MuscleMeat

Rob G's log - Sheiko Hypertrophy

ik dacht dat je blond was?

Weekie niks doen ga je niets mee verliezen, zou je zelfs gewoon fitter uit moeten komen. Wel spierpijn als je weer begint na een week niet liften.

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag even naar Baarn geweest naar RPB.

Loglift 72,5 voor een rep was volgens mij een PR, helaas de 77,5 niet omhoog.

Farmers wat met 80 kg max. Yoke geen gekkigheid. Conan's wheel voor het eerst, light weight met 100 kg er aan voor 5 rondjes. Paar light weight tyre flips.

Was even met iemand nieuw dus meer bezig wat dingen te laten zien enzo. Desalniettemin weer leuke dag zo in Baarn.

Nog wat lichte squats, knieen zijn niet super, weet niet wat het is. Hoop dat het weer weg trekt.

Volgende week start ik de Sheiko 4x/week. Benieuwd wat dat gaat brengen.

Weekje rust, kilotje aangekomen, geen spiermassa. Zin om weer naar de gym te gaan. Asap.

Sheiko :flexbiceps::1e::cheer::rocker::epicthread:

Ik ook weekje rust gehad. Is eigenlijk twee weken, voor je weer op gang bent.

Weekie niks doen ga je niets mee verliezen, zou je zelfs gewoon fitter uit moeten komen. Wel spierpijn als je weer begint na een week niet liften.

Van mijn Wendler-periode kan ik niet anders concluderen dan dat ik zwakker uit een weekje rust kom, in ieder geval dan toch de eerste training. Wel voelt het gewicht meestal lichter, maar de inspanning zelf dus niet. Misschien de spieren in tiptopshape, maar de zenuwen die weer even moeten leren tegelijk te vuren?

Ik ook weekje rust gehad. Is eigenlijk twee weken, voor je weer op gang bent.

Van mijn Wendler-periode kan ik niet anders concluderen dan dat ik zwakker uit een weekje rust kom, in ieder geval dan toch de eerste training. Wel voelt het gewicht meestal lichter, maar de inspanning zelf dus niet. Misschien de spieren in tiptopshape, maar de zenuwen die weer even moeten leren tegelijk te vuren?

Voor je kracht zou het echt niks uit moeten maken, zal inderdaad je CNS zijn die weer even moet wennen na een week op je gat zitten.

Voor mij is het toch ook wel dat ik vaak over verloop van 8-10 weken wel wat kleine pijntjes ga ontwikkelen. Wellicht is dat resultaat van foutjes in techniek, weet niet.

Ook is een weekje rust wel eens goed voor me om een beetje craving voor de gym te krijgen. In die tijd kan ik beetje reflecten op de afgelopen periode. Wat ik wellicht anders wil gaan doen. Doelen helder krijgen.

Ik ben en blijf ook wel een bodybuilder dus esthetische gedeelte vind ik ook belangrijk. Even checken in mijn spiegelbeeld wat eventueel te tweaken.

Trekt je kort uit de tunnelvisie van almaar door rammen.

Heb als uitgangsgewichten voor template gebruikt:

Squat: 170
Bench: 120
Deadlift: 220

Sheiko Week 1 Day 1

1 day (Monday) % reps sets weight
1 Front squat 30% 4 1 51
Front squat 40% 4 1 68
Front squat 50% 4 3 85
2 Bench press 50% 5 1 60
Bench press 60% 4 1 72
Bench press 70% 3 1 84
Bench press 75% 2 4 90
3 Squat 55% 3 1 94
Squat 65% 3 1 111
Squat 75% 2 4 128
4 Chest muscles - Incline DB Press 10 5
5 Abs - Ab wheel 10 3

De training:

Front squat:
4 x 50
4 x 70
3 x 4 x 85

Benchpress
5 x 60
4 x 72,5
3 x 85
4 x 2 x 90

Squat
3 x 95
3 x 110
4 x 2 x 130

Incline db press
10 x 22
10 x 26
10 x 28
9 x 28
9 x 24

Ab wheel
15 x
14 x
10 x

Met een uurtje klaar, dat was even wennen. Maar goed eerste week was erg easy had ik al gehoord.

Laatst bewerkt:
Een uur doen over een sheiko training?

Ja eerste week is alles op lage percentages, dus was zo gepiept.

Sheiko Week 1 Day 2

3 day (Wednesday) % reps sets weight
1 Deadlift to knees w/2s pause 50% 3 1 110
Deadlift to knees w/2s pause 60% 3 1 132
Deadlift to knees w/2s pause 70% 3 4 154
2 Bench press 50% 5 1 60
Bench press 60% 5 1 72
Bench press 70% 3 1 84
Bench press 70% 5 1 84
Bench press 70% 7 1 84
Bench press 70% 4 1 84
Bench press 70% 6 1 84
Bench press 70% 8 1 84
3 Deadlift w/pause 5-7cm above knees 55% 3 1 121
Deadlift w/pause 5-7cm above knees 65% 3 1 143
Deadlift w/pause 5-7cm above knees 75% 2 4 165
4 Lat muscles - Pandlay row 10 5
5 Good morning 5 5

De training:

Deadlift tot knie 2 sec pause:
3 x 110
3 x 132,5
4 x 3 x 155

Benchpress
5 x 60
5 x 72,5
3 x 85
5 x 85
7 x 85
4 x 85
6 x 85
8 x 85

Deadlift met pause 5 cm boven knie
3 x 120
3 x 145
4 x 2 x 165

Pandley row
5 x 10 x 50

Good morning SS calve raise in leg press
5 x 50 - 25 x 125
5 x 60 - 25 x 175
5 x 70 - 25 x 215
2 x 5 x 80 - 25 x 245

Lekker

Hoe bevalt de sheiko trainingmethode tot nu toe? Ookal heb je er pas 2 trainingen opzitten.

Hoe bevalt de sheiko trainingmethode tot nu toe? Ookal heb je er pas 2 trainingen opzitten.

Ja ik vind iets nieuws altijd tof. Heb het idee dat ik lekker slaap na deze trainingen. Wat meer volume en minder hoge rpe (tot op heden).

Twijfel wel of ik niet wat te hoog heb in gezet op bench, ik ben uit gegaan van beetje inflated max (120 waar het eigenlijk 115 is, maar die 115 was wel rpe 9). Ik had het toch al wel beetje taai vandaag op de bench. Goed gisteren ook al bench gedaan en was na ca. 10 dagen rust dus kan het ook aan gelegen hebben.

Wat meer pomp werk op assistance en dat is wel lekker voor het ego.

Ben benieuwd hoe ik dit op de lange termijn vol ga houden, heb het gevoel dat het wel eens taai kan gaan worden haha. Maar wel zin in.

Ja ik vind iets nieuws altijd tof. Heb het idee dat ik lekker slaap na deze trainingen. Wat meer volume en minder hoge rpe (tot op heden).

Twijfel wel of ik niet wat te hoog heb in gezet op bench, ik ben uit gegaan van beetje inflated max (120 waar het eigenlijk 115 is, maar die 115 was wel rpe 9). Ik had het toch al wel beetje taai vandaag op de bench. Goed gisteren ook al bench gedaan en was na ca. 10 dagen rust dus kan het ook aan gelegen hebben.

Wat meer pomp werk op assistance en dat is wel lekker voor het ego.

Ben benieuwd hoe ik dit op de lange termijn vol ga houden, heb het gevoel dat het wel eens taai kan gaan worden haha. Maar wel zin in.
Denk dat die 5 kg geen kwaad kan, door het vele submaximale volume moet je bench in no-time op die daadwerkelijke 120 zitten :p
Ik ken zelf het hypertrophy programma eerlijk gezegd helemaal niet, kan je de link eens sturen? Ben nu wel benieuwd. Neem aan dat de opbouw niet veel anders is dan de andere Sheiko programma's en vind dat zelf eigenlijk wel rete fijn trainen.

Denk dat die 5 kg geen kwaad kan, door het vele submaximale volume moet je bench in no-time op die daadwerkelijke 120 zitten :p
Ik ken zelf het hypertrophy programma eerlijk gezegd helemaal niet, kan je de link eens sturen? Ben nu wel benieuwd. Neem aan dat de opbouw niet veel anders is dan de andere Sheiko programma's en vind dat zelf eigenlijk wel rete fijn trainen.

Yo template staat in openingspost van dit topic.

Heeft iemand eigenlijk die Sheiko app en zo ja, beetje nuttig? Hij is wel 13e maar goed is wel wat makkelijker dan het copy pasten naar mijn notes wat ik nu doe.

Heeft iemand eigenlijk die Sheiko app en zo ja, beetje nuttig? Hij is wel 13e maar goed is wel wat makkelijker dan het copy pasten naar mijn notes wat ik nu doe.
Wist niet eens van het bestaan hiervan :o
Ga je trouwens alle oefeningen met chains en dergelijke doen?

Terug
Naar boven