MuscleMeat

Sticky Religie & Spiritualiteit

Zo herkenbaar, vroeger was alles beter

1677428228997954.jpg

Ik vind dat er veel te weinig jezus is op dit goddeloze forum.

Nou bij alles wat ik hier post vraag ik eerst toestemming aan De Heer.

Ook in de categorie vroeger was alles beter

1682502920909331.jpg

Ik snap 'm niet

Misschien?

Come to me, all of you who are weary and loaded down with burdens, and I will give you rest.

Ziet er alleen niet uit als een daadwerkelijke/permanente oplossing. Die steen rolt toch niet vanzelf omhoog. Straks liggen ze overal maar in de weg.

1683833667549993.jpg

Wat een griezel. Gelukkig hebben ze die toen allemaal goed aangepakt en zien we er nu geen meer. Hoewel, soms..

Lijkt me bijzonder interessant, toch maar weer eens wat meer verdiepen.

Lijkt me bijzonder interessant, toch maar weer eens wat meer verdiepen.

Snap het ook niet zo dat je zo dweept met die enge kliek.
Ze waren erg goed in domme mensen onder de duim houden en die, net als de rijken de laatste centen af te troggelen voor een plek in the aftherlife. En dan hun aandeel in de slaven handel was ook niet klein. Er komt niets goeds van die organisatie.

Als mensen gezamelijk dingen gaan gelovenen en clubjes ervoor oprichten is er iets mis mee, altijd en overal

En Donareik omgehakt never4forget :mad::mad::mad:

Uit de ondertitel van het interview:
"Ik bied een tegengeluid tegen onbegrip en onverschilligheid"
:roflol:

Geen idee of ik op de reacties hier zal reageren, veel van de reacties zijn even vooringenomen, selectief en werken naar een conclusie als een bodybuilding-docu bij de NPO. Daarbij is er aan beide kanten sprake van een gevoel dat niet noodzakelijk helemaal en volledig overeenkomt met de realiteit. Ik zal waarschijnlijk niemand overtuigen van de mooie dingen die er ook zijn, noch zal ik overtuigd worden van de stelling dat Kerk en Katholicisme alleen maar of toch vooral slecht is.

De man met de rugzakken die een paar weken geleden in Frankrijk een immigrant die met een mes op mensen en kinderen instak verjoeg was een Katholiek die door Frankrijk langs kathedralen trok. Zo ook Titus Brandsma, zo ook de "broodpater". Ook dat is (een gevolg van) Katholicisme.

Daarbij is er aan beide kanten sprake van een gevoel dat niet noodzakelijk helemaal en volledig overeenkomt met de realiteit. Ik zal waarschijnlijk niemand overtuigen van de mooie dingen die er ook zijn, noch zal ik overtuigd worden van de stelling dat Kerk en Katholicisme alleen maar of toch vooral slecht is.
Monotheïsme heeft ons maar weinig goeds gebracht.

Terug
Naar boven