AndroidHealthClinic

Stelling Religie is de rem op de ontwikkeling van de Mensheid

Religie is de rem op de ontwikkeling van de Mensheid

  • Eens, omdat:

    Stemmen: 41 56,9%
  • Oneens, omdat:

    Stemmen: 16 22,2%
  • Geen mening, omdat ik bang ben opgezocht te worden door een extremist als ik me smoel opentrek

    Stemmen: 1 1,4%
  • i see dead people

    Stemmen: 14 19,4%

  • Totaal stemmers
    72

Bezoekers in dit topic

De bevindingen zijn weerlegt door wie allemaal als ik vragen mag?

Weerlegd door talloze wetenschappers (veel werk om de resultaten hier neer te kwakken), Watson beweert zelf dat er geen goede tests zijn om verschillen in IQ tussen rassen te meten. Het was een hypothese van hem om de IQ-verschillen aan te tonen tussen de beide rassen. Hij gaat er dus bij voorbaat al van uit. Dit lijkt mij dus al geen goede grond voor onderzoek. Ik beweer niet dat zoiets niet onderzocht mag worden, maar onderzoek moet wel ergens op 'deugen'. Hij raakte eerder al in opspraak vanwege vermeende sympathieën voor eugenetica. In zijn geval wordt wetenschappelijk onderzoek als excuus gebruikt om rassen apart te zetten. Het is nogal logisch dat er verschillen zijn tussen rassen, maar niet zover dat het ene ras 'beter' is dan het andere, (of slim noch dom) net zoals er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen, de verschillen zijn vaak maar oppervlakkig.

Je statement dat Afrikanen intelligent zijn op een andere manier is bijgevolg larie. Afrikanen hebben een lager IQ omdat ze leven in een land dat al honderden jaren te weinig of geen scholen heeft, gecombineerd met een onstabiele en onwenselijke situatie om in te leven, daar zijn tests overigens niet eens voor nodig.

Neem nou het klimaat voorbeeld, mensen passen zich aan de gebieden waar ze wonen. Zuiderlingen presteren minder goed in een cultuur waar de noordelijke maatstaven overheersen, net zoals noorderlingen minder goed presteren in een cultuur waar de zuiderse maatstaven gelden. Afrikanen zijn niet "minder intelligent " in de zin van "erfelijk intelligentie ", maar wel minder intelligent volgens cultuur geconditioneerde meetschalen die worden gehanteerd door westerse onderzoekers.

Afrikanen hebben een lager IQ omdat ze leven in een land dat al honderden jaren te weinig of geen scholen heeft, gecombineerd met een onstabiele en onwenselijke situatie om in te leven, daar zijn tests overigens niet eens voor nodig. Een samenleving zonder educatie en zonder ontwikkeling, is een samenleving met een bevolking met lager IQ. Een lager IQ heeft tot gevolg dat mensen sneller overgaan tot oorlog, verkrachtingen, brutale moorden, en ander achterlijk gedrag. Dat is de neerwaartse spiraal en de vicieuze cirkel waarin Afrika zich nu bevindt. Die vaststelling heeft niets te maken met racisme, maar met realisme.

IQ test zijn niet betrouwbaar om 'raciale intelligentie' aan te tonen. Het is niet mogelijk om objectief te bepalen welke ras intelligenter is. Een eensluidende begrip van IQ is niet gedefinieerd.

Watson is een realist. Mensen houden niet van realisten, omdat ze de pijnlijke waarheden van de wereld aan het oppervlak brengen, zonder rekening te houden met de gevoelens van de medemens die daardoor emotionele schade kan ondervinden.

Watson is geen racist, in die zin dat hij geen haat koestert jegens bepaalde rassen. Watson kan alleen als racist gezien worden, als men er vanuit gaat dat het niet meespelen van politiek-correcte spelletjes, die de waarheid neigen te verbloemen, een racistische daad is.

James Watson komt in ieder geval op mij niet over als een realist, hij is blijven hangen in 'ouderwetse opvattingen', (hij vind dat vrouwen genetisch gezien aan de haard thuishoren, make up moeten dragen, niet intellectueel ontwikkeld moet zijn, zijn tolerantie tegenover homo's etc...) eigenlijk niet eens zo gek, hij komt immers van 1928..
 
Weerlegd door talloze wetenschappers (veel werk om de resultaten hier neer te kwakken),
Talloos, maar geen enkel voorbeeld? Ik denk juist dat dit zwaar werd opgeblazen door de media, maar nooit echt goed onderbouwt of bewezen. Maar goed ik wil best aannemen dat IQ tests niet altijd betrouwbaar genoeg zijn. Echter heb je geen tests nodig om vast te stellen dat de bevolking van bepaalde landen een lager IQ vertonen. Dat merk je aan hun gedrag ook wel.

Watson beweert zelf dat er geen goede tests zijn om verschillen in IQ tussen rassen te meten.
Ik heb ook nooit gezegd dat IQ te maken heeft met rassen, maar wel met bevolkingsgroepen.

Het was een hypothese van hem om de IQ-verschillen aan te tonen tussen de beide rassen. Hij gaat er dus bij voorbaat al van uit. Dit lijkt mij dus al geen goede grond voor onderzoek. Ik beweer niet dat zoiets niet onderzocht mag worden, maar onderzoek moet wel ergens op 'deugen'. Hij raakte eerder al in opspraak vanwege vermeende sympathieën voor eugenetica. In zijn geval wordt wetenschappelijk onderzoek als excuus gebruikt om rassen apart te zetten. Het is nogal logisch dat er verschillen zijn tussen rassen, maar niet zover dat het ene ras 'beter' is dan het andere, (of slim noch dom) net zoals er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen, de verschillen zijn vaak maar oppervlakkig.
Wat je hier laat uitschijnen is dat je meer van wetenschap kent dan Watson. Ik betwijfel het ten zeerste. Hetzelfde geldt trouwens voor mezelf. In vergelijking met mensen als Watson zijn wij absolute science-noobs. Ik stel me vragen bij wat je beweert, ik denk niet dat iemand als hem beginnersfouten gaat maken;)

Nogmaals ik heb het niet over rassen op zich, maar wel over de inwoners van Afrika. Afrikanen zijn geen ras. Maar om het over de verschillen te hebben: 'beter' kan natuurlijk wel als je het over genetisch doorgegeven talent hebt. Bepaalde rassen zijn (over het algemeen!) beter in bepaalde sporten en andere beter in met cijfertjes rekenen. Dat vervaagt naarmate de wereld meer gemengd geraakt, maar het is in elk geval iets dat een rol speelde in het verleden.

Neem nou het klimaat voorbeeld, mensen passen zich aan de gebieden waar ze wonen. Zuiderlingen presteren minder goed in een cultuur waar de noordelijke maatstaven overheersen, net zoals noorderlingen minder goed presteren in een cultuur waar de zuiderse maatstaven gelden. Afrikanen zijn niet "minder intelligent " in de zin van "erfelijk intelligentie ", maar wel minder intelligent volgens cultuur geconditioneerde meetschalen die worden gehanteerd door westerse onderzoekers.
Sorry maar dit klopt simpelweg niet. Intelligentie is een zaak van genen. Het is niet perse iets dat geërfd wordt, maar vaak is het wel zo. Het kan evolueren, dat wel, maar zeggen dat Afrikanen, gemiddeld gesproken, net zoveel intelligentie hebben als Europeanen is natuurlijk grote nonsens. Men wil het graag zo in de media brengen, maar wie een beetje logisch nadenkt ziet al snel in dat het nergens op slaat.

IQ test zijn niet betrouwbaar om 'raciale intelligentie' aan te tonen. Het is niet mogelijk om objectief te bepalen welke ras intelligenter is. Een eensluidende begrip van IQ is niet gedefinieerd.
Heb het al gezegd, maar ik zeg het nogmaals: ras heeft er totaal niets mee te maken. Daar heb ik het zelfs helemaal niet over. Het gaat hier over de evolutie van een bepaalde bevolkingsgroep. Als Afrika vol blanken zat, met dezelfde evolutionaire achterstand, dan zaten die nu ongeveer in dezelfde shit. Het probleem dat jij (en vele anderen) blijven ontkennen is er nog steeds. Als men Afrika écht wil helpen dan moet men de bevolking slimmer maken. Dat begint bij de leiders, die vaak totaal onbekwaam (lees:dom) zijn.

James Watson komt in ieder geval op mij niet over als een realist, hij is blijven hangen in 'ouderwetse opvattingen', (hij vind dat vrouwen genetisch gezien aan de haard thuishoren, make up moeten dragen, niet intellectueel ontwikkeld moet zijn, zijn tolerantie tegenover homo's etc...) eigenlijk niet eens zo gek, hij komt immers van 1928..
Dit lijken me leugens van anti-Watson sites. Als het waar is: politieke opvattingen zijn persoonlijk, ik ben het er niet mee eens wat je hier post, maar de man is vrij om te denken wat hij wil zolang het binnen de grenzen van de wet ligt.
 
Wat je hier laat uitschijnen is dat je meer van wetenschap kent dan Watson. Ik betwijfel het ten zeerste. Hetzelfde geldt trouwens voor mezelf. In vergelijking met mensen als Watson zijn wij absolute science-noobs. Ik stel me vragen bij wat je beweert, ik denk niet dat iemand als hem beginnersfouten gaat maken

Is dat zo joh :D.......... j/k Klopt, mijn kennis op wetenschappelijk gebied is nogal beperkt, afgezien van het voormalige "geliefde" vak natuurwetenschappen.

Maar goed, als ik het heb over rassen dan ga ik er 'automatisch' vanuit dat bevolkingsgroepen daaronder behoren. Ik ben het inderdaad met je eens dat de Afrikaanse bevolking 'slimmer' gemaakt moet worden. Scholing en educatie is van essentieel belang, zodat een positieve bijdrage geleverd kan worden aan de ontwikkeling. Er is potentie, alleen ben ik het er niet mee eens dat er vanuit wordt gegaan dat het IQ/de intelligentie daar bij voorbaat al lager zou zijn. Ik ga nu niet inhoudelijk in op de discussie, aldaar nieuwe discussies van komen en ik daar niet echt op zit te wachten... (I Know, ben er zelf mee begonnen) ;)
 
Eindelijk eens een vrouw op DBB waarbij je niet het gevoel krijgt dat het haar voornamelijk om schoenen passen gaat.
 
Back
Naar boven