AndroidHealthClinic

Nieuws Regelmatige billenkoek maakt kinderen dommer

Peiling Peiling Kreeg jij billenkoek als kind?

• Ja, regelmatig

Stemmen: 12 21,1%
  • Ja, maar zelden

Stemmen: 21 36,8%
  • Nee, nooit

Stemmen: 24 42,1%

• Totaal stemmers
    57
Je maakt psychologisch niets kapot zolang je duidelijk, rechtvaardig en eerlijk bent. Slaan zal zowel fysiek als psychisch schade aanrichten. Er zijn technieken om zonder fysiek geweld het gedrag van een kind te veranderen. Probleem is dat de meeste ouders die niet kennen, ze gaan dan fouten maken en zo loopt het uit de hand en moet men geweld gebruiken.

Je hebt nog steeds niet gezegd hoe.

Het is allemaal zo simpel. Je beloont goed gedrag, en je legt uit wat er verkeerd is aan hun stoute gedrag! Eigenlijk zijn het net puppies.

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt nog steeds niet gezegd hoe.
Er zijn verschillende technieken voor... ik ga ze hier niet allemaal uitleggen, er bestaan hele boeken over. Belangrijk is dat je ze leert waar de grenzen liggen, en dat het overtreden van die grenzen zorgt voor sancties, terwijl het respecteren van die grenzen juist een beloning oplevert.

Een beetje handig met Google en dat onderzoek moet wel te vinden zijn. Om nu meteen te veronderstellen dat het een slecht uitgevoerd onderzoek is...

Exact!

Daar komt ook nog eens bij dat je niet zomaar kunt stellen dat de resultaten van een "slecht" uitgevoerd onderzoek zouden veranderen indien wèl beter zou worden gecorrigeerd voor mogelijke "confounders".

Een tik is wat anders dan een heel pak slaag, waar dit onderzoek dus over gaat. Dat kweekt alleen haat, stress en agressiviteit. Overigens kan je met een tik het kind ook aanleren dat het ok is om te slaan om iemand's gedrag te veranderen. Sommige kinderen gaan zelfs terugslaan omdat ze denken dat het ok is.

Ouders die hun kinderen slaan bewijzen dat ze een gebrek hebben aan écht gezag, een gebrek aan de juiste kennis mbt opvoeden ook. Ze zouden beter zelf eens hulp zoeken.

Met soft zijn heeft dat overigens niets te maken, je kan ook streng zijn op andere manieren.

Ik heb het dus over een goede tik , ik ben nooit in elkaar geslagen geweest door mijn pa. En toch is het niet echt uit onmacht , alles wat moreel en ethisch is heb ik geleerd van mijn vader. Hij heeft me ook altijd proberen goede waarden mee te geven, goed leren , werken, overal voor inzetten , geen domme stoten uithalen enz..

Sommige zaken waren mss niet zo goed , hij zij bv ook altijd als er iemand je slaat dan sla je terug. En ergens is dat ook logisch.

Hij was ook streng op andere manieren! Hij straalt echt autoriteit uit , en hij sloeg ook alleen maar als ik echt te ver ging. Hij is er ook mee gestopt toen ik de leeftijd van 8-11 jr bereikt had. Dan deed hij het met woorden zeg maar. Maar op jonge leeftijd is het soms gewoon toegelaten om je kind een tik te geven.

Sorry Big T maar ik blijf er toch bij dat de generatie nu te zachtaardig is voor zijn kinderen , ze te veel verwend en ergens zal dat zijn terugslag nog krijgen, binnen x aantal jaar.

Is imo verkeerd soort ''respect'' als je het al respect kunt noemen. Uit angst voor meer klappen doe je maar wat die zegt. Ik luisterde ook niet altijd naar me ouders dat is logisch haha, maar dat betekend niet omdat ik vroeger niet geslagen ben dat ik nu een verdomde onhandelbare t*ring tokkie ben die overal alles de t*ring in schopt.

Hij straalde echt wel autoriteit en gezag uit , en ik kreeg alleen maar tikken als ik echt over de schreef ging. Je hebt als kind een gezagsfiguur nodig. En daar mag soms wel eens een tik aan te pas komen.

Slaan zal zowel fysiek als psychisch schade aanrichten.

Hoezo? als je een leverstoot geeft zal hij ff op de grond ligge maar zal niet echt schade hebben. Of de keel dichtknijpen, is gewoon kwestie van ff bijkomen weer. Dus niet altijd fysieke schade :)

Of je moet een bijvoorbeeld een elleboog tege het oog bedoelen, maarja dat hersteld wel weer. Of met een vork steken.

Hoezo? als je een leverstoot geeft zal hij ff op de grond ligge maar zal niet echt schade hebben. Of de keel dichtknijpen, is gewoon kwestie van ff bijkomen weer. Dus niet altijd fysieke schade :)

Of je moet een bijvoorbeeld een elleboog tege het oog bedoelen, maarja dat hersteld wel weer. Of met een vork steken.
Nee ok, bij zichtbare schade moet het al erg uit de hand lopen. Het gaat idd vooral om het psychische effect.

haha ik maakte ook maar grapje btw ;) alsof je je kind gaat leverstoten of keel dichtknijpen :roflol:

maar idd, fysieke schade dan moet het echt uit de hand lopen. tikje hier en daar moet kunnen, beter dan alles toe te staan en je kind te erg verwennen.

Daar scoor je een punt: een tikje af en toe is minder erg als continu verwennen.

Hij straalde echt wel autoriteit en gezag uit , en ik kreeg alleen maar tikken als ik echt over de schreef ging. Je hebt als kind een gezagsfiguur nodig. En daar mag soms wel eens een tik aan te pas komen.

Autoriteit en gezag op die jonge leeftijd komt echt wel uit het feit dat jij weet dat als je dat doet je een tik krijgt, en niet omdat je vader zegt dat het niet mag. Puur uit angst voor een tik, dat noem ik gewoon geen respect.

Ben simpel weg gewoon tegen het slaan van kinderen, want welke toegevoegde waarde geeft tikken uitdelen nou aan de opvoeding ?

---------- Toegevoegd om 15:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:05 ----------

Daar scoor je een punt: een tikje af en toe is minder erg als continu verwennen.

Maar als je je kind geen tikken geeft betekend toch niet dat je alles toestaat en je kind dus gelijk verwent ?

edit//
Slaan is gewoon een short-cut om je kind te laten luisteren. Autoriteit en gezag uitstralen kan ook zonder losse handjes, heb ik thuis zelf ook ervaren namelijk.

De mogelijke variabele dat marokkaanse kinderen meer slaag krijgen en daarom een verminderd intellect hebben vind ik niets noemenswaardigs aan andere variabelen die een veel groter impact hebben en jarenlang genegeerd zijn. Laten we prioriteiten stellen.

Ik geloof persoonlijk ook dat ons interpretatie van fysiek geweld en in welk context het voorkomt een groter impact heeft op ons dat het eigenlijke fysiek geweld op zich.
In een cultuur waar fysiek geweld vaak voorkomt en geaccepteerd is, durf ik te beweren dat de kwalijke gevolgen daarvan niet bestaande of niet van dezelfde proportie is dan andere culturen waar fysiek geweld niet als norm wordt beschouwd. Ik denk dat er hierover zelf onderzoek is gedaan, dus moest ik ooit het tegenkomen zal ik het zeker eens de resultaten bekend maken. (topic staat in favorieten:))

Fysiek straffen heeft doorgaans weinig nut. Tenzij het een pijnprikkel is op destructief gedrag.
Wanneer een kind iets vervelends doet ontneem het dan privileges zoals tv kijken.

Terug
Naar boven