AndroidHealthClinic

Stelling Religie is de rem op de ontwikkeling van de Mensheid

Peiling Peiling Religie is de rem op de ontwikkeling van de Mensheid

• Eens, omdat:

Stemmen: 41 56,9%
  • Oneens, omdat:

Stemmen: 16 22,2%
  • Geen mening, omdat ik bang ben opgezocht te worden door een extremist als ik me smoel opentrek

Stemmen: 1 1,4%
  • i see dead people

Stemmen: 14 19,4%

• Totaal stemmers
    72
n*gers tot apen benoemen en dan zeggen dat ze na een paar decennia tot mens zijn geëvolueerd, weet je überhaupt wel wat je kakelt ???

Darwin was een vieze vuile racist, basta. Dit was slechts 1 van de tientallen uitspraken van hem.

Bovendien duur het volgens zijn fabels miljoenen jaren voor zoiets als evolutie kan plaatsvinden.

Kom aan jongen, al iets bereikt in het leven?

Sociaal-darwinisme. :heart:

De strijd om het dagelijksch brood vernietigt alles, wat zwak en ziekelijk, en minder vastberaden is, terwijl de strijd van de mannetjes om het wijfje alleen aan het allergezondste exemplaar het recht op voortplanting, of althans op voortplantingsmogelijkheden, geeft.

Alleen de held is daartoe uitverkozen.

Doordat het parlementaire meerderheidsprincipe de autoriteit van de persoon verwerpt, zondigt het tegen het grondbeginsel der natuur.

Oneens, kijk bvb naar Rik torfs, de eyskens,...
Belachelijke stelling trouwens. Ik weet niet op welk vlak de ontwikkeling in de vraag slaat maar op intellectueel vlak zullen de genoemde mensen waarschijnlijk verder staan dan een groot deel van het forum. En op technisch vlak zullen ze ook wel met een computer overweg kunnen :p

Kom aan jongen, al iets bereikt in het leven?

Ik weet nog dat blanke neodarwinisten in de Bronx Zoo een pygmee genaam Oto Benga vastketenden in een kooi en tentoonstelden als de levende aapmens.

Hoe deze achterlijkheid bij blanke rascisten kan voorkomen is enkel te wijten aan het feit dat neodarwinisten in hun sprookjes koppig blijven geloven en n*gers tot onderontwikkelden bestempelen.

Ota Benga werd in 1904 door een evolutionistische onderzoeker in Kongo gevangen genomen. In zijn eigen taal betekent zijn naam ‘vriend’.

Hij had een vrouw en twee kinderen. Geketend en opgesloten in een kooi, zoals een beest, werd hij
naar de Verenigde Staten meegenomen, waar evolutionistische wetenschappers hem aan het publiek
toonden in de St. Louis World Fair, tezamen met andere soorten apen en zij introduceerden hem als
‘de overgangsschakel die het dichtst bij de mens staat’.

Twee jaar later brachten zij hem naar Bronx Zoo in New York en stelden hem daar tentoon onder
de naam: ‘oude voorvader van de mens’ samen met een paar chimpansees, een gorilla die Dina heette,
en een orang-oetan met de naam Dohung. Dr. William T. Hornaday, de directeur van de dierentuin
en een evolutionist, hield lange toespraken over het feit hoe trots hij was om deze buitengewone overgangsvorm in zijn dierentuin te hebben en behandelde de opgesloten Ota Benga alsof hij een gewoon dier was.

Omdat hij de behandeling die hij moest ondergaan niet langer meer kon verdragen, pleegde Ota Benga uiteindelijk zelfmoord.

Bron: Phillips Verner Bradford, Harvey Blume, Ota
Benga: The pygmy in the zoo, New York :
Delta Books, 1992.

Dus omdat Darwin een rascist zou zijn kloppen zijn bevindingen niet? Darwin is geen almachtig opperwezen, gewoon een mens die fouten kan maken. Je praat over een tijd waarin rascisme de normaalste zaak van de wereld was.

melkisgoed: dat stukje tekst heb je al in 3 verschillende topics gepost. Dit is niet de bedoeling en tegen de regels.

Oneens, kijk bvb naar Rik torfs, de eyskens,...
Belachelijke stelling trouwens. Ik weet niet op welk vlak de ontwikkeling in de vraag slaat maar op intellectueel vlak zullen de genoemde mensen waarschijnlijk verder staan dan een groot deel van het forum. En op technisch vlak zullen ze ook wel met een computer overweg kunnen :p
Nu maak je dus een denkfout. Dit topic gaat over religie zelf, niet over de religieuze mens. Het is nogal logisch dat gelovigen positief kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van de mensheid. De vraag is: wat is het effect van het geloof op zich? Als de mensen die je opnoemt niet gelovig waren geweest, dan hadden ze waarschijnlijk toch dezelfde positieve bijdrage geleverd.

Als we Max Weber mogen geloven heeft het Calvinistisch ethos bijgedragen (lees: een noodzaak!) tot het ontwikkeling van kapitalisme en bureacratie. Niet mis.

melkisgoed: dat stukje tekst heb je al in 3 verschillende topics gepost. Dit is niet de bedoeling en tegen de regels.

Nu maak je dus een denkfout. Dit topic gaat over religie zelf, niet over de religieuze mens. Het is nogal logisch dat gelovigen positief kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van de mensheid. De vraag is: wat is het effect van het geloof op zich? Als de mensen die je opnoemt niet gelovig waren geweest, dan hadden ze waarschijnlijk toch dezelfde positieve bijdrage geleverd.

Een conclusie zou dan toch kunnen zijn:
Religie hoeft niet per se een rem te zijn op ontwikkeling. Het verschilt per persoon.

Ik denk dat religie in het verleden een bijdrage heeft geleverd aan de algemene ontwikkeling, maar dat dit nu ophoudt. Je kan het vergelijken met 'leren uit je fouten'.

Elke vorm van religie is de mens altijd door de strot geduwt onder dwang van de machtshebbers diedaar zelf het grootste belang bij hadden/hebben.
Het geloof in een schepper, wat nooit en te nimmer Wetenschappelijk is bewezen vind ik in deze tijd ontzettend achterhaald.
Dat mensen troost zoeken in hun geloof is verder een goed recht, maar daar blijft het ook nooit bij.De 1e gelovige die 'zijn waarheid' niet aan je probeert op te dringen moet ik nog tegenkomen.Ze hebben allemaal die ziekelijke neiging om zieltjes te winnen goedschiks dan maar kwaadschiks.
Prachtig zijn overigens die documentaires over het onstaan van de Aarde op National Geographic Channel.
Dat kun je als serieus beschouwen en aannemelijk.Heel wat anders dan die infantiele nonsens over ene Adam en Eva, een appel en een slang.
Maar goed kijk is naar de Bible Belts in Nederland waar nog streng wordt gelooft
Urk, Spakenburg, Rouveen, Staphorst.
De 1 kijkt daar nog dommer uit zijn ogen dan de ander, en hoe zou dat nou komen denk je?
Pa is niet te beroert om zijn eigen dochter te bezwangeren, en zit de dag daarop met zijn uitgestreken smoel weer in de Kerk.;)

Dat is altijd weer smullen, zo'n haarfijne analyse van Sculpture.

Dus omdat Darwin een rascist zou zijn kloppen zijn bevindingen niet? Darwin is geen almachtig opperwezen, gewoon een mens die fouten kan maken. Je praat over een tijd waarin rascisme de normaalste zaak van de wereld was.

En daarom is het darwinisme onzin, die al ontkracht is in de 19e eeuw, maar nog steeds in stand wordt gehouden door neodarwinistische fabels met sprookjes over trial & error en valse fossielen.

het darwinisme is geen wetenschap, het is een achterlijke ideologie die tegenwoordig geen ruimte meer heeft in een beschaafde samenleving. Anno 2009 is het verboden pygmeeen in kooien op te sluiten en hen apen te noemen.

De eerste darwinist die zwarten gelijksteld aan mensen moet ik nog tegenkomen. Kan me dat zeker voorstellen dat dat niet zal gebeuren aangezien hun god darwin al heeft voorspeld dat blanken de zwarten en apen zullen vervangen (wat later nagegalmd is door Winston Churchhill). Zelfs tegenwoordig komen deze achterlijke uitspraken nog voor:

"Zwarten zijn minder intelligent dan blanken"

Onder alle mensen bestaat een grote behoefte aan gelijkheid, maar mensen die te maken hebben met zwarte medemensen ondervinden dat dit niet zo is."

Straffe uitspraken, niet in het minst als je weet dat ze van Nobelprijswinnaar en DNA-pionier James Watson komen. Volgens Watson spreken testen tegen dat zwarten en blanken even intelligent zouden zijn. De uitspraken van de prominente wetenschapper hebben volgens de Britse krant The Independent voor een rel gezorgd.

De 79-jarige geneticus Watson heeft in 1962 de Nobelprijs voor geneeskunde gedeeld voor zijn aandeel in de ontrafeling van het DNA ('De dubbele helix') en leidt nu een van de meest vooraanstaande onderzoeksinstituten in de VS.

In de aanloop naar een serie lezingen in Groot-Brittannië had Watson aan de Sunday Times het Westerse ontwikkelingsbeleid op de korrel genomen. "Het beleid ten opzichte van Afrika is verkeerd omdat het is gebaseerd op de veronderstelling dat zwarten even slim zijn als blanken, terwijl testen dit tegenspreken." Volgens Watson zullen binnen een decennium genen worden gevonden die verantwoordelijk zijn voor intelligentieverschillen bij mensen.

Critici van Watson willen dat de man stevig van antwoord gediend wordt. De Britse Gelijkheids- en Mensenrechtencommissie zei de zaak al te onderzoeken. Watson heeft volgens The Independent dikwijls controverse veroorzaakt met zijn standpunten omtrent politiek, coïtusualiteit en ras.

Zelfs tegenwoordig komen deze achterlijke uitspraken nog voor:
Dus de waarheid is achterlijk?

Afrikanen hebben inderdaad een lager IQ, dat heeft niets met racisme te maken maar is een bewezen FEIT. Dat hangt samen met de toestand van dat land, en de neerwaartse spiraal waarin veel Afrikaanse landen zich bevinden.

Volgens jou zou de wetenschap dus moeten zwijgen als hun bevindingen niet politiek-correct zijn. Wat een heerlijke wereld: alle feiten die je niet aanstaan vegen we maar onder de politiek-correcte mat. En wie z'n mond toch nog durft opendoen sleuren we voor het gerecht en gooien we desnoods de cel in. "melkisgoed" die een nobelprijswinnaar en geneticus achterlijk noemt, het moet niet gekker worden.

Dus de waarheid is achterlijk?

Afrikanen hebben inderdaad een lager IQ, dat heeft niets met racisme te maken maar is een bewezen FEIT. Dat hangt samen met de toestand van dat land, en de neerwaartse spiraal waarin veel Afrikaanse landen zich bevinden.

Volgens jou zou de wetenschap dus moeten zwijgen als hun bevindingen niet politiek-correct zijn. Wat een heerlijke wereld: alle feiten die je niet aanstaan vegen we maar onder de politiek-correcte mat. En wie z'n mond toch nog durft opendoen sleuren we voor het gerecht en gooien we desnoods de cel in. "melkisgoed" die een nobelprijswinnaar en geneticus achterlijk noemt, het moet niet gekker worden.

Gelijk heb je. Al die zwartjes in kooien in de Artis, als bewijs van levende aapmensen!

Gelijk heb je. Al die zwartjes in kooien in de Artis, als bewijs van levende aapmensen!
Het probleem is dat je altijd weer zaken uit het verre verleden plukt. In die tijd was racisme normaal en was elke blanke er ongeveer schuldig aan. De Darwinisten van nu zijn zelfs eerder links dan rechts. Maar als iemand zegt dat Afrikanen een lager IQ hebben vind ik dat geen racisme. Als je nou zou zeggen: alle n*gers op aarde hebben een lager dan gemiddeld IQ, DAN ben je racistisch (en fout).

Het probleem is dat je altijd weer zaken uit het verre verleden plukt. In die tijd was racisme normaal en was elke blanke er ongeveer schuldig aan. De Darwinisten van nu zijn zelfs eerder links dan rechts. Maar als iemand zegt dat Afrikanen een lager IQ hebben vind ik dat geen racisme. Als je nou zou zeggen: alle n*gers op aarde hebben een lager dan gemiddeld IQ, DAN ben je racistisch (en fout).

Jij probeert gewoon met wetenschappelijk onderbouwde argumenten iemand te overtuigen van jou standpunten omtrent dit onderwerp. Probleem is dat mensen die hun eigen standpunt gebaseerd hebben op subjectieve of verkeerd geïnterpreteerde zaken dit vaak van te voren al op een niet kritische manier hebben gevormd. Melkisgoed kopieert simpelweg zaken van Wikipedia of iets dergelijks, vertelt het in zijn eigen woorden en dringt het op als waarheid. Ik zie hier een gelijkenis met religieuze mensen. Het allerergste is dat meestal deze mensen zo vastgebeten zitten in hun schijn waarheid dat er moeilijk mee te discussiëren valt. Elk feit dat je aandraagt wordt met een simpele totaal niet onderbouwde quote van de hand gedaan door Melkisgoed. Ik zou me dood ergeren, ik denk dat het geen zin heeft om met zo iemand de discussiëren. Maar ga toch gerust door, mensen met een kritischer oog kunnen hier wel van leren. :)

Het probleem is dat je altijd weer zaken uit het verre verleden plukt. In die tijd was racisme normaal en was elke blanke er ongeveer schuldig aan. ).

1904 was geen verre verleden. anno 2009 worden zelfs n*gers als lagere wezens geacht door darwinisten, zoals ik in mijn post heb aangetoond van de rascist.

De Darwinisten van nu zijn zelfs eerder links dan rechts.

Daar heb je helemaal gelijk in ;)

Maar als iemand zegt dat Afrikanen een lager IQ hebben vind ik dat geen racisme. Als je nou zou zeggen: alle n*gers op aarde hebben een lager dan gemiddeld IQ, DAN ben je racistisch (en fout).

Gelijk heb je, en dat is hij dus.

Terug
Naar boven