XXL Nutrition

Nieuws Pedagogische tik maakt kinderen succesvoller

Jezus er gaat wel een verhaal aan komen of niet, maarre ik moet nu echt naar huis :(

• Topic Starter Topic Starter
Boos aanspreken werkt imo vaak al goed. Als je een goede ouder bent, dan vid je knid het niet al te prettig als je erg boos op hem bent.
Daarbij zijn er straffen als zonder eten naar bed ed. of naar zijn kamer sturen die ook wel goed werken.
Idd. Ik geloof niet in het regelmatig slaan (vooral slaan om echt pijn te doen) als 'straf'. Volgens mij leer je dan je kind dat fysiek geweld een oplossing kan zijn, en dat daar de grens ligt om iets duidelijk te maken. Het kan ook zeker een haat opwekken tegenover die ouder, als die ouder ook op andere momenten niet populair is bij het kind. Of het is best mogelijk dat je vroeg of laat klappen terug krijgt...

Ik denk dat je vooral heel duidelijke taal moet spreken, met een klare, krachtige, strenge stem, zodat het kind merkt dat je het meent. Als het echt ernstig is ook echt boos (maar nooit machteloos!) klinken. Vervolgens moet je goed opvolgen of het kind respect heeft voor je gezag. Soms kan het denk ik nuttig zijn om een 'oorveeg' te geven wanneer het kind écht te ver gaat en zelf niet in staat is om te beseffen dat het gedrag een bepaalde grens overschrijdt.

Klappen zeg ik je T, het effect van angst inboezemen en helse fysieke pijnigingen toebrengen wordt door de hedendaagse generaties behoorlijk onderschat. Klappen en trappen.

Laatst bewerkt:
Idd. Ik geloof niet in het regelmatig slaan (vooral slaan om echt pijn te doen) als 'straf'. Volgens mij leer je dan je kind dat fysiek geweld een oplossing kan zijn, en dat daar de grens ligt om iets duidelijk te maken. Het kan ook zeker een haat opwekken tegenover die ouder, als die ouder ook op andere momenten niet populair is bij het kind. Of het is best mogelijk dat je vroeg of laat klappen terug krijgt...

Ik denk dat je vooral heel duidelijke taal moet spreken, met een klare, krachtige, strenge stem, zodat het kind merkt dat je het meent. Als het echt ernstig is ook echt boos (maar nooit machteloos!) klinken. Vervolgens moet je goed opvolgen of het kind respect heeft voor je gezag. Soms kan het denk ik nuttig zijn om een 'oorveeg' te geven wanneer het kind écht te ver gaat en zelf niet in staat is om te beseffen dat het gedrag een bepaalde grens overschrijdt.

Precies wat Big-T zegt ja, zeker niet standaard (of hard) doen, maar ik vind dat je het zeker ook niet uit hoeft te bannen.

Jij zou toch beter moeten weten dan een causaal verband zoeken waar dat imo totaal niet is aangetoond.
het is goed dat je die laatste woorden er nog aan toevoegt, maar je insinueert hier nu wel iets wat totaal ridicuul is, lijkt mij.

Leg uit wat er vreemd is aan de relatie tussen het niet kennen van grenzen en het niet respecteren van andermans grenzen.

Is dat verband niet aangetoond? Dus jij weet zeker dat dat nooit is onderzocht of dat er is aangetoond dat er geen verband is?
In dat laatste geval ben ik benieuwd naar je onderbouwing.
In het eerste geval is de mogelijkheid van een verband niet uitgesloten. Wat dan overblijft is een correct waargenomen correlatie tussen 2 gebeurtenissen die elkaar opvolgen in de tijd. Grappig ook dat ik veel gesprekken heb gehad met ouderen en dat deze correlatie ook word beschreven door deze zelfde ouderen. Blijkbaar geen vreemde gedachte dus.

---------- Toegevoegd om 18:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:12 ----------

:thumb:

---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:15 ----------

Wat is dit voor een bullshit studie. Je weet nog eens niet welke factoren zijn meegerekent. ik wil wel eens zien hoe dit onderzoek gedaan is. tot dan is dit voor mij nutteloos

:rolleyes: Dus het onderzoek is nutteloos totdat jij de moeite hebt genomen om te kijken of dit wel terecht is.

Wie had dat gedacht. Onze kamelenteenstaarder met zijn afschuwelijk puberale forum handtekeningen en de fysieke discipline van een huisvrouw blijkt een pedagogische wonderdokter te zijn.
Wat loop jij nou weer te lullen man. Meneer de historicus in spé met post die niks anders laten zien dan sarcasme en vermeende superioriteit ten opzichte van alles en iedereen die een andere mening is aangedaan dan de zijne.
Ik beweer nergens een pedagogische wonderdokter te zijn, ik geef enkel mijn mening. Dit heb ik ook nadrukkelijk vermeld.
Dat ik geen discipline heb onderken ik meteen, laat ook maar gelijk weer zien dat een pedagogische tik weinig vruchten heeft afgeworpen.

Jezus er gaat wel een verhaal aan komen of niet, maarre ik moet nu echt naar huis :(
Ik ben aan het werk, was me vergeten uit te loggen.

Mee eens.

Leg uit wat er vreemd is aan de relatie tussen het niet kennen van grenzen en het niet respecteren van andermans grenzen.
:D ja, als je dit in je eerdere post had gezegd had niemand je tegengesproken. Natuurlijk, als je geen grenzen kent, dan kun je die ook niet respecteren. Het ging in deze echter over eht geven van een pedagogische tik. Jij insinueert dat er wel een correlatie is tussen het geven van lijfstraffen om grenzen te leren kennen en het respecteren van deze grenzen. Hierbij lijkt het me dus dat de bewijslast bij jou ligt.

Is dat verband niet aangetoond? Dus jij weet zeker dat dat nooit is onderzocht of dat er is aangetoond dat er geen verband is?
In dat laatste geval ben ik benieuwd naar je onderbouwing.
In het eerste geval is de mogelijkheid van een verband niet uitgesloten. Wat dan overblijft is een correct waargenomen correlatie tussen 2 gebeurtenissen die elkaar opvolgen in de tijd. Grappig ook dat ik veel gesprekken heb gehad met ouderen en dat deze correlatie ook word beschreven door deze zelfde ouderen. Blijkbaar geen vreemde gedachte dus.

Ik kan me indenken dat de verharding van de maatschappij en het onrespectvol bejegenen van anderen meerdere oorzaken kan hebben en dus niet enkel komt door de pedagogische veranderingen over de jaren. En nee dit kan ik niet staven met onderzoek.

Laatst bewerkt:
Wat loop jij nou weer te lullen man. Meneer de historicus in spé met post die niks anders laten zien dan sarcasme en vermeende superioriteit ten opzichte van alles en iedereen die een andere mening is aangedaan dan de zijne.
Ik beweer nergens een pedagogische wonderdokter te zijn, ik geef enkel mijn mening. Dit heb ik ook nadrukkelijk vermeld.
Dat ik geen discipline heb onderken ik meteen, laat ook maar gelijk weer zien dat een pedagogische tik weinig vruchten heeft afgeworpen.

Man, denk aan je hart ik zit je maar in de zeik te nemen :roflol:

Ik zei ook niet dat je dat zei;)
Slaan geeft áltijd een negatieve prikkel. Bij isoleren of zonder eten naar bed is dat minder.
Maar goed, dit lijkt mij, heb hier verder geen bewijzen voor. Als mensen hun kind een tik willen geven moeten ze dit zelf weten, totdat er onomstotelijk bewezen is dat dit een kind kan schaden.

Maar uit eigen ervaring weet ik wel dat ik geen **** heb gehad aan die corrigerende tik.

Je wilt toch zeker niet dat je kinderen ecto worden?

Slaan die k*tjong

:D ja, als je dit in je eerdere post had gezegd had niemand je tegengesproken. Natuurlijk, als je geen grenzen kent, dan kun je die ook niet respecteren. Het ging in deze echter over eht geven van een pedagogische tik. Jij insinueert dat er wel een correlatie is tussen het geven van lijfstraffen om grenzen te leren kennen en het respecteren van deze grenzen. Hierbij lijkt het me dus dat de bewijslast bij jou ligt.

Zoals je kunt zien, vraag ik mezelf openlijk iets af. Vreemd dat ik daar volgens jou bewijslast voor nodig heb:

De afgelopen tientallen jaren heeft de emancipatie ervoor gezorgd dat er niet meer mag worden geslagen. Dit idee werd gedreven door de emotie dat het "zielig" is voor het kind en niet door een objectief en transparant model wat het daadwerkelijke effect van slaan laat zien.
Parallel aan deze ontwikkeling van "niet slaan" is een samenleving ontstaan die steeds respectlozer voor ouderen en anderen-in-het-algemeen is geworden. Oorzaak-gevolg? Geen idee, maar wel opvallend.

In mijn vorige post geef ik alleen maar aan wat ik hiermee bedoelde aangezien dit blijkbaar niet voor iedereen duidelijk was.

Zelf heb ik geleerd om een theorie voorzichtig te uiten. Dit in tegenstelling tot anderen die dingen zeker weten zonder zich daadwerkelijk in de feiten te hebben verdiept. Natuurlijk is dat dan ook niet nodig: Het klinkt logisch dus het ís logisch. Toch?

Zoals je kunt zien, vraag ik mezelf openlijk iets af. Vreemd dat ik daar volgens jou bewijslast voor nodig heb:

In mijn vorige post geef ik alleen maar aan wat ik hiermee bedoelde aangezien dit blijkbaar niet voor iedereen duidelijk was.

Zelf heb ik geleerd om een theorie voorzichtig te uiten. Dit in tegenstelling tot anderen die dingen zeker weten zonder zich daadwerkelijk in de feiten te hebben verdiept. Natuurlijk is dat dan ook niet nodig: Het klinkt logisch dus het ís logisch. Toch?

Dank voor het verduidelijken:)

Ik voel me overigens niet aangesproken, heb meerdere keren gezegd dat het ook bij mij enkel om een mening gaat.

Ik geloof ook niet in regelmatig kalppen geven. Normaal gezond verstand noem ik dat. Die kneusjes die altijd weer lopen te ijlen hierover moeten maar eens een dikke pil nemen en realiteit onder ogen zien en hun euthopische, ideologische kul dat reikt aan wansmaak, voorzichzelf houden . Een tik of twee kan geen kwaad....is zelfs gezond. \ook voor de ouder :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven