XXL Nutrition

Road to YBF 2010...

• Topic Starter Topic Starter
dit is/was een katabool dagje, ben vanochtend om 10 uur gaan zuipen en rond een uurtje of 2 gestopt. natuurlijk wel gewoon op mijn voeding gelet e.d.lees: tussen het tanken door ff 300 gram kipfilet opvreten. net maar even gaan slapen om een beetje te compenseren. er zitten echt lekkere chiks op mn opleiding, en in de klas dus dit gaat een leuk jaar worden.

voeding tot nu toe:
15 gram amino

50 gram isolaat
80 gram brinta

300 gram kip

500 gram kwark
150 gram frambozen

4 hele eieren(rauw)
2 ei eiwitten(rauw)
scheutje melk
klein schepje whey
300 gram verschillend fruit

en nog heel wat te gaan.

ga dalijk niet meer sporten denk ik want ben echt te gaar, morgen weer maximaal knallen. hoop 120kg een keer of 6 te kunnen drukken.

Voeding ziet er goed uit, nu die 6x120.
it`s all between the ears, ogen dicht en duwen!

Dude je hebt een brutale kans op cardio mis gelopen zag ik. Je stond ongeinteresseerd te hangen ipv actief deel te nemen aan een heerlijk zumba lesje. Wat een kanslose intro zo zeg! Katabool as hell

Dude je hebt een brutale kans op cardio mis gelopen zag ik. Je stond ongeinteresseerd te hangen ipv actief deel te nemen aan een heerlijk zumba lesje. Wat een kanslose intro zo zeg! Katabool as hell

haha, klopt. ik ga dus no way aan Zumba meedoen he:P...heb het vandaag wel goed gemaakt, net 40 minuutjes wezen wielrennen(was best moeitlijk nog lichtjes onder invloed). ik heb de regel met mij zelf: cardio=lekker eten. net dus ook eventjes 2 tosti's gemaakt met wat extra kip erbij.

Ik ben mijzelf de laatste tijd flink aan het verdiepen in aminozuren, uit verschillende wetenschappelijke onderzoeken blijkt leucine "de sleutel." te zijn.

Het plan:
om de 5 uur een grote maaltijd(3 per dag, bij elke maaltijd 4 gram leucine), tussendoor 3 kleinere maaltijdjes in de vorm van een shake. Hierbij doe ik elke keer 4 gram leucine, 20 gram isolaat en 30 gram koolhydraten in de vorm van vitargo of nutrix.

Ben benieuwd wat het me gaat brengen, die 3 grote maaltijden zie ik wel heel erg zitten. Dit zijn dan maaltijden met rond de 80 gram eiwit. Maakt het leven mischien wel een stuk makkelijker:P

Daarnaast blijf ik voor elke training, zowel kracht als cardio 5 gram BCAA's pakken. Ook pak ik elke ochtend direct bij het ontwaken wat collageen hydrolisaat voor de amino's goed voor de gewrichten e.d.

Nieuwe dingen proberen is altijd mooi!
ik heb me een tijdje terug ook verdiept in aminozuren en leucine.
de meeste supplementenzaken geven aan dat leucine het meest spieropbouwende aminozuur is. Ik ben zelf toch eerder voorstander van bcaa`s met als verhouding leucine:isoleucine:valine, 2:1:1 (de normale verhouding). Wanneer je 8gram bcaa`s neemt heb je ook 4gram leucine, 2 isoleucine en 2 valine.
Is er een specifieke reden dat je alleen de leucine neemt?
Ik val je theorie niet aan, ben gewoon benieuwd

Nieuwe dingen proberen is altijd mooi!
ik heb me een tijdje terug ook verdiept in aminozuren en leucine.
de meeste supplementenzaken geven aan dat leucine het meest spieropbouwende aminozuur is. Ik ben zelf toch eerder voorstander van bcaa`s met als verhouding leucine:isoleucine:valine, 2:1:1 (de normale verhouding). Wanneer je 8gram bcaa`s neemt heb je ook 4gram leucine, 2 isoleucine en 2 valine.
Is er een specifieke reden dat je alleen de leucine neemt?
Ik val je theorie niet aan, ben gewoon benieuwd

Een aantal wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat 0,5gram per kg lichaamsgewicht per maaltijd de eiwitshynthese drastisch verhoogd word. In amerika word leucine nu een beetje gezien als DE sleutelfactor om te groeien. En wat in Amerika gebeurt vertrouw ik meestal wel, ze lopen daar toch een end voor op ons qua supp´s en voeding denk ik.

Je hebt gelijk, de leucine verhoogt de eiwitsynthese.
De leucine los heeft een ander doel dan bcaa`s.
Met het doel van de eiwitsynthese verhogen zit je goed met leucine, ik denk dat ik je doelverkeerd had opgenomen. vaak zie je dat mensen extra leucine bij bcaa`s nemen waardoor de opname van de bcaa`s juist achteruit gaat.
Ik vind het wel mooi om te zien dat je zo diep in je sport zit, een zeer groot deel van je resultaat komt uit de voeding/supplementen.

Succes met je doel!

net borst-rug training gehad, was erg lekker

110 6 keer vlotjes gedrukt
130 1 keer vlotjes gedrukt

170 rackpulls x 6

70 rows x 6

en daaromheen natuurlijk nog heel erg veel setjes die ik allemaal geen zin heb om op te noemen, had flink volume gedraaid en echt hard doorgetraint.

voeding was echt kak vandaag, eerste dag school en had maar 2 boterhammetjes meegenomen en 150 gram noten. vind het moeilijk om heel clean te eten als ik van huis ben, dingen als rijst heb ik geen zin om mee te nemen zolang ik niet in de voorbereiding zit. morgen gooi ik wel mijn tas vol met voeier en overmorgen begin ik met het aminozuur experiment.

keep u posted beasts!!!

Beste bruut man die 130 BP... als het vlotjes gaat is je max 140 ofzo?

Overigens als je maar 2 sneedjes brood meeneemt naar school dan snap ik dat je voeding kak is :P

Gewoon 10 meenemen met veel kipfilet/ei/kalkoenfilet en nog wat fruit/groente erbij en een liter melk. ;) (oke je hebt gelijk mijn voeding sucks ook meer als ik naar school moet)

110x6 is zeker netjes!
goed eten op school valt niet mee.
ik pak vaak een shake van 120gram geblenderde havermout en 30gram whey tussen de lessen door, rest zak brood en pakjes kip of gekookte eieren mee en af en toe een bakje kwark. rijst vind ik niet echt werken.

heb deze week meer dan 50 eieren op:P, wilde ik even zeggen.

wat die bench betreft, ben er ook echt blij mee. het doel was om het aan het einde van het jaar boven de 150 te hebben en dat gaat zeker lukken. volgende week ga ik 130 proberen te reppen. en ik wil de 110 10x kunnen reppen.

dandaag was de voeding al een stuk beter, heb gewoon in de lessen gegeten. moest daarna meteen naar mijn werk en heb daar een aantal eieren achterover geslagen, 1 litertje chocomel en dan nog mijn normale cleane voeding, lekker wat KCAL'tjes dus.

morgen weer knallen, een lekkere rustige armen training. ga maar weer eens een keer dippen denk ik.

net als een facking machine getraind. Benen geknald, was echt HEEEERLIJK!

20 setjes squad, als zwaarste heb ik 170 for reps gedaan met op een bankje te gaan zitten, dit was onder parralel(wel wide stand), ook wat dingen gedaan als letterlijk ass to the graas, tot de 90 kilo. Ook wat Quarter squats en extra concentrated squats.

daarna een supersetje met lopende lunges(20kg) en leg extensions(full stack). daarna nog kuiten af gebeuld met 190 kilo in mijn nek en dan concentraded met stops uitvoeren.

Natuurlijk ook mijn hammetjes getraind, die heb ik aangepakt met een stuk of 10 setjes leg curls waarbij ik topte op 80kg(bijna full stack).

het was echt super, was samen met een paar jongens extra lang open gebleven(ik werk daar) en we konden dus echt rammen!

Mijn beentjes meten nu 68cm redelijk droog(je kunt de druppel goed onderscheiden van de rest b.v.). Kuiten meten 39!!!!!!!111!!!!! facking blij mee, zijn 2 cm gegroeid nu, echt super blij mee!!!!!!!!! Als ik ze naar de 43 kan krijgen ben ik meeeeeeeer dan tevreden, had dat nooit verwacht te kunnen halen en nu geloof ik er weer in. BW is 98, blijfs dus stabiel maar word wel langzaam droger, wel last van vocht(door de carbs).

Voeding: BRUUT~!!

---------- Toegevoegd om 19:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:11 ----------

Nu maar eens aan mijn biefstuk met rijst....heeft mijn mama goed gedaan! dankje mama..

Ben trouwens ook met leucine begonnen bij elke meal, zal over enkele dagen mijn bevindingen posten, zeer positief!!

Gaat wel weer lekker zo aan die post te zien. Moet me er ook maar weer toe zetten met die benen.
68 is nice ... altijd weer die aanleg voor de kuiten he, maar goed gewoon door blijven gaan dan komen
ze er wel.

Good job

nou, die training van gisteren voel ik nog flink.

dalijk chest - schouders - traps knallen!

---------- Toegevoegd om 14:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:44 ----------

qua voeding ga ik trouwens iets de eiwitjes nog opvoeren en de carbs iets laten dalen. begin een beetje genoeg van dat vocht te krijgen.

lekkere benentraining!
wel een voordeel dat je open kan blijven, kan je zeker ook zelf muziek opzetten?
damn de voordelen van een homegym in een gewone sportschool!
ben benieuwd wat de leucine gaat doen.

succes met de volgende training

OKE, weer een HEEEEERLIJKE training gehad.

ben begonnen met banken, flink wat setjes gedaan(ongeveer 10).

de noemenswaardige gewichten waren:
9x110(vrij makkelijk)
3x120
wilde dit keer de 130 een een keer niet proberen, ga nu eerst naar de 120x8 toe en dan probeer ik weer een keer 130.

side raises:
8x16(vond ik best netjes, was heel erg strikt uitgevoerd)

cable fly's
8x30

verder geen noemenswaardige gewichten.

had echt heel rustig aan getraint, lekker veel pauze tussendoor enzo. mischien moet ik dat maar eens vaker doen, kwam mijn kracht wel ten goede.

morgen weer een rustigere training, armen staan op het ptogramma.

keep u posted!!!

Ontbijt(9:00)
60 gram brinta
300 gram vlees of vis

Tussendoor(11:30)
15 gram vitargo
5 gram leucine

Middag(14:00)
6 ei-eiwitten
4 hele eieren

Tussendoor(16:00)
15 gram vitargo
5 gram leucine

Avond(18:00)
150 gram rijst
300 gram vlees of vis

Na de training(20:30)
30 gram vitargo
5 gram leucine

Voor het slapen(23:00)
2 ei-eiwitten
8 hele eieren

wat denken jullie hiervan?? vind het zelf nogal weinig lijken maja...fruit en groente heb ik niet mee gerekend.

Terug
Naar boven