Fitness Seller

Nieuws Regelmatige billenkoek maakt kinderen dommer

Peiling Peiling Kreeg jij billenkoek als kind?

• Ja, regelmatig

Stemmen: 12 21,1%
  • Ja, maar zelden

Stemmen: 21 36,8%
  • Nee, nooit

Stemmen: 24 42,1%

• Totaal stemmers
    57
In de Marokkaanse cultuur krijgen kinderen vaak billenkoek..

Hmm....

• Topic Starter Topic Starter
Ik probeerde dat in de OP voorzichtig te impliceren, goed wetende dat dit lastig te bewijzen is, maar het klinkt in elk geval als een interessante hypothese :)

Nee.

Look @ me now. Super smart mother****errrrrrrrrrrr

nee en ik heb het IQ van Kelly

Volgens mij zijn veel ouders al vanaf de geboorte van het kind gewoon niet consequent of stellen geen regels op,waardoor als ze steeds ouder worden,soms onuitstaanbaar worden en als ze in de pubertijd komen al helemaal niet meer in toom te houden.

Nooit gehad, slaan is een teken van onmacht.

Ook nooit gehad :)

De keren dat ik een pak slaag kreeg (meestal een pets op m'n achterhoofd) was het volkomen terecht. Niet dat ik zo'n teringjong was, maar ik heb zoals iedereen weleens wat vervelende dingen gedaan.

Ik ben nooit echt bang voor m'n ouders geweest want dat was nooit nodig. De manier waarop m'n ouders met m'n gedrag om zijn gegaan is denk ik niet helemaal verkeerd geweest. Je moet je kinderen zeker niet echt slaan, maar een corrigerende tik waarbij het kind alleen schrikt en vrijwel geen pijn ervaart is in sommige gevallen denk ik beter dan alleen praten.

Zijn ze niet al dommer om mee te beginnen? Ouders die kinderen slaan lijken mij niet bijster intelligent dus waarom zouden de kinderen dan wel intelligent zijn?

Zijn ze niet al dommer om mee te beginnen? Ouders die kinderen slaan lijken mij niet bijster intelligent dus waarom zouden de kinderen dan wel intelligent zijn?

+1

En sinds wanneer krijg je billenkoek in je gezicht? (foto eerste post).

Ik heb ooit eens dergelijke billenkoek gehad dat de hand van mijn vader er wss meer dan een maand heeft ingestaan. Kon de eerste uren zelfs niet zitten, maar ergens had ik het wel verdient. :D

Bij mij stapelde het altijd op, als dan de laatste druppel de emmer deed overlopen kreeg ik flinke tikken :roflol:
Zag het wel altijd aankomen, maar leuk was anders. Voelde wel als iets dat erbij hoorde.

Bullshit. Ik kreeg vaak kletsen op mijn kaak. En ik was ook wel bang voor mijn vader , terecht , doordat ik bang was had ik er ook respect voor. Het is niet dat ik enorm veel slagen heb gekregen maar als ik domme dingen deed ( en ik heb er wel een hoop gedaan) dan kreeg ik een soms wel een slag zoals op die eerste foto.

Nu laten ouders hun kinderen gewoon doen , ze praten ermee en dat zou dan moeten helpen zoals in al die nanny programma's. Later worden ze daardoor gewoon onhandelbaar omdat ze toch weten dat er weer over gepraat zal worden.

Een tik af en toe is geen slechte zaak imo..

Nu laten ouders hun kinderen gewoon doen , ze praten ermee en dat zou dan moeten helpen zoals in al die nanny programma's. Later worden ze daardoor gewoon onhandelbaar omdat ze toch weten dat er weer over gepraat zal worden.

+1

De wereld begint te soft te worden.

Bullshit. Ik kreeg vaak kletsen op mijn kaak. En ik was ook wel bang voor mijn vader , terecht , doordat ik bang was had ik er ook respect voor. Het is niet dat ik enorm veel slagen heb gekregen maar als ik domme dingen deed ( en ik heb er wel een hoop gedaan) dan kreeg ik een soms wel een slag zoals op die eerste foto.

Een tik is wat anders dan een heel pak slaag, waar dit onderzoek dus over gaat. Dat kweekt alleen haat, stress en agressiviteit. Overigens kan je met een tik het kind ook aanleren dat het ok is om te slaan om iemand's gedrag te veranderen. Sommige kinderen gaan zelfs terugslaan omdat ze denken dat het ok is.

Ouders die hun kinderen slaan bewijzen dat ze een gebrek hebben aan écht gezag, een gebrek aan de juiste kennis mbt opvoeden ook. Ze zouden beter zelf eens hulp zoeken.

Met soft zijn heeft dat overigens niets te maken, je kan ook streng zijn op andere manieren.

Is imo verkeerd soort ''respect'' als je het al respect kunt noemen. Uit angst voor meer klappen doe je maar wat die zegt. Ik luisterde ook niet altijd naar me ouders dat is logisch haha, maar dat betekend niet omdat ik vroeger niet geslagen ben dat ik nu een verdomde onhandelbare t*ring tokkie ben die overal alles de t*ring in schopt.

Misschien komt het dat ik nooit heb gevochten omdat ik nooit een billenkoek heb gehad. Ik kan me voorstellen dat als je zoiets krijgt, je zo snel mogelijk iemand anders klappen wilt geven om je af te reageren.

Het enige wat je je kinderen leert op die manier is dat als je het met woorden niet meer af kunt je mag gaan slaan. En dat lijkt me niet zo zinvol.

Met soft zijn heeft dat overigens niets te maken, je kan ook streng zijn op andere manieren.

Hoe dan? Straf dat ze niet meer naar buiten mogen, of niet meer achter de playstation mogen ofzo?

Op dat soort manieren maak je ze weer psychologisch kapot.

Hoe dan? Straf dat ze niet meer naar buiten mogen, of niet meer achter de playstation mogen ofzo?

Op dat soort manieren maak je ze weer psychologisch kapot.
Je maakt psychologisch niets kapot zolang je duidelijk, rechtvaardig en eerlijk bent. Slaan zal zowel fysiek als psychisch schade aanrichten. Er zijn technieken om zonder fysiek geweld het gedrag van een kind te veranderen. Probleem is dat de meeste ouders die niet kennen, ze gaan dan fouten maken en zo loopt het uit de hand en moet men geweld gebruiken.

Terug
Naar boven