AndroidHealthClinic

Rippetoe log

TheRipper

Competitive Bodybuilder
Waardering
7
Omdat hier blijkbaar niemand rippetoe doet, en om mezelf extra te motiveren, begin ik met mijn log.

Ik ben in november 2002 beginnen fitnessen toen ik een jaar in Amerika studeerde. Iedereen deed dat daar en ik was maar een magere muis vergeleken met mijn klasgenoten, en daar wou ik wat aan doen.
Ik was toen 18j, 56kg, 1m70, ong 8% vet. graatmager dus.

Ik ben dus al wel een tijdje bezig, maar heb vaak stilgelegen. vorig semester ben ik bv op erasmus geweest, en dus een half jaar niet getraind. Zo zijn er nog wel een aantal periodes met weinig tot geen training.

Ik trainde vooral splits, in het begin bijna alleen de typische biceps/borst zoals zoveel beginners die niet weten waar ze mee bezig zijn.

nu weeg ik 69kg, ong 12% vet.

De reden waarom ik Rippetoe neem is omdat ik al een hele tijd niet heb kunnen squatten door een knieblessure en omdat ik nog nooit serieus heb gedeadlift. Ik wil deze lifts goed kunnen, en met 3x week squatten leer je het wel volgens mij. Ik trainde ook veel op machines en heb daar geen zin meer in.

Mijn doel is vooral meer kracht winnen, maar een paar kilo extra massa kan nooit kwaad.

mijn krachtstats, 5RM:
benchpress: 72,5 kg
squat: 90 kg (niet ass to grass)

Deadlift, pendlay row en standing military press weet ik niet, ik ga gewoon laag genoeg beginnen.
squat moet vanaf nu ook dieper, dus ook voorzichtig beginnen.

mijn schema:

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay Rows

3 keer per week, afwisselend A en B.
week 1 is dus ABA, week 2 BAB, week 3 ABA, enz.

begingewicht:
squat (ATG): 60kg
benchpress: 60kg
Deadlift: 60 kg
Standing military press: 30kg
Pendlay rows: 35kg

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben nu 2 weken bezig met dit schema en alles voelt erg goed aan.
Elke training heb ik het gewicht verhoogd met 2,5 kg.

vrijdag heb ik het volgende gedaan:

squat: 72,5 kg
military press: 35 kg
Pendlay rows: 42,5 kg

alle 3x5
alles ging erg vlot, zoals het hoort.

vanaf volgende week voeg ik dips toe aan workout A en chins aan workout B.
mijn training bestaat dan uit:

Workout A -
squats - 3x5
benches - 3x5
deadlifts - 1x5
dips - 2x8

Workout B
squats - 3x5
standing press - 3x5
rows - 3x5
chins - 2x8

Mijn gewicht voor maandag:

squat: 75 kg
bench: 67,5 kg
deadlift: 75 kg
dips: BW

deze ga ik volgen, wil zelf ook binnekort ermee beginnen als ik de spullen heb.

Succes met je log, ga dit ook zeker volgen, wellicht dat ik m'n split in de toekomst ook laat voor Rippetoe.

Succes, rippetoe is een van de betere methodes.

compleet vergeten dat het vandaag pinkstermaandag is, en de gym dus gesloten is.
blok is nog maar net begonnen en ik ben al wereldvreemd. dat belooft... :eyes:

geen training vandaag dus.
Ik schuif alles deze week een dag op. Mijn training van vandaag doe ik morgen, die van woensdag doe ik donderdag, etc.
Volgende week weer gewoon schema.

Stom want ik had er echt zin in vandaag.

compleet vergeten dat het vandaag pinkstermaandag is, en de gym dus gesloten is.
blok is nog maar net begonnen en ik ben al wereldvreemd. dat belooft... :eyes:

geen training vandaag dus.
Ik schuif alles deze week een dag op. Mijn training van vandaag doe ik morgen, die van woensdag doe ik donderdag, etc.
Volgende week weer gewoon schema.

Stom want ik had er echt zin in vandaag.

Jammer man, ik zat eigenlijk al op je training te wachten! Even wachten tot morgen en knallen maar!

Succes doet. Als Flying Fox dit log vind gaat hij door het lint:D

Tijdelijk, je kan een flinke pijpbeurt van 'm verwachten warneer hij je log ziet, Ripper!

Succes! goede keuze, ga dit ook volgen denk ik
Rippetoe is een lekkere routine:thumbs:

Ben zelf zo'n 4-5 weken geleden weer begonnen met KT en wilde Rippetoe gebruiken om weer ff in te komen, kon jammergenoeg tijdelijk maar 2 dagen per week trainen dus heb een 2x FB routine gedaan gebaseerd op rippetoe's starting strength. (heb ook al paar PR's gezet :D)
Ben van plan binnenkort ook de volledige te doen (of bill starr, moet nog ff kijken), dus ben benieuwd

Zn trainingsmethode volgen is één ding, volg je ook zijn voedingsadviezen van oa. liters melk per dag? :D

Tijdelijk, je kan een flinke pijpbeurt van 'm verwachten warneer hij je log ziet, Ripper!

is hij soms van plan een politieke partij op te starten met die blowjobs? ;)
ALs hij gebanned is, heeft hij zijn actieterrein verplaatst. Op bodybuilding.com is er ook een flying fox die de hele tijd iedereen zit aan te manen om rippetoe te doen. Hij lijkt soms wel een coke-dealer. Allé probeer eens. het kan geen kwaad. Het is goed voor je. :p

Zn trainingsmethode volgen is één ding, volg je ook zijn voedingsadviezen van oa. liters melk per dag? :D

Nee ik hou het iets meer binnen de perken. Ik drink wel redelijk veel melk, ong 1 liter per dag denk ik, maar als ik zijn raad opvolg ben ik binnen de kortste keren zo rond als een ton.

Vandaag heb ik eens 's ochtends getraind voor de verandering. Het was een goeie training, behalve dat er iemand aan het curlen was in het enige squatrack toen ik wou beginnen :eek: Gelukkig was hij aan zijn laatste setje bezig.

squat: 3x5 75 kg =>ging goed
bench: 3x5 67,5 kg => veel zwaarder dan ik had verwacht
deadlift: 1 x5 75 kg => erg makkelijk
dips: 2x8 BW => vlotjes

Bij squat heb ik volgens mij iets teveel het gewicht op mijn polsen laten steunen, want die deden achteraf een beetje pijn. Volgende keer beter op letten.

Ik ben een beetje geschrokken dat het gewicht op bench zo zwaar aanvoelde, maar mss is dit wel normaal aangezien ik dichter bij mijn max kom. Het makkelijke deel is waarschijnlijk achter de rug.

Deadlift ging erg makkelijk omhoog.

Het was al een tijdje geleden dat ik dips had gedaan, maar geen problemen. Volgende keer voeg ik gewicht toe. Ik heb geen dipbelt, dus ik moet creatief zijn. Ik heb eens iemand gezien die een dumbbell tussen zijn voeten hield tijdens het dippen, dat ga ik ook proberen. Dan train ik ineens ook mijn scheenbeenflexors :D

Ik denk niet dat ik het al vermeld heb, ik doe elke training ook wat buikspieroefeningen aan het einde. Gewoon 4-5 setjes, vanalles wat, ik doe gewoon waar ik op dat moment zin in heb. crunches, side bends, ab machine, hanging leg raises, ...

Is toch een best advies of niet:p?

is hij soms van plan een politieke partij op te starten met die blowjobs? ;)
ALs hij gebanned is, heeft hij zijn actieterrein verplaatst. Op bodybuilding.com is er ook een flying fox die de hele tijd iedereen zit aan te manen om rippetoe te doen. Hij lijkt soms wel een coke-dealer. Allé probeer eens. het kan geen kwaad. Het is goed voor je. :p .

Haha dat is 'm, hij heeft zich vrijwillig laten bannen vanwege examens:D.

Vandaag heb ik eens 's ochtends getraind voor de verandering. Het was een goeie training, behalve dat er iemand aan het curlen was in het enige squatrack toen ik wou beginnen :eek: Gelukkig was hij aan zijn laatste setje bezig.

Koop zo'n shirtje zou ik zeggen :P
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Verder lekkere training toch wel :)
Denk ook dat je de deads wat zwaarder had kunnen pakken, aangezien je die normaal wat zwaarder kan dan squats, en het ook 1 setje is.

Koop zo'n shirtje zou ik zeggen :P
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Verder lekkere training toch wel :)
Denk ook dat je de deads wat zwaarder had kunnen pakken, aangezien je die normaal wat zwaarder kan dan squats, en het ook 1 setje is.

Waar koop je die? dat lijkt me echt wel tof, vooral omdat er buiten mij hoogstens 3 mensen zijn in mijn gym die ook squatten.

Ik denk dat ik inderdaad volgende keer wat zwaarder ga. Ik ben laag begonnen omdat ik amper ervaring had met deadlift, maar het voelt echt erg licht aan, en ik denk dat mijn techniek wel ok is.

Terug
Naar boven