MuscleMeat

Nieuws Pedagogische tik maakt kinderen succesvoller

Moet kunnen jah , maar iig alleen als je kind echt onhandelbaar wordt.

Je moet op een of andere manier gezag uitoefenen. Slaan vermijd je mss beter maar soms is het toch een goede oplossing.

ik weet niet in welke wereld jij heeft, maar een kind heeft gewoon te luisteren naar de ouders en niet andersom.

tegenwoordig doen de kinderen de boodschappen, ze gooien van alles in de kar 'want mamma doet toch niks'.

maar goed, zo verschilt iedereen per mening. ik ben iemand die gaat voor de hardere aanpak.

ik weet niet in welke wereld jij heeft, maar een kind heeft gewoon te luisteren naar de ouders en niet andersom.

tegenwoordig doen de kinderen de boodschappen, ze gooien van alles in de kar 'want mamma doet toch niks'.

maar goed, zo verschilt iedereen per mening. ik ben iemand die gaat voor de hardere aanpak.

Als je eigen kind niet luistert dan ben je een debiel.Bel dan naar supernanny,die doet het zonder slaan bij iemand anders zijn kinderen.

een tik op je broek is toch niets mis mee? je moet niet gaan lopen rammen maar meestal is het idee op zich al genoeg

een tik op je broek is toch niets mis mee? je moet niet gaan lopen rammen maar meestal is het idee op zich al genoeg

Elke verhoging van stresshormonen tijdens de opgroei is schadelijk voor de hersenen.Dus als je van je kind een debiel wil maken,kan je hem elke week op zen broek een tik geven.

Elke verhoging van stresshormonen tijdens de opgroei is schadelijk voor de hersenen.Dus als je van je kind een debiel wil maken,kan je hem elke week op zen broek een tik geven.

Ik zeg niks over elke week, maar zo af en toe als ze wat flikken zul je ze toch straf moeten geven en dat verhoogt hoe dan ook de stresshormonen altijd. Zelfs als je met ze gaat praten verhoogt dat de stress (misschien zelfs nog wel meer).

Ik zou trouwens nooit een kind zo hard slaan dat het pijn doet, dat doe ik wel met m'n vrouw als ze haar kooi niet meer in wil.

Cools heeft ook zo veel ervaring met kinderen opvoeden, ik bedoel hij is 24, dan weet je wel waar je over praat.

Je moet bij een corrigerende tik ook niet zo hard slaan dat het kind ook werkelijk pijn voelt, meestal is een beetje schrik aanjagen al voldoende.

Cools heeft ook zo veel ervaring met kinderen opvoeden, ik bedoel hij is 24, dan weet je wel waar je over praat.

90% van de mensen in de topic heeft waarschijnlijk nog geen kinderen, of is er te vroeg aan begonnen.
Iedereen hier baseert zijn mening ergens op, en Cools doet dat op een ander onderzoek dan deze.
De meesten doen dat op eigen ervaringen, of hun primitieve gedachten.

Ach ja, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

ach als ze een slecht cijfer halen ofzo is dat echt geen reden om tikken uit te gaan delen, zal het zelf niet snel doen omdat dat mijn aard ook niet is.
zal het eerder doen als ie iets dusdanig ergs had uitgevreten had wat gewoon geen tweede keer kan zoals stelen of andere kinderen gaat slaan en pesten toch? tik om de oren moet dan gewoon kunnen imo.

Parallel aan deze ontwikkeling van "niet slaan" is een samenleving ontstaan die steeds respectlozer voor ouderen en anderen-in-het-algemeen is geworden. Oorzaak-gevolg? Geen idee, maar wel opvallend.

Jij zou toch beter moeten weten dan een causaal verband zoeken waar dat imo totaal niet is aangetoond.
het is goed dat je die laatste woorden er nog aan toevoegt, maar je insinueert hier nu wel iets wat totaal ridicuul is, lijkt mij.

ach als ze een slecht cijfer halen ofzo is dat echt geen reden om tikken uit te gaan delen, zal het zelf niet snel doen omdat dat mijn aard ook niet is.
zal het eerder doen als ie iets dusdanig ergs had uitgevreten had wat gewoon geen tweede keer kan zoals stelen of andere kinderen gaat slaan en pesten toch? tik om de oren moet dan gewoon kunnen imo.

Ja,dan geef je wel het goede voorbeeld.

Ik heb zelf geen kinderen,maar ben wel oppas/gastouder.Het ligt altijd aan de ouders als de kinderen niet te houden zijn. Vaak omdat de ouders niet naar de kinderen luisteren .Een kind heeft liever negatieve aandacht dan geen. Je zou beter die ouders eens een paar corrigerende tikken moeten geven.

---------- Toegevoegd om 10:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:45 ----------

je weet dat er een verschil zit tussen pesten en slaan en een corrigerende tik zit he? :rolleyes:

Waarom zou een kind iemand anders pesten?Ik zou de oorzaak dan eerder bij mezelf gaan zoeken dan bij het kind.Want 8 van de 10 keer zit er iets niet goed in de opvoeding van het kind.

je weet dat er een verschil zit tussen pesten en slaan en een corrigerende tik zit he? :rolleyes:

En jij denkt dat een klein kind dat verschil wel ziet?
Als dat kind dat doet kan je ook best met hem in discussie gaan en hem op een verbale manier duidelijk maken dat wat hij deed fout is. Want dan heb je een intelligent kind die duidelijk voor rede vatbaar is.

tuurlijk, meppen doe je ook niet zomaar, beter kun je luisteren als er iets mis is. als een kind zo enorm dwars kan liggen kan dat veel betekenen dan alleen ''onhandelbaar zijn''. vaak negeren ouders dat en meppen er op los. ja dat is natuurlijk de bedoeling niet.

maar als het gewoon een normaal kind is en vreet gewoon iets uit wat totaal niet door de beugel kan, krijgt die gewoon een tik om de oren en daarmee de kous af.

ik heb zelf tijd stage gelopen op een basisschool en een aantal kinderen als die iets hadden uitgevreten, werden alleen lief toegesproken met ''mag niet he!'', en zo begaan ze dezelfde fout over en over omdat ze weten dat de ouders toch geen straf geven. ook weer het andere uiterste heb ik een melding van moeten maken ooit, die rammelde heel het kind door elkaar.. :/

En jij denkt dat een klein kind dat verschil wel ziet?
Als dat kind dat doet kan je ook best met hem in discussie gaan en hem op een verbale manier duidelijk maken dat wat hij deed fout is. Want dan heb je een intelligent kind die duidelijk voor rede vatbaar is.

nee een kind zal zoiets ook niet zien, en ik zal er ook later nooit een tik uitdelen voor ik het fijne weet van het verhaal. ik ben geen beul ofzo xD

Laatst bewerkt:
Er zijn ook nog andere straffen dan een corrigerende tik.

Terug
Naar boven