MuscleMeat

regelmatig honger nu

kensha

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
66kg
Vetpercentage
13%
Ik ben sinds vrijdag avond weer terug in Nederland van mijn 3 weekse vakantie in Duitsland en ik had toen toch besloten om in die vakantie "niet" te gaan trainen.
Echter had ik met het helpen van hun verhuizing al wat kracht training mee genomen.

De resultaat van de vakantie was helaas wel dat ik 2 kg bent afgevallen "ik weet dat dit niet echt een ramp is".

Afgelopen zaterdag middag begon ik regelmatig meer en meer honger gevoel te krijgen.
Ik eet dan iets meer over mijn grens heen zodat het goed vol zit maar binnen een uur heb ik alweer die honger gevoel.

Dit gevoel heb ik dus nog steeds, nu is dit mooi mee genomen omdat ik nog flink moet aankomen in gewicht.

Maar van waar kom deze honger gevoel vandaan wat ik vroeger nooit had?

Ik denk dat het een soort cirkeltje is waar je nu in zit en in stand houdt.
Waarschijnlijk krijg je niet alleen na een uur honger, maar geef je ook aan die honger toe?
Wat voor mij hielp was door een tijdschema te maken en ervoor te zorgen dat ik niet elk uur eet, maar bijvoorbeeld om de 3 uur of om de 5 uur. Het ligt er een beetje aan hoeveel je moet eten, hoe meer je moet eten hoe moeilijk je het in een keer op krijgt natuurlijk.
Als je niet al te vaak eet, maar wel genoeg, blijf je langer verzadigd.

In het begin is het natuurlijk even wennen, maar zo kom je wel even die honger cirkel uit ;)
Succes.

Edit: de honger komt waarschijnlijk doordat je andere soort voeding at of je lichaam deze anders gebruikte/verbruikte waardoor je verzadigingsgevoel minder is geworden en je waarschijnlijk ook wat insuline pieken hebt gehad waardoor je sneller hongergevoel weer krijgt.

ik heb geen honger gevoel??? moet ff stap terug doen :(

Carb cravings?

Ben je voeding gaan eten met een lagere voedingswaarde misschien?

Terug
Naar boven