TheRipper
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 7
Omdat hier blijkbaar niemand rippetoe doet, en om mezelf extra te motiveren, begin ik met mijn log.
Ik ben in november 2002 beginnen fitnessen toen ik een jaar in Amerika studeerde. Iedereen deed dat daar en ik was maar een magere muis vergeleken met mijn klasgenoten, en daar wou ik wat aan doen.
Ik was toen 18j, 56kg, 1m70, ong 8% vet. graatmager dus.
Ik ben dus al wel een tijdje bezig, maar heb vaak stilgelegen. vorig semester ben ik bv op erasmus geweest, en dus een half jaar niet getraind. Zo zijn er nog wel een aantal periodes met weinig tot geen training.
Ik trainde vooral splits, in het begin bijna alleen de typische biceps/borst zoals zoveel beginners die niet weten waar ze mee bezig zijn.
nu weeg ik 69kg, ong 12% vet.
De reden waarom ik Rippetoe neem is omdat ik al een hele tijd niet heb kunnen squatten door een knieblessure en omdat ik nog nooit serieus heb gedeadlift. Ik wil deze lifts goed kunnen, en met 3x week squatten leer je het wel volgens mij. Ik trainde ook veel op machines en heb daar geen zin meer in.
Mijn doel is vooral meer kracht winnen, maar een paar kilo extra massa kan nooit kwaad.
mijn krachtstats, 5RM:
benchpress: 72,5 kg
squat: 90 kg (niet ass to grass)
Deadlift, pendlay row en standing military press weet ik niet, ik ga gewoon laag genoeg beginnen.
squat moet vanaf nu ook dieper, dus ook voorzichtig beginnen.
mijn schema:
Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay Rows
3 keer per week, afwisselend A en B.
week 1 is dus ABA, week 2 BAB, week 3 ABA, enz.
begingewicht:
squat (ATG): 60kg
benchpress: 60kg
Deadlift: 60 kg
Standing military press: 30kg
Pendlay rows: 35kg
Ik ben in november 2002 beginnen fitnessen toen ik een jaar in Amerika studeerde. Iedereen deed dat daar en ik was maar een magere muis vergeleken met mijn klasgenoten, en daar wou ik wat aan doen.
Ik was toen 18j, 56kg, 1m70, ong 8% vet. graatmager dus.
Ik ben dus al wel een tijdje bezig, maar heb vaak stilgelegen. vorig semester ben ik bv op erasmus geweest, en dus een half jaar niet getraind. Zo zijn er nog wel een aantal periodes met weinig tot geen training.
Ik trainde vooral splits, in het begin bijna alleen de typische biceps/borst zoals zoveel beginners die niet weten waar ze mee bezig zijn.
nu weeg ik 69kg, ong 12% vet.
De reden waarom ik Rippetoe neem is omdat ik al een hele tijd niet heb kunnen squatten door een knieblessure en omdat ik nog nooit serieus heb gedeadlift. Ik wil deze lifts goed kunnen, en met 3x week squatten leer je het wel volgens mij. Ik trainde ook veel op machines en heb daar geen zin meer in.
Mijn doel is vooral meer kracht winnen, maar een paar kilo extra massa kan nooit kwaad.
mijn krachtstats, 5RM:
benchpress: 72,5 kg
squat: 90 kg (niet ass to grass)
Deadlift, pendlay row en standing military press weet ik niet, ik ga gewoon laag genoeg beginnen.
squat moet vanaf nu ook dieper, dus ook voorzichtig beginnen.
mijn schema:
Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay Rows
3 keer per week, afwisselend A en B.
week 1 is dus ABA, week 2 BAB, week 3 ABA, enz.
begingewicht:
squat (ATG): 60kg
benchpress: 60kg
Deadlift: 60 kg
Standing military press: 30kg
Pendlay rows: 35kg

Ik zou zeggen, kijk [URL="http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/]hier[/URL] maar eens rond.
Gelukkig was hij aan zijn laatste setje bezig.