- Waardering
- 272
- Lengte
- 1m82
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volgens mij trainde Reg Park zelf niet zo, en hij was waarschijnlijk een van de eersten die met AAS begon.Dit is trouwens de man die het 5x5 principe heeft uitgevonden, Reg Park heet hij, en hij heeft Dit resultaat behaald VOOR de tijd dat de eerste steroids gesynthetiseerd werden, en met 5x5 training en veel eten.

Ik ben persoonlijk geen voorstander van apparte trainingsschema's en al helemaal niet van die idioten hype's als rippetoe gewoon normaal trainen zwaar trainen zorgen voor die pomp en gebruik gewoon supersets,dropsets,giant sets,fst-7 en klaar dat rippetoe heeft weer iemand bedacht en dan denken mensen ja dat is goed.
Ik ben er niet voor rippetoe je moet op gevoel trainen zo'n schematje word alleen maar saai
Rippetoe is een schema specifiek bedoeld voor beginners, goeie keuze.Kom op, wat moet ik nou doen? Ik ben een beginner, ik zou het beste gewoon de beste manier willen hebben om spieren te kweken. Vooral massa, Ik heb veel positiefe informatie gekregen over Rippetoe en zelfs van een Administrator dus i kdenk dat ik daar maar gewoon voor ga
Volgens mij trainde Reg Park zelf niet zo, en hij was waarschijnlijk een van de eersten die met AAS begon.
Als je het over pre-roids era wilt hebben moet je niet naar 5x5 kijken en zeker niet naar de oefeningen die daar typisch bij horen, want beide kwamen daarna pas.
Bench press bijvoorbeeld was toen helemaal niet aan de orde, maar zwaar overhead werk wel en onehanded en behind-the-neck ook. Dat is nu bijna taboe bij 5x5
5x5 kwam pas later, in dezelfde periode als AAS, omdat wat wetenschappelijk onderzoek toen aantoonde dat die rep/set range gemiddeld 'het beste' was.
Het was/is een makkelijk template om populair te maken omdat het voor de gemiddelde mens gemiddelde resultaten oplevert, wat beter is dan maar wat aankloten.
Reg Park deed toch vooral andere dingen dan 5x5? Ik zei niet dat hij niet bench pressde trouwens, alleen dat dat pas na die tijd een populaire basisoefening is geworden. Ik hoef niks te bewijzen, vond het alleen niet zo'n goed verhaal voor 5x5 als beste manier van naturel bb-ing.Reg Park trainde op 5x5, (2warmup, 3workset, korte pauze tussenin) en op zware barbell en dumbbell oefeningen en ja ook bench press, want hij was een van de eerste om 500lbs te banken, maar wat wil je nou bewijzen hiermee? Het gaat erom dat er hier enkele idioten roepen dat je met minder dan 8 reps en een handvol oefeningen per training geen massa kunt bouwen, maar ok, als reg park te twijfelachtig is qua AAS gebruik (wat ik op zich nog kan aannemen) ga dan kijken naar John Grimek en Tommy Kono, die konden geen AAS gebruikt hebben, nog altijd te twijfelachtig? George Hackenschmidt dan, etc. etc. Die trainde mss niet op 5x5 maar ùet nog MINDER reps, dus als het daar mee gaat, gaat het ook met 5x5

Reg Park deed toch vooral andere dingen dan 5x5? Ik zei niet dat hij niet bench pressde trouwens, alleen dat dat pas na die tijd een populaire basisoefening is geworden. Ik hoef niks te bewijzen, vond het alleen niet zo'n goed verhaal voor 5x5 als beste manier van naturel bb-ing.
Ik ben het gewoon eens met je standpunt t.o.v trainingsmethodes hoor maar zou inderdaad eerder nog verder terug in de tijd gaan voor promotie van naturel bb-ing met low reps.![]()

lol thanks voor de link hij werkt nu even niet maar zal straks nog even kijken.Hier kun je alles lezen over Reg Parks originele 5x5 programma
http://trainingdimensions.net/tdArticles/Reg%20Park.pdf
En ja of hij al dan niet AAS heeft genomen zullen we nooit weten, ik wil graag geloven dat het niet zo was (zijn gewicht was uiteindelijk ook nog net binnen de natuurlijke perken volgens 1 of andere berekening) maar wetende dat hij de leermeester van Arnold was en hoe dat Arnold er al zo vroeg uitzag, heb ik ook zo mijn twijfels spijtig genoeg.
verder nothin but love for ya bro <3 (no homo)![]()
De dont-mess-with-the-program hype rond 5x5 vind ik ruk, maar als je kijkt naar hoe het van oorsprong geadviseerd werd kan het heel nice zijn.