MuscleMeat

Stelling Religie is de rem op de ontwikkeling van de Mensheid

Religie is de rem op de ontwikkeling van de Mensheid

  • Eens, omdat:

    Stemmen: 41 56,9%
  • Oneens, omdat:

    Stemmen: 16 22,2%
  • Geen mening, omdat ik bang ben opgezocht te worden door een extremist als ik me smoel opentrek

    Stemmen: 1 1,4%
  • i see dead people

    Stemmen: 14 19,4%

  • Totaal stemmers
    72

Bezoekers in dit topic

1904 was geen verre verleden. anno 2009 worden zelfs negers als lagere wezens geacht door darwinisten, zoals ik in mijn post heb aangetoond van de rascist.



Daar heb je helemaal gelijk in ;)



Gelijk heb je, en dat is hij dus.

Je begrijpt het punt niet? Als Darwin heeft vastgesteld dat er continentale verschillen zijn tussen ontwikkeling van de mens, en daaruit een conclusie trekt waarin hij deze groepen benoemd en onderscheid, wil dit niet zeggen dat hij een racist is. Als Afrikanen beter ontwikkeld zouden zijn volgens zijn onderzoek had hij dat ook gezegd. Het is gewoon een feit, wetenschap werkt met feiten snap je wel? Dat negers geen apen zijn lijkt me duidelijk, dat negers onderontwikkeld zijn lijkt me ook duidelijk. Het gaat zich puur en alleen om de afkomst en de generaties die daar aan vooraf zijn gegaan. In principe maakt het geen verschil of je blank of zwart bent, vroeger waren er alleen minder multi-culturele landen waardoor je logischerwijs zwarten in hokjes gaat plaatsen zoals Darwin dat deed: Per continent/ werelddeel.
 
Dawins opmerkingen moeten bekeken worden in de tijdsgeest van de tijd waarin Darwin leefde, maar dat kan je Melkisgoed niet wijs maken. Die moet het hebben van 'moderne' ideeen waar de vrouw niet meer dan een concubine is. Een ware verlichte geest dus.
 
Eh "EricR", is niet de eerste keer geloof ik :D
 
Jij probeert gewoon met wetenschappelijk onderbouwde argumenten iemand te overtuigen van jou standpunten omtrent dit onderwerp. Probleem is dat mensen die hun eigen standpunt gebaseerd hebben op subjectieve of verkeerd geïnterpreteerde zaken dit vaak van te voren al op een niet kritische manier hebben gevormd. Melkisgoed kopieert simpelweg zaken van Wikipedia of iets dergelijks, vertelt het in zijn eigen woorden en dringt het op als waarheid. Ik zie hier een gelijkenis met religieuze mensen. Het allerergste is dat meestal deze mensen zo vastgebeten zitten in hun schijn waarheid dat er moeilijk mee te discussiëren valt. Elk feit dat je aandraagt wordt met een simpele totaal niet onderbouwde quote van de hand gedaan door Melkisgoed. Ik zou me dood ergeren, ik denk dat het geen zin heeft om met zo iemand de discussiëren. Maar ga toch gerust door, mensen met een kritischer oog kunnen hier wel van leren. :)
Ik beschouw dit eigenlijk niet echt als discussie, meer een poging om iemands ogen wat te openen :)
 
Die ogen zijn niet te openen, denk dat je nog meer kans maakt in de madrassa's waar de Taliban wordt opgeleid. Ook al denk ik dat Melkisgoed zelf ook onderwijs heeft gehad aan zo'n madrassa gelet op zijn afkomst.
 
Afrikanen hebben inderdaad een lager IQ, dat heeft niets met racisme te maken maar is een bewezen FEIT. Dat hangt samen met de toestand van dat land, en de neerwaartse spiraal waarin veel Afrikaanse landen zich bevinden.

Nope, de bevindingen zijn altijd weerlegd. IQ tests zijn cultureel genormeerd. IQ test zijn niet gemaakt om rassen te vergelijken of ze intercultureel te vergelijken. Het concept is niet Afrikaans. Een IQ-score is een relatieve intelligentie ten opzichte van eigen populatie, niets meer. Afrikanen gebruiken bijvoorbeeld hen hersens op een totaal andere manier als 'wij', ze zijn anders intelligent dan westerlingen. Intelligentie kan niet op één meetbare factor worden gefundeerd.

Wat James Watson betreft, zijn bewering (meer een hypothese eigenlijk) was onwetenschappelijk en riekt naar eugenetica. Hij heeft eerder al opmerkelijke uitspraken gedaan die niet door de beugel kunnen, hij beledigde meermalen zijn collega's, vrouwen, en heeft hij bijvoorbeeld gezegd, dat als het mogelijk was om voor de geboorte vast te stellen dat een kind homoseksueelis, de moeder het recht moet krijgen op abortus. Maar ja goed, hij heeft inderdaad iets betekent voor de geneeskunde, alleen jammer van de donkere schaduwzijde..
 
Ikzelf ben er van overtuigd dat er iets meer is. Hoe verklaar je ander dan de piramides in zowel de Maya als de Farao-tijdperk, hoe bedenken ze zulke dingen? En dat met vrijwel identieke bouwsTen zonder enig contact met elkander?

Ik ben er heilig van overtuigd dat er iets meer is en dat wij in de prehistorie kennis hebben gekregen van een hogere macht. De hele tijd lukraak toeval, toeval, toeval krijsen, DAT is pas dom!

Ik ben agnost!


een piramide van volle natuursteen is DE IDEALE BOUWVORM die het tand des tijds het best trotseert.. (best tegen aardbeving, erosie,... bestand)
Waarom er meer achter zoeken? :rolleyes:
 
religie zorgt niet voor oorlog, dat zit in de mensen, leren jullie niks van south park? (nintendo wii episode)

voor de rest zorgt het wel voor een tragere ontwikkeling en veel mensen steken al hun tijd in religie terwijl ze ook in die tijd creatief hadden kunnen zijn....
 
Nope, de bevindingen zijn altijd weerlegd. IQ tests zijn cultureel genormeerd. IQ test zijn niet gemaakt om rassen te vergelijken of ze intercultureel te vergelijken. Het concept is niet Afrikaans. Een IQ-score is een relatieve intelligentie ten opzichte van eigen populatie, niets meer. Afrikanen gebruiken bijvoorbeeld hen hersens op een totaal andere manier als 'wij', ze zijn anders intelligent dan westerlingen. Intelligentie kan niet op één meetbare factor worden gefundeerd.
De bevindingen zijn weerlegt door wie allemaal als ik vragen mag? IQ tests worden nog in andere delen van de wereld toegepast buiten de Westerse wereld. Het zou dus alleen Afrika zijn dat een test op maat moet krijgen. Dit is een argument dat niet opgaat. De IQ score is ongeveer gelijk aan de snelheid waarmee de hersenen in staat zijn tot een oplossing of antwoord te komen, waarbij de snelheid causaal verbonden met de hoeveelheid informatie die opgeslagen kan worden en door middel van signalen met elkaar verbonden kan worden. Dat is alles wat IQ is. Om de mate van IQ te bepalen moeten we onderzoeken hoe snel een persoon een situatie die voorgelegd wordt, kan begrijpen en beantwoorden. De test zelf is slechts een gestandaardiseerde proef die het mogelijk maakt om elke mens op een gelijke manier te beoordelen. Een goede IQ test vraagt niet naar streek- of cultuurgebonden informatie, zelfs überhaupt niet naar informatie. De ideale IQ test legt een probleem of theorie voor die elk intelligent mens op een bepaald moment geacht wordt (deels) te begrijpen. Waar het over gaat is in welke mate en hoe snel een persoon het probleem of de theorie kan begrijpen. Goede tests hebben dus niet het nadeel van geografische of culturele beperking, integendeel, zij zijn overal ter wereld toepasbaar. Het maakt in dit geval niet uit of je als hoogbegaafd mens in Afrika, Europa of zelfs op Mars geboren bent. Als jij het antwoord op een vraagstuk niet kan geven, of te laat geeft, dan wil dat zeggen dat je een minder ontwikkelt brein hebt. De gestandaardiseerde tests zijn wel degelijk te verdedigen, net omdat de menselijke hersenen steeds in grove lijnen op dezelfde manier functioneren. Een genie zal snel kunnen denken en leren, ongeacht waar hij of zij geboren is, of opgegroeid is. Je statement dat Afrikanen intelligent zijn op een andere manier is bijgevolg larie. Afrikanen hebben een lager IQ omdat ze leven in een land dat al honderden jaren te weinig of geen scholen heeft, gecombineerd met een onstabiele en onwenselijke situatie om in te leven, daar zijn tests overigens niet eens voor nodig. Een samenleving zonder educatie en zonder ontwikkeling, is een samenleving met een bevolking met lager IQ. Een lager IQ heeft tot gevolg dat mensen sneller overgaan tot oorlog, verkrachtingen, brutale moorden, en ander achterlijk gedrag. Dat is de neerwaartse spiraal en de vicieuze cirkel waarin Afrika zich nu bevindt. Die vaststelling heeft niets te maken met racisme, maar met realisme.

Wat James Watson betreft, zijn bewering (meer een hypothese eigenlijk) was onwetenschappelijk en riekt naar eugenetica. Hij heeft eerder al opmerkelijke uitspraken gedaan die niet door de beugel kunnen, hij beledigde meermalen zijn collega's, vrouwen, en heeft hij bijvoorbeeld gezegd, dat als het mogelijk was om voor de geboorte vast te stellen dat een kind homoseksueelis, de moeder het recht moet krijgen op abortus. Maar ja goed, hij heeft inderdaad iets betekent voor de geneeskunde, alleen jammer van de donkere schaduwzijde..
Watson is een realist. Mensen houden niet van realisten, omdat ze de pijnlijke waarheden van de wereld aan het oppervlak brengen, zonder rekening te houden met de gevoelens van de medemens die daardoor emotionele schade kan ondervinden.

Watson is geen racist, in die zin dat hij geen haat koestert jegens bepaalde rassen. Watson kan alleen als racist gezien worden, als men er vanuit gaat dat het niet meespelen van politiek-correcte spelletjes, die de waarheid neigen te verbloemen, een racistische daad is. Feit is dat rassen niet perfect gelijk zijn. Er zijn duidelijke verschillen vast te stellen tussen de menselijke rassen. Verschillen die verder gaan dan het blote oog kan vaststellen. Het is absurd om iets anders te beweren. Het probleem is dat het politieke en publieke dogma in de weg staat van het neutrale brein van de wetenschapper. Men gebruikt de wetenschap als het goed uitkomt, maar wijst deze af als het niet in hun kraam past.

De bewering van eugenetica is vals, Watson verichtte zijn onderzoek om beter te begrijpen waarom ontwikkelingshulp voor Afrika blijft falen. Eén van zijn conclusies was dat door middel van beter begrijpen van de genetische opmaak, men een betere vorm van hulp kan aanbieden aan bepaalde ontwikkelingslanden. Als het IQ het probleem is, dan is de oplossing om het IQ te verhogen. Als men echter blijft ontkennen dat het IQ het probleem is, dan zal er nooit een oplossing komen.
 
Ontopic: Het is een feit.

Offtopic:
Sorry hier moet ik even ingrijpen (ik ben zelf werkzaam in de wetenschappelijke wereld en haar testtheorie en kan dit dus niet laten):

Goede tests hebben dus niet het nadeel van geografische of culturele beperking, integendeel, zij zijn overal ter wereld toepasbaar. Het maakt in dit geval niet uit of je als hoogbegaafd mens in Afrika, Europa of zelfs op Mars geboren bent. Als jij het antwoord op een vraagstuk niet kan geven, of te laat geeft, dan wil dat zeggen dat je een minder ontwikkelt brein hebt. De gestandaardiseerde tests zijn wel degelijk te verdedigen, net omdat de menselijke hersenen steeds in grove lijnen op dezelfde manier functioneren. Een genie zal snel kunnen denken en leren, ongeacht waar hij of zij geboren is, of opgegroeid is.

Zo een dergelijke optimale test bestaat helaas niet (dat is in theorie een streven). Niets is cultuurvrij. Ik zeg echter niet dat tests waardeloos zijn, integendeel. Ook het stuk van de genie is helaas onwaar om die reden, het ironische is het verhaal van ''genie'' waar deze ideeen deels op gestaafd zijn.
 
Ontopic: Het is een feit.

Offtopic:
Sorry hier moet ik even ingrijpen (ik ben zelf werkzaam in de wetenschappelijke wereld en haar testtheorie en kan dit dus niet laten):



Zo een dergelijke optimale test bestaat helaas niet (dat is in theorie een streven). Niets is cultuurvrij. Ik zeg echter niet dat tests waardeloos zijn, integendeel. Ook het stuk van de genie is helaas onwaar om die reden, het ironische is het verhaal van ''genie'' waar deze ideeen deels op gestaafd zijn.
De perfecte, onfeilbare test bestaat niet, maar dat heeft met andere zaken te maken dan cultuur. Mensen kunnen namelijk oefenen op bepaalde vragen wanneer ze deze min of meer op voorhand kennen. Maar we gaan er vanuit dat de intelligentie getest wordt op een persoon die deze vragen nooit eerder heeft gezien. In die zin is afkomst en ras totaal onbelangrijk. Zolang men de vragen op voorhand niet kent, en zolang de vragen geen informatie vereisen die verbonden is met het land van herkomst, kan je onmogelijk beweren dat IQ tests niet werken bij inwoners van niet-Westerse landen. Dit is duidelijk een drogreden van de politiek omdat men simpelweg niet wil aanvaarden dat bepaalde bevolkingsgroepen sterk achterlopen op vlak van intelligentie. En ik vind mensen met een lagere intelligentie niet minderwaardig aan anderen, maar ik vind wel dat men onder ogen moet durven zien dat het bepaalde gevolgen en complicaties heeft. Eén van die gevolgen is dat louter financiële hulp in zulke ontwikkelingslanden geen enkele zin heeft.
 
Ik geloof wel dat er verschil is in gewicht van de hersenen tussen Afrikanen en Europeanen. Ik meen mij te herrineren dat het wetenschappelijk al eens gemeten is.

Je ziet het zelfs qua uiterlijk met Belgen en Nederlanders. Belgen zijn meer Noord-Fransen, in doorsnee bevat de bevolking minder schoonheid, meer puistjes, witte huid en nauwe schouders. Niet lullig bedoelt, maar wij Nederlanders herkennen veelal een Belgisch gezicht.

Wij Nederlanders zijn eigenlijk van oorsprong Germaans. Vrouwen grotere en heldere ogen, mannen lang, mannelijke stem (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Britse mannen), vitalere huid en oeroud Germaans vrekkig.

Bovendien is het Germaanse volk (wat we nu nog steeds zijn net als in de tijd dat Europa 1 geografisch deel was) een volk dat erop uit wil, voor handel of invloed.
 
De perfecte, onfeilbare test bestaat niet, maar dat heeft met andere zaken te maken dan cultuur. Mensen kunnen namelijk oefenen op bepaalde vragen wanneer ze deze min of meer op voorhand kennen. Maar we gaan er vanuit dat de intelligentie getest wordt op een persoon die deze vragen nooit eerder heeft gezien. In die zin is afkomst en ras totaal onbelangrijk. Zolang men de vragen op voorhand niet kent, en zolang de vragen geen informatie vereisen die verbonden is met het land van herkomst, kan je onmogelijk beweren dat IQ tests niet werken bij inwoners van niet-Westerse landen. Dit is duidelijk een drogreden van de politiek omdat men simpelweg niet wil aanvaarden dat bepaalde bevolkingsgroepen sterk achterlopen op vlak van intelligentie. En ik vind mensen met een lagere intelligentie niet minderwaardig aan anderen, maar ik vind wel dat men onder ogen moet durven zien dat het bepaalde gevolgen en complicaties heeft. Eén van die gevolgen is dat louter financiële hulp in zulke ontwikkelingslanden geen enkele zin heeft.

Ik snap je punt en ben het deels met je eens. Ik hoop dat je mijn punt ook snapt en toch wil toegeven dat absolute cultuurvrije tests niet bestaan. Want dat is een feit.
 
Ik snap je punt en ben het deels met je eens. Ik hoop dat je mijn punt ook snapt en toch wil toegeven dat absolute cultuurvrije tests niet bestaan. Want dat is een feit.
Er zal wel een duidelijke invloed zijn, maar ik denk toch dat we dan niet van enorme verschillen moeten uitgaan.

Ik weet niet waar je dat allemaal haalt Marky, ik heb in mijn leven al net zoveel lelijke Nederlanders als Belgen gezien;)
 
Ik weet niet waar je dat allemaal haalt Marky, ik heb in mijn leven al net zoveel lelijke Nederlanders als Belgen gezien.

Dus jij wilt zeggen dat de vrouwen in Belgie net zo mooi zijn als de vrouwen in Nederland? Voor mannen kan ik zelfs het verschil aangeven, ondanks ik hetero ben.

Maar vanuit vrouwelijk oogpunt het verschil in aantrekkelijkheid tussen Britse en Italiaanse mannen, zie je dat ook niet?
 
Ik blijf me afvragen hoe je dit kan veralgemenen. Het is met statistieken aantoonbaar dat Nederlanders gemiddeld vrij lange mensen zijn, en een paar punten meer intelligentie hebben dan bepaalde andere Europeanen, maar voor zover ik weet zijn er nog geen statistieken beschikbaar die de schoonheid van een volk in kaart brengen. In elk geval ga je dus af op je persoonlijke beeldvorming, die het resultaat is van dagelijkse ervaringen en beelden IRL of op de buis.


Ik denk echter dat we veilig kunnen stellen dat de Britten niet bij de mooiste mensen van Europa horen ja :D
 
Tja, ik kwam weleens in Belgische pretparken, of ging aan wegrestaurants eten, en elk jaar weer bleef m'n oogopslag ongewijzigd.

En ik heb bijster wat Italianen in m'n leven gezien, begrijp goed waarom zij bevoorrecht zijn als het gaat om kortstondige romances met vrouwen.

Zelfde geldt eigenlijk voor Scandinavische meiden andersom.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het oorspronkelijke Germaanse volk. Ik woon boven de rivieren.
 
Back
Naar boven