Fitness Seller

RM's Texaanse Methode

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Te veel bestaat imo wel als je in een cut zit. En zeker als je er ook nog een andere sport
bijdoet. Denk dat je een beetje moet schipperen.

Feit dat volumedag tussen 2 'boksdagen' in zit speelt ook mee idd. We doen ook veel 'krachttraining' zoals push ups en statische en dynamische squats etc. Maar allemaal met BW dus op zich zie ik het eerder als herstel training.
 
Tja, hersteltraining is zo'n vaag begrip imo. Als je er moe van wordt, ben je niet aan het
herstellen zeg ik maar. Zolang er een belasting op spieren komt, herstellen deze trager of
niet. Als je dan ook nog volume gaat draaien, tjaaaaa
 
Hoe vaak boks je? 2x per week ofzo?
 
Tja, hersteltraining is zo'n vaag begrip imo. Als je er moe van wordt, ben je niet aan het
herstellen zeg ik maar. Zolang er een belasting op spieren komt, herstellen deze trager of
niet. Als je dan ook nog volume gaat draaien, tjaaaaa

Belasting komt ook op je spieren als je een kopje koffie pakt. Maw: belasting is het probleem niet. Eerder 'soort' en 'mate van' belasting. Krachttraining is 80%+ van je 1RM op specifieke oefeningen. Push ups (bijvoorbeeld) is 30% van je 1RM en een hele andere oefening. Daarnaast geloof ik dat je lichaam een ontzettend groot adaptief vermogen heeft.

Er zijn gasten die s´ochtends krachttrainen en s´avonds vechtsport doen. En nog sterker worden.

Bovendien zijn schema´s van Rippetoe bedoelt als aanvulling op een andere sport.
 
Dan zou ik gewoon maar 2x gaan pompen.

Ryan, die gast waarmee ik train, ging ook beter op of 2x pompen + 3x freefight / 3x pompen + 2x freefight. Als hij het allebei 3x probeerde te doen ging het allebei k*t.
 
Dan zou ik gewoon maar 2x gaan pompen.

Ryan, die gast waarmee ik train, ging ook beter op of 2x pompen + 3x freefight / 3x pompen + 2x freefight. Als hij het allebei 3x probeerde te doen ging het allebei k*t.

Ja, als ik 3 keer ga boksen ga ik 2 keer krachttraining. En andersom:P.

Wat denk jij over die percentages 1RM? Moet de laatste set bij 5x5 alleen zwaar zijn of moet iedere set zwaar zijn?
 
Dunno, in dat boek van Rippetoe staat volgens mij dat je volume dag het belangrijkste is. Dat je beter je volume dag kan pushen dan de intensity dag.. dat is meer een 'test' dag. Dus als je problemen hebt om te recoveren zou ik gewoon iets minder hard werken op die dag.
 
Woensdag 18 maart

Squat
20xbw
15x20kg
5x60kg
3x90kg

5x117,5kg
5x117,5kg
5x115kg
5x115kg
5x115kg

Bench press
20x20kg
5x60kg
3x80kg

5x95kg
5x95kg
5x95kg
5x95kg
5x95kg

Power cleans
5x50kg
3x60kg
3x65kg
3x65kg
3x70kg
3x70kg
3x70kg

Flyes
10x20kg
10x20kg
12x18kg

Best lekker in de cut. Alleen squat viel tegen. 117,5kg voelde ****ing zwaar
 
Nice. Mij lijkt het dat met 5x5 vanaf de 3set gewoon vrij pittig moet worden. Eerste 2 sets zullen gewoon redelijk easy moeten gaan.
En hoe bevallen je schoentjes?
 
Lekker volume.

Op zich is boksen en krachttraining best goed te combineren is mijn ervaring. Maar ligt ook heel erg aan je bokstraining. Trainde zelf bij 2 gyms, bij 1 van de 2 was de trainer groot fan van veel opdrukken en op allerlei exotische manieren. Dat kon aardig killing zijn voor krachttraining de rest van de week.
 
Nice. Mij lijkt het dat met 5x5 vanaf de 3set gewoon vrij pittig moet worden. Eerste 2 sets zullen gewoon redelijk easy moeten gaan.
En hoe bevallen je schoentjes?

Gek genoeg vind ik de eerste sets al heel zwaar. Schoenen zijn heerlijk, ook met power cleans heel chill.

Lekker volume.

Op zich is boksen en krachttraining best goed te combineren is mijn ervaring. Maar ligt ook heel erg aan je bokstraining. Trainde zelf bij 2 gyms, bij 1 van de 2 was de trainer groot fan van veel opdrukken en op allerlei exotische manieren. Dat kon aardig killing zijn voor krachttraining de rest van de week.

Klopt. We doen hooguit een paar sets push ups. Soms wat dips icm statische squats en buikspieroefeningen.
 
Ik vind overtrainen altijd zo relatief, ik zat er bij sommige schema's na een week helemaal doorheen, om vervolgens 2 weken later met precies hetzelfde schema prima verder te gaan. Probeer eens uit hoe je lichaam reageert zou ik zeggen.

PS wanneer komt die 140 squat?
 
Zondag, ok?:) Mooi doel.
 
Lekker volume.

Op zich is boksen en krachttraining best goed te combineren is mijn ervaring. Maar ligt ook heel erg aan je bokstraining. Trainde zelf bij 2 gyms, bij 1 van de 2 was de trainer groot fan van veel opdrukken en op allerlei exotische manieren. Dat kon aardig killing zijn voor krachttraining de rest van de week.

hahahaha dat ken ik ja, bij ons heb je ook af en toe een kickbokstrainer die er soort dril training van maakt. Geen probleem voor mij trouwens, ik doe liever 100x opdrukken dan 5 lowkicks krijgen.
 
hahahaha dat ken ik ja, bij ons heb je ook af en toe een kickbokstrainer die er soort dril training van maakt. Geen probleem voor mij trouwens, ik doe liever 100x opdrukken dan 5 lowkicks krijgen.

Lijkt me geen pretje idd.

Hoe vaak doe jij kickboxen en KT?
 
Zondag 22 maart 2009

Training met kater:

Squat
5x50
3x90
1x110kg
1x130kg
1x135kg

Niet echt een goede dag om te maxen. Wilde voor die 140 gaan, maar die laat ik voor een andere keer.

Bench press
20x20kg
5x50kg
2x90kg
1x100kg
1x105kg
1x107,5kg incl. klemmen, wat uitkomt op 108,3kg officieel:P.
Zwaar maar redelijk smooth, maar die 1x110kg pak ik volgende keer.

Deadlift
5x60kg
2x100kg
1x130kg
1x150kg
0x170kg :o
1x170kg

Nog wat pompwerk; supersets chinnen en dippen, curls, triceps extensions en side raises.

Misselijk en koppijn van gister én vrijdag. :eek: :eyes: :eek2: :bang: :shake: :hamer:.
 
Die 140 komt wel, zou me niks verbazen als je nog hoger uitkomt ook. Maxen is net als huiswerk, alleen doen wanneer het goed voelt:p
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven