XXL Nutrition

Rippetoe log

Ok, dus als ik het goed begrijp ga je nu zo'n beetje elke set tot het maximale, waardoor je meer rust nodig hebt tussen de sets?

Ik ga vanmiddag de tweede workout doen, m'n benen zijn nog steeds brak.... Maar Unlce Rippetoe zegt wees geen p*ssy en gewoon doen. Dus dan doe ik dat maar braaf.
Ben erg benieuwd hoe dat gaat.

kuch wat zijn die Pendlay rows ? kuch :o

• Topic Starter Topic Starter
kuch wat zijn die Pendlay rows ? kuch :o

Pendlay rows zijn een variant van bent over rows.
De verschillen:
-De rug blijft de hele beweging ongeveer parallel met de grond.
-Tussen elke herhaling leg je het gewicht terug op de grond zoals bij een deadlift. De voordelen hiervan zijn meer explosiviteit en minder spanning op de onderrug.

Hier is een goed voorbeeld:

Wopla:

squat: 3x5 87,5kg
military press: 3x5 42,5kg
pendlay row: 3x5 50kg
chins: 2x8 BW+6kg

Alles ging redelijk vlot, behalve de chins. Het was erg warm en ik voelde me leeg. In de 2e set viel de dumbbell van tussen mijn voeten. Volgende keer weer 6kg dus. Als het dan niet lukt, switch ik wel naar lat pulldown ;) j/k

Ik heb er nu dus 4 weken opzitten, en dit programma is me enorm goed bevallen tot nu toe. Vanaf volgende week wordt het wrs wel veel zwaarder. Squats voelen nu al als lood aan, met bench press ga ik vanaf nu elke keer voor een pr, en shoulder press gaat ook niet meer lang duren voor ik daar mee vastloop. Nu ja, we blijven volhouden. Ik wil dit nog minstens een maand blijven doen, liefst langer. Daarna doe ik wrs bill starr intermediate of westside for skinny bastards, dat zal ik wel beslissen als het moment daar is.

Gisteren door examendrukte vergeten mijn log te updaten. Dit is dus wat ik gisteren heb gedaan:

squats: 3x5 90kg
benchpress: 3x5 75kg
deadlift: 1x5 95 kg
dips: 2x8 BW+10kg

Ik was enorm blij met het benchpress pr, vooral omdat het echt enorm makkelijk ging. makkelijker dan de 72,5kg van vorige week zelfs! Dit is volgens mij het bewijs dat dit programma echt werkt. Je grenzen worden verlegd voor je het beseft. Eigenlijk ben ik op dit moment op elke training en voor elke oefening pr's aan het stellen, wat natuurlijk enorm motiverend is.

Bij de deadlifts had ik wat gripproblemen. Ik kon de set voltooien, maar het kostte me enorm veel moeite om de stang te blijven vasthouden. Ik weet niet of dit een eenmalig ding is, of dat mijn grip echt zwak is. Dat zal volgende keer blijken. Ik doe deadlifts nu nog altijd met overhand grip, het zou kunnen dat ik moet overschakelen naar een mixed grip. Ik weet niet of 95 kg overhand sterk is of niet. Ik probeer omwisselen zo lang mogelijk uit te stellen omdat een overhand grip natuurlijk ineens een goeie griptraining is. Mss moet ik deze zomer eens wat handgrippers kopen.

Mixed grip scheelt een hoop, heb je magnesium? Anders je handen door het stof vegen of wc papier om de stang wikkelen, werkt ook. Goeie pr's verder.

Mij training van vandaag:

squats: 3x5 92,5kg
standing military press: 5/4/4 45kg
pendlay rows: 3x5 52,5kg

Ik voelde me vandaag erg moe, ik heb de laatste dagen weinig geslapen door examens enzo. De squats gingen erg moeizaam. De allerlaatste rep ging maar net omhoog.
Bij mp kreeg ik de laatste reps niet meer omhoog gedrukt. Echt jammer, maar dat zal hopelijk wel beter gaan volgende keer als ik wat beter uitgerust ben.
De chins zijn deze keer eindelijk wel gelukt.
Examens zijn echt niet bevorderlijk voor een degelijke vooruitgang. Ik eet eigenlijk niet echt zoals het hoort de laatste 2 weken, ik slaap te weining...
Nog een week en dan ben ik er vanaf.

Rippetoe :banana:

ALs hij gebanned is, heeft hij zijn actieterrein verplaatst. Op bodybuilding.com is er ook een flying fox die de hele tijd iedereen zit aan te manen om rippetoe te doen. Hij lijkt soms wel een coke-dealer. Allé probeer eens. het kan geen kwaad. Het is goed voor je. :p
Dat ben ik niet, ik raad mensen daar geen rippetoe aan, er is altijd wel iemand me voor :D

Laatst bewerkt:
Training vandaag:

Squat: 3x5 95kg
benchpress: 3x5 77,5kg
deadlift: 1x5 100kg
dips: 2x8 BW+12kg

Verbazingwekkend wat een klein slaaptekort kan doen. Woensdag moest ik nog trekken en sleuren voor elke oefening, ik raakte echt niet vooruit. Vandaag, na een dikke 9u nachtrust ging alles weer zoals het hoort.

Squat begint zo stilletjesaan nogal indrukwekkend te worden. Volgende week zou ik aan 100kg zitten :eek:
Benchpress ging ook vlot, al had ik op de allerlaatste rep een heel klein beetje hulp nodig. Nu ja, het nis een pr en daarmee basta!
Deadlift ging ook goed. In mijn gym is er geen specifieke plaats om te deadliften, dus ik neem gewoon een bar en leg die waar er toevallig plaats is. Vandaag was dat naast het preacher-curl ding. Best wel grappig om 3 16-jarige curlers naast je te hebben als je kreunend en zuchtend het equivalent van 2 van die gastjes zit te tillen. Ze gingen beleefd opzij. :p
Van mijn grip had ik deze keer geen last, dat zal ook wel aan de vermoeidheid gelegen hebben dan.

Laatst bewerkt:
Mooizo, 100 squat volgende vrijdag;)?

Training vandaag:

Squat: 3x5 95kg
benchpress: 3x5 77,5kg
deadlift: 1x5 105kg
dips: 2x8 BW+12kg

Verbazingwekkend wat een klein slaaptekort kan doen. Woensdag moest ik nog trekken en sleuren voor elke oefening, ik raakte echt niet vooruit. Vandaag, na een dikke 9u nachtrust ging alles weer zoals het hoort.

Squat begint zo stilletjesaan nogal indrukwekkend te worden. Volgende week zou ik aan 100kg zitten :eek:
Benchpress ging ook vlot, al had ik op de allerlaatste rep een heel klein beetje hulp nodig. Nu ja, het nis een pr en daarmee basta!
Deadlift ging ook goed. In mijn gym is er geen specifieke plaats om te deadliften, dus ik neem gewoon een bar en leg die waar er toevallig plaats is. Vandaag was dat naast het preacher-curl ding. Best wel grappig om 3 16-jarige curlers naast je te hebben als je kreunend en zuchtend het equivalent van 2 van die gastjes zit te tillen. Ze gingen beleefd opzij. :p
Van mijn grip had ik deze keer geen last, dat zal ook wel aan de vermoeidheid gelegen hebben dan.

zekers een mooie training ripper.........;)

Lekker, je dips gaan ook hard he?

Ik had gisteren mijn laatste examen en ik ben erna met wat klasgenoten op een terrasje wat gaan drinken. Ik had niet zo heel veel op, maar toch zou mijn training niet echt gelukt zijn. Nu ja, soms zijn andere dingen belangrijker dan krachttraining. Ik heb deze week dus weer alles een weekje opgeschoven.

Vandaag deed ik dus:

squat: 3x5 97,5kg
standing military press: 3x5 45kg
pendlay rows: 3x5 55kg
calf raises: 2x10 65kg

De squats voelden heel zwaar, maar dat kan door de warmte komen. De military press die vorige week niet lukte, kreeg ik nu wel omhoog. Het was zwaar maar het lukte. Leuk dus.
Ik heb besloten om calf raises toe te voegen, odmat mijn kuiten zwaar achter lopen op de rest. Omdat ik ze tussen mijn rows en chins doe, heeft dit als extra voordeel dat mijn rug wat tijd krijgt om te rusten en geen 2 rugoefeningen vlak na elkaar te verwerken krijgt.
Chins lukken toch niet zo heel erg goed, zeker in vergelijking met dips zijn ze nogal teleurstellend. Zal nog wel bijtrekken hopelijk.

gaat goed ;)
alleen zou je niet wat meer vollume op de deads pakken ?

Lijkt me goed om eens mee te beginnen. Dus als ik het goed begrijp doe je A, B, A. Dat is 3 keer per week 9 sets.

Wanneer ben jij met de "Accessory Exercises" begonnen dan? Kan dat al meteen vanaf de eerste week?

Terug
Naar boven