanwijzen, het is absoluut niet wat ik goed vind, maar dat moet jij zelf maar weten. Als jij tegen mij zegt 'jij bent raar of verkeerd bezig', verwacht dan ook niet dat ik er van zal wakker liggen.

velen doen bodybuilding ook voor de verkeerde redenen, ik ken er genoeg, ze denken dat ze zich hierdoor belangrijker maken, en dat ze wat meer in de belangstelling kunnen komen. Vanuit deze ingesteldheid deze weg kiezen, garandeert tot falen. En dat heb ik al genoeg mogen zien.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven