XXL Nutrition

Rippetoe log

Lijkt me goed om eens mee te beginnen. Dus als ik het goed begrijp doe je A, B, A. Dat is 3 keer per week 9 sets.

Wanneer ben jij met de "Accessory Exercises" begonnen dan? Kan dat al meteen vanaf de eerste week?

Pas wanneer je geen vooruitgang in kracht en massa merkt kan je beginnen aan de genoemde ccessory Exercises.

Maar dan train je je biceps toch eigenlijk helemaal niet??

• Topic Starter Topic Starter
Ja uiteraard train ik nog. Ik was gewoon de log uit het oog verloren.

Na de examens heb ik een weekje rust genomen, dat was al 3 maanden ofzo geleden. Ik had het echt nodig want die laatste week waren mijn lifts verschrikkelijk slecht. Ik kreeg echt niks meer omhoog.

Dan ben ik op 2 juli opnieuw begonnen. Iets lichtere gewichten genomen om de overgang niet te brussk te maken, en nu weer vollenbak bezig.
Al mijn lifts zijn nu op hetzelfde niveau als toen ik ben gestopt.

Ik heb wel nog een persoonlijke log bijgehouden waar ik gewoon de getallen noteer in een excel-bestand, maar ik werd het gewoon een beetje beu om dubbel werk te leveren door hier een hele uitleg te typen. Eigenlijk is het altijd hetzelfde, alleen de gewichten worden zwaarder.

Tjooky, ik ben in de 3e week begonnen met accessory oefeningen. Ik heb chinups en dips toegevoegd. Ik zou er ook nog curls ofzo kunnen bijdoen, maar daar heb ik niet veel zin in. Ik heb het gevoel dat mijn armen al genoeg getraind worden met de andere oefeningen.

Je zei ook 3 keer per week 9 sets. Dat klopt, maar je mag niet vergeten dat hier ook nog opwarmingssets bij horen. Die 9 sets zijn dus de zware 'work sets', die opwarmingssets worden niet meegeteld, maar wel gedaan.

Ben je nu alweer je log uit het oog verloren! bijhouden die handel :P

Bevalt dit je nou nog?? Lijkt mij wel wat dit schema maar nu doe ik nog 2 spiergroepen en 3 oefingen per spiergroep x 4 setjes maar met rippetoe gaat het allemaal veel vlotter of niet? i

Ik ga ook rippetoe volgen,

Hoor overal dat het leuk schema is,

Gehehe, populair log. 70 posts en als 7000 views :P

Terug
Naar boven