- Waardering
- 12.367
Ja ik bedoel samen met de indianenZo lang geleden was dat niet, deze zomer gezien op Lowlands. In ieder geval de vikingen waren er.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja ik bedoel samen met de indianenZo lang geleden was dat niet, deze zomer gezien op Lowlands. In ieder geval de vikingen waren er.
Zal je maar gebeuren
Wat zou je daarvoor moeten geloven?Of ik daadwerkelijk gelovig ben daar ben ik nog steeds niet uit.
Het is net als in Raiders of the Lost Ark, je moet Nederig zijn, op zoek willen gaan naar God en de Leap of Faith kunnen maken.
Het is net als in Raiders of the Lost Ark, je moet Nederig zijn, op zoek willen gaan naar God en de Leap of Faith kunnen maken.
Aan de andere kant is geloven een werkwoord en helpt het wellicht als je je in een gemeenschap onderdompelt al kan dit ook leiden tot teleurstelling.
Een gebeurtenis die een schok in het leven geeft kan ook helpen, maar misschien mis ik wel het god-shaped hole in m'n hart. De mens is niet alleen een pokitiek, maar ook een gelovig dier.
Of wellicht, het vermogen om echt ergens voor te gaan.
Wat zou van jou een Katholiek of een gelovige kunnen maken? Voor mij zit er niet veel verschil tussen, al heb ik wel respect voor een keuze voor de Oosters Orthodoxe en andere oude Kerken.
Eigenlijk is er niets rationeels dat mij tegenhoudt, het zou de beste beslissing ooit zijn, ik mis het gevoel. Of, misschien durf ik jet gewoon niet, alle (pogingen tot) controle gewoon loslaten en geloven.
Ik bedoel, what do you mean by 'God'? Wat versta je onder geloof?Wat zou van jou een Katholiek of een gelovige kunnen maken?
Ja persoonlijk vind ik het ook niet kunnen. Ik weet het nog als de dag van gisteren. Toen ik 16 was moest ik er toch aan geloven en accepteren dat hij niet echt is. Tot de dag van vandaag struggle ik hier nogsteeds mee.Wat vinden jullie trouwens van het tegen kleine kinderen doen alsof sinterklaas echt is?
Ik zit er wat aan te denken en ergens vind ik het toch een nadeel dat het een soort leugen is zeg maar.
Aan de andere kant is het een belangrijke manier om deel te nemen aan een mooi verhaal en leuke fantasie van de kids. Die betekenis en waarde daarvan is wel echt.
En het is ook weer niet helemaal een leugen, het is niet alsof de kids geïndoctrineerd en overtuigd worden om het te geloven. We zeggen er eerst alleen niet bij dat er niet echt letterlijk een sint en piet het huis binnenkomen. Net als dat we niet zeggen dat de dino speeltjes en knuffels geen echte dinos zijn, en alle andere fantastische dingen van die leeftijd.
Maar kun je dat allemaal goed overbrengen wanneer ze er achter komen of je uiteindelijk verteld dat het niet zo echt is? Zodat het niet als misleiding of leugen aanvoelt, verraad door de ouders en familie.
(ja is relevant aan dit topic)
Het was goed bedoeld!Ja persoonlijk vind ik het ook niet kunnen. Ik weet het nog als de dag van gisteren. Toen ik 16 was moest ik er toch aan geloven en accepteren dat hij niet echt is. Tot de dag van vandaag struggle ik hier nogsteeds mee.
Mijn dochter van 7 is zelf achtergekomen omdat opa en ouder uit ziet dan Sinterklaas en ze verschillen zag tussen Sinterklazen en Pieten van de verschillende verhaallijnen.Maar kun je dat allemaal goed overbrengen wanneer ze er achter komen of je uiteindelijk verteld dat het niet zo echt is? Zodat het niet als misleiding of leugen aanvoelt, verraad door de ouders en familie.
Ja en ik zit er mooi mee. Mijn pietendiploma heb ik ook weggegooid.
Maar doe je wel weer leuk mee als er kleintjes bij zijn?Ja en ik zit er mooi mee. Mijn pietendiploma heb ik ook weggegooid.
Weer? Ik blijf zover mogelijk uit de buurt van kinderenMaar doe je wel weer leuk mee als er kleintjes bij zijn?
Ben je daartoe verplicht?Weer? Ik blijf zover mogelijk uit de buurt van kinderen
Vies mannetje ben jij. Nee kies ik zelf voor
Dat je productje nog weet dat Kerst met de komt van Ons' Lieve Heer te maken heeft is hoopvol en een compliment voor de opvoedkundige talenten van je vrouw.Nadat ze het verhaal van de herkomst van het Sinterklaasfeest heeft aangehoord begon ze over Kerst en ze vind het verhaal dat Jezus een kind van God is nog minder geloofwaardig dan dat de Kerstman bestaat.![]()