Fitness Seller

Stelling Een wereld zonder religie zou een betere wereld zijn

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 169
  • Weergaven 7K
  • Volgers 7

Stelling: een wereld zonder religie zou een betere wereld zijn


  • Totaal stemmers
    106

Bezoekers in dit topic

ik denk dat religie is ontstaan om de mensen een beetje op het rechte pad te houden,een vrees voor hel en verlangen naar hemel,nu 2009 hebben we andere middelen mensen op het rechte pad te houden ;)
 
ik denk dat religie is ontstaan om de mensen een beetje op het rechte pad te houden,een vrees voor hel en verlangen naar hemel,nu 2009 hebben we andere middelen mensen op het rechte pad te houden ;)

en wat hebben we dan in deze godvergeten oord?
 
Ik baseer dit op logisch redeneren. Als van het 1 of het andere moment alle religie verdwijnt dan flippen mensen em door. Wat valt hier niet te begrijpen?

Wat een Bullshit. Je verwijt Big T dat hij niet met betrouwbare bronnen aankomt, maar baseert zelf alles op je eigen hersenspinsels (wat jij dan logisch beredeneren noemt), maar totaal zonder onderbouwing of bron.

Je hebt gelijk dat veel mensen in moeilijke tijden of in arme landen een houvast hebben aan hun geloof. Maar in een wereld zonder religie vinden ze weer iets anders om zich aan op te trekken. De mens is namelijk het 'succesvolste' wezen op aarde geworden door het vermogen zich aan elke situatie aan te passen.

Ik ben zelf ook in Brazilië geweest voor capoeira. Ik heb daar gewoon bij de mensen thuis geleefd (dus niet in een hotel waar je totaal geen zicht krijgt op hun leven) en nergens heb ik aanwijzingen gezien voor hetgeen jij beweert. Wél heb ik gezien dat mensen daar kansen creëren uit niets, met ELKAAR. Haal je hun religie weg, dan hebben ze nog steeds elkaar...
 
religi zal er altijd zijn ben ik bang , mensen hebben houvast nodig , je denkt aan minder ellende , maar wat te doen met de mensen die ineens deze houvast missen
 
ach religie geeft je tenminste een doel in je leven
 
Oneens : omdat mensen dan wel andere onzinnige doelen in het leven zou vinden............
 
Ik ben zelf ook in Brazilië geweest voor capoeira. Ik heb daar gewoon bij de mensen thuis geleefd (dus niet in een hotel waar je totaal geen zicht krijgt op hun leven) en nergens heb ik aanwijzingen gezien voor hetgeen jij beweert. Wél heb ik gezien dat mensen daar kansen creëren uit niets, met ELKAAR. Haal je hun religie weg, dan hebben ze nog steeds elkaar...
:thumbup:

ach religie geeft je tenminste een doel in je leven
Een doel? Wat dan? Wachten op de hemelpoort die er nooit komt? :roflol:

Alsof atheïsten geen doelen hebben in het leven.
 
Een wereld zonder de mens zou een betere wereld zijn. Met of zonder religie zal niets veranderen op het gebied van oorlogen.
 
:thumbup:


Een doel? Wat dan? Wachten op de hemelpoort die er nooit komt? :roflol:

Alsof atheïsten geen doelen hebben in het leven.

nou als je geloofd in een hemelpoort denk je bij jezelf van ach rot op als ik straks dood ben dan heb ik het toch beter dan nu...

zoiets :p
 
ik denk dat religie is ontstaan om de mensen een beetje op het rechte pad te houden,een vrees voor hel en verlangen naar hemel,nu 2009 hebben we andere middelen mensen op het rechte pad te houden ;)

Nee, de hemel en de hel zijn juist verzonnen om mensen bang te maken en gelovig te houden.

De "moralen" van religie/de bijbel, zijn zooo ****ing krankzinnig. Iemand die doet wat in de bijbel staat is sowieso een crimineel in de huidige westerse maatschappij. Gelukkig halen de meeste christenen hun moralen niet meer uit de bijbel en kiezen ze alleen de versjes die hun eigen moralen ondersteunen.
 
Back
Naar boven