Fitness Seller

Road to INBA Dutch Championships 2018

Peiling Peiling Welke klasse draaien op inba dutch nationals

• Bodybuilding

Stemmen: 4 28,6%
  • Map

Stemmen: 4 28,6%
  • Beide

Stemmen: 6 42,9%

• Totaal stemmers
    14
  • Topic Starter Topic Starter
Je bent zelf 86kg en zit nog lang niet aan de gewichten die op de wedstrijden worden gelift dus ik zou niet zo'n assumpties maken

Hoef zelf niet de gewichten te kunnen tillen om te zien dat niveau na top 8 niet zo hoog is kijk ma uitslagen van vorig jaar onderin Wills score niet hoger dan 355 ofzo vind ik vrij matig

Incline dumbel press
Dumbel Schoulder press
Cable fley
Side raise
Triceps bar en rope Pull down

Dus je pakt in principe 1 compound per dag en gooit daar nog aardig wat iso oefeningen bij?
Is dit wel effectief wanneer de focus ligt op PL?

Dus je pakt in principe 1 compound per dag en gooit daar nog aardig wat iso oefeningen bij?
Is dit wel effectief wanneer de focus ligt op PL?
Wil niet puur focus op pl vandaar de keus op veel extra oefeningen wil volgend jaar weer terug podium op dus schouders en rug geef ik meer aandacht met trainingen

Zou ik puur op pl trainen zou het er inderdaad stuk anders uit gaan zien

Duidelijk!

Hoef zelf niet de gewichten te kunnen tillen om te zien dat niveau na top 8 niet zo hoog is kijk ma uitslagen van vorig jaar onderin Wills score niet hoger dan 355 ofzo vind ik vrij matig

niveau buiten de top 8 van de gewichtsklasse, als je 20-30 lifters in de gewichtsklasse hebt en buiten de top 8 het niveau niet heel erg hoog is is toch logisch?
dat is hetzelfde als een voetbalclub die 20 herenteams heeft en dat het niveau van het 8ste team vrij laag is.

maar succes met de voorbereiding, mooi om te zien dat mensen van fysiek ook de switch maken.

Nee ik ben geswitched naar soort van pl :) @Sanca : weet jij iemand?

je weet dat PL binnen de NPB drug tested is?

niveau buiten de top 8 van de gewichtsklasse, als je 20-30 lifters in de gewichtsklasse hebt en buiten de top 8 het niveau niet heel erg hoog is is toch logisch?
dat is hetzelfde als een voetbalclub die 20 herenteams heeft en dat het niveau van het 8ste team vrij laag is.

maar succes met de voorbereiding, mooi om te zien dat mensen van fysiek ook de switch maken.

alleen pis testen.
Geen bloed testen.

Beetje verstand van zaken en je kan year round kuren en je pis is prima ;)

Zodra er bloed testen gedaan gaan worden zullen vele pl-ers de lul zijn :D:D:D

alleen pis testen.
Geen bloed testen.

Beetje verstand van zaken en je kan year round kuren en je pis is prima ;)

Zodra er bloed testen gedaan gaan worden zullen vele pl-ers de lul zijn :D:D:D

Echt? Ik weet er niets van, maar dan kan je toch net zo goed de testen achterwege laten?

Ben natty hè dus testen maken me niks uit wil volgend jaar ook inba gaan doen wordt alles getest maakt het voor mij wat eerlijker

Vandaag zieke bench sesie gehad check insta voor de filmpjes
60 x 5
60x 5
80 x 5
100 x 5
110 x 2
120
130
141 moest 1 kg meer dan vriend drukken alles pauzed

145 toch and go
150
152,5 faal

140 slingshot
150 slingshot
160 slingshot

Deze week geen been training door scheur in de hamstrinf ongelukje met de trap gehad helaas.

Vandaag borst
Bench 130 3x3
Bench blijft stijgen

Gaat lekker man!

Overigens helemaal mee eens dat het niveau van PL hier extreem laag is naast de top.
Is dan natuurlijk ook niet een hele populaire sport, maar toch.

Gaat lekker man!

Overigens helemaal mee eens dat het niveau van PL hier extreem laag is naast de top.
???? Heb je de afgelopen worlds gekeken?
Vergis je je aardig in imo;) nl heeft genoeg plakken meegenomen.

Dit geldt toch voor elke sport, als ze beter waren ze geweest behoorde ze wel tot de top helaas niet voor iedereen haalbaar dat is gewoon normaal nivo verschil volgens mij net als bij voetbal bijvoorbeeld.

De laatste wedstrijd had maar 200+ deelnemers en was binnen 24 uur volgeboekt. De eerstvolgende wedstrijd, SBD cup, waarschijnlijk 300+ en zal binnen een paar uur vol zitten niet bijzonder populair dus.

Dit geldt toch voor elke sport, als ze beter waren ze geweest behoorde ze wel tot de top helaas niet voor iedereen haalbaar dat is gewoon normaal nivo verschil volgens mij net als bij voetbal bijvoorbeeld.

De laatste wedstrijd had maar 200+ deelnemers en was binnen 24 uur volgeboekt. De eerstvolgende wedstrijd, SBD cup, waarschijnlijk 300+ en zal binnen een paar uur vol zitten niet bijzonder populair dus.
Ik snap niet waarom powerlifters zich altijd zo aangevallen voelen over dit soort dingen qua populariteit etc.
Vind het zelf ook leuk om zwaar te liften en denk er over na om een PL wedstrijd te doen, maar dat het niet zo populair is boeit me geen drol.

Als jij 2 wedstrijden in het jaar die snel volgeboekt zijn populair vindt, prima.
Ik kan niet eens de uitslagen van de SBD cup online vinden, zo populair is het. Zie: Uitslagen SBD cup 2016
Vergelijk dat is eens met jouw voorbeeld van voetbal waar naar amateurwedstrijden van clubs waar wij beiden nooit van hebben gehoord, veel meer toeschouwers komen op een random zaterdag dan het NK Powerlifting.

En nee, dat geld niet voor elke sport. Ik heb nog nooit PL gericht getraint, nog nooit mijn 1RM getest en ik behoor waarschijnlijk in de top 20 in NL van mijn gewichtsklasse en als ik mijn best doe sta ik waarschijnlijk volgend jaar op het NK.
Vergelijk dat dan ook weer met voetbal en neem een top 1000 speler in NL die elke week traint en zijn best doet en nooit in de top 100 zal komen, wat hij ook doet.

Ik snap niet waarom powerlifters zich altijd zo aangevallen voelen over dit soort dingen qua populariteit etc.
Omdat de stelling niet klopt, de powerlifting sport is sinds een paar jaar juist enorm populair geworden waarbij deelnemers aantallen op wedstrijden soms meer dan verachtvoudigd(!!) zijn. Ook ledenaantallen bij verenigingen zijn explosief gestegen . Maar dat het nog kleine sport is geef ik je helemaal gelijk, maar het zit wel behoorlijk in de lift :cool:
De top is inderdaad smal, maar wel van hoge klasse. De 93 klasse waar jij volgens mij aan wil meedoen is van bijzonder hoog nivo, om op het NK in de buurt van een podiumplaats te komen zal je zeker een totaal van 750+ moeten tillen. Er is in die klasse zelfs een jr die 295 kg squat, dat was 7,5kg van het wereldrecord.:eek:

Ik kan niet eens de uitslagen van de SBD cup online vinden, zo populair is het. Zie: Uitslagen SBD cup 2016
de site met de gehele uitslagen historie van de afgelopen jaren is onlangs offline gehaald, wordt aan gewerkt om deze weer in de lucht te krijgen.

Ik heb nog nooit PL gericht getraint, nog nooit mijn 1RM getest en ik behoor waarschijnlijk in de top 20 in NL van mijn gewichtsklasse en als ik mijn best doe sta ik waarschijnlijk volgend jaar op het NK.
Deze laagdrempeligheid trekt alleen maar meer lifters en ook dat is een positieve ontwikkeling. En uiteindelijk zullen ook bijvoorbeeld de NK kwalificatie eisen omhoog moeten gaan door de enorme toestroom van lifters.

Omdat de stelling niet klopt, de powerlifting sport is sinds een paar jaar juist enorm populair geworden waarbij deelnemers aantallen op wedstrijden soms meer dan verachtvoudigd(!!) zijn. Ook ledenaantallen bij verenigingen zijn explosief gestegen . Maar dat het nog kleine sport is geef ik je helemaal gelijk, maar het zit wel behoorlijk in de lift :cool:
De top is inderdaad smal, maar wel van hoge klasse. De 93 klasse waar jij volgens mij aan wil meedoen is van bijzonder hoog nivo, om op het NK in de buurt van een podiumplaats te komen zal je zeker een totaal van 750+ moeten tillen. Er is in die klasse zelfs een jr die 295 kg squat, dat was 7,5kg van het wereldrecord.:eek:

de site met de gehele uitslagen historie van de afgelopen jaren is onlangs offline gehaald, wordt aan gewerkt om deze weer in de lucht te krijgen.

Deze laagdrempeligheid trekt alleen maar meer lifters en ook dat is een positieve ontwikkeling. En uiteindelijk zullen ook bijvoorbeeld de NK kwalificatie eisen omhoog moeten gaan door de enorme toestroom van lifters.
Daar geef ik je gelijk in, alleen maar mooi ook dat het populairder aan het worden is.

Wat me alleen blijft verbazen is dat grote gat tussen de echte top en alles daaronder want 750+ is ook gewoon sick.

Wat me alleen blijft verbazen is dat grote gat tussen de echte top en alles daaronder want 750+ is ook gewoon sick.
-93 is veruit de grootste groep lifters, de buitencategorie komt dan sneller bovendrijven. Je gaat dat ook bij de andere gewichtscategorien zien op termijn.

Terug
Naar boven