Fitness Seller

Rob G's log - Sheiko Hypertrophy

Wat waren je oude maxes eigenlijk?

Ik zou niet te veel volume gaan inleveren op je volgende skimmatje

Prima resultaten man. Leuk dansje maak je ook voor je deadlift :D
Never change a winning team Rob. Met RTS kan je toch ook prima aan je techniek werken.
Je zou ongeacht het percentage wat je lift en schema altijd aan je techniek moeten/kunnen werken.
Is de nieuwe manier van werken van RTS niet wat voor je, single @8 en daarna op percentage van je geschatte max volume draaien.
Dan kun je ook veel werk op 70-80% doen.

• Topic Starter Topic Starter
Wat waren je oude maxes eigenlijk?

In 2010:
Squat: 160
Bench: 125
Deadlift: 220

Ik zou niet te veel volume gaan inleveren op je volgende skimmatje

Nee ik draai altijd veel volume, ofja, wat is veel. Met 3 oefeningen lijkt het niet veel, maar als ik nu een UB training doe bij wijze van dan vlieg ik er echt doorheen.

Prima resultaten man. Leuk dansje maak je ook voor je deadlift :D
Never change a winning team Rob. Met RTS kan je toch ook prima aan je techniek werken.
Je zou ongeacht het percentage wat je lift en schema altijd aan je techniek moeten/kunnen werken.
Is de nieuwe manier van werken van RTS niet wat voor je, single @8 en daarna op percentage van je geschatte max volume draaien.
Dan kun je ook veel werk op 70-80% doen.

Ja ik moet me even gaan inlezen man. Heb je een linkje naar een template voor 'nieuwe manier' (als dat er is). Lijkt me nu ook leuk om wat ervaring op te doen en vanalles wat te gaan proberen. Heb de smaak wel redelijk te pakken nu. Powerliften is toch wel leuk, tenminste, de kleine ervaring die ik er nu mee heb gehad.

Side step mbt kuren:

Heb ook wel een iets andere kijk gekregen op het wel of niet willen kuren. Trainen op kracht voelt voor mij alsof je een soort (wetenschappelijk) experiment met jezelf voert. Je probeert door het manipulen van de variabele training resultaten te boeken. Het experiment is totaal niet meer gecontroleerd op het moment dat aas in de mix komt.

Als ik bv nieuwe template ga doen maar ik ga er ook bij kuren kan ik niets meer zeggen over de effectiviteit aangezien die zeer waarschijnlijk nogal beinvloed wordt door de aas. Daarna heb je weer terugvalletje, etc. Dus ja, zeg maar op de lange lijn haalt dat beetje de plezier weg want het is juist leuk om een template te volgen voor x-aantal weken en dan te kijken wat voor effecten heeft gehad. Adhv dat ga je weer nieuw template volgen met eventueel aanpassingen.

Dus ja tis heel andere insteek voor mij dan bb aangezien je dan toch een wat moeilijker te meten resultaat hebt (je shape) en dat je veel sneller aan je plafond zit heb ik het idee.

Maar goed wellicht denk ik er over tijd anders over.

Yes chill broekkie trust me.

Ik probeer over het algemeen wel de spanning al op de bar te hebben voordat ik ga liften. Bij de 210 lijkt het wel een harde 'jerk'. De squats zijn toch niet zo lelijk? Thnx voor de honesty btw, er is nog wel wat werk aan de winkel.

Het was echt lelijk eerst. Zal eens goed gaan opletten bij filmpjes topic en wat vaker lifts filmen en posten voor wat pointers, zou wel chill zijn.

Dat het technisch nog wat beter kan ben ik met je eens. Maar ziet er niet uit is wel een wat overdreven statement in dit geval. Prima trouwens dat jij het zo ziet, maar zeker met zo'n sterk geformuleerde opmerking zou een constructieve feedback over hoe hij het volgens jou kan verbeteren ook niet misstaan. Zo kan Rob er nog wat mee tenminste.

Prima techniek Rob, als je wilt kunnen we wel een keer kijken hoe je het kan verbeteren als je weer langskomt. Vaak zijn wat verschillende Youtube (tutorial) filmpjes erg informatief en zal Sheiko door het hoge volume op 70-80% van je max ook zeker helpen 'greasing the groove'.

Ik vind 't niet echt prima techniek, ik zei niet dat t er niet uit ziet, ik zei dat t er niet echt uit ziet, een detail maar daarmee wel een aanzienlijk andere formulering.

Je staat zowel bij start als bij finish niet volledig gestrekt bij squats, je knieën staan nog gebogen. Je bracet voor zover ik kan zien helemaal niet, je laat je t laatste stuk gewoon vallen en blaast alles al uit voordat je weer boven par bent. Technisch is dat misschien voor de gemiddelde sportschoolganger best oké zo maar als je als powerlifter het meeste uit je lifts wilt halen dan kun je nog heel veel winnen.

Bij deadlifts lijkt t alsof je wat pressure breaths ala mike t doet voor je daadwerkelijk gaat pullen maar er gebeurt in realiteit helemaal niets bij deze pressure breaths. Je rockt gewoon wat heen en weer met je lichaam en gaat dan eigenlijk vanuit het niets pullen. Geen spanning, je doet nauwelijks iets met je lats die je meer naar onderen zou moeten trekken en je borst heeft totaal niet de leiding in de beweging. Heupen schieten dan ook gewoon direct omhoog en rug trekt krom waardoor t een onnodig zware lockout wordt. Je zou meer geduld moeten hebben bij liftoff en meer in de techniek blijven zodat je makkelijk kunt doorversnellen. Minder focussen op keihard van de grond lostrekken en meer focussen op in de juiste positie los trekken zodat je lockout ook veel makkelijker wordt. 90% van de technische errors op de deadlift komen door slechte liftoff positie.

Natuurlijk ga je bij max efforts eerder technisch falen maar als je techniek on point is zou die dat eigenlijk juist ook bij max effort pogingen moeten zijn.

Sorry als ik af en toe bot over kom maar zo bedoel ik t niet. Ik beschrijf gewoon wat ik zie en denk.

K zou lekker RTS blijven doen of in elk geval iets met redelijk veel volume op submaximale intensiteit. Wat zunnepitte zegt klopt natuurlijk gewoon, met elk schema moet je aan je techniek kunnen werken en dat moet je ook zeker doen. Doe ik ook.

Ik vind 't niet echt prima techniek, ik zei niet dat t er niet uit ziet, ik zei dat t er niet echt uit ziet, een detail maar daarmee wel een aanzienlijk andere formulering.

Je staat zowel bij start als bij finish niet volledig gestrekt bij squats, je knieën staan nog gebogen. Je bracet voor zover ik kan zien helemaal niet, je laat je t laatste stuk gewoon vallen en blaast alles al uit voordat je weer boven par bent. Technisch is dat misschien voor de gemiddelde sportschoolganger best oké zo maar als je als powerlifter het meeste uit je lifts wilt halen dan kun je nog heel veel winnen.

Bij deadlifts lijkt t alsof je wat pressure breaths ala mike t doet voor je daadwerkelijk gaat pullen maar er gebeurt in realiteit helemaal niets bij deze pressure breaths. Je rockt gewoon wat heen en weer met je lichaam en gaat dan eigenlijk vanuit het niets pullen. Geen spanning, je doet nauwelijks iets met je lats die je meer naar onderen zou moeten trekken en je borst heeft totaal niet de leiding in de beweging. Heupen schieten dan ook gewoon direct omhoog en rug trekt krom waardoor t een onnodig zware lockout wordt. Je zou meer geduld moeten hebben bij liftoff en meer in de techniek blijven zodat je makkelijk kunt doorversnellen. Minder focussen op keihard van de grond lostrekken en meer focussen op in de juiste positie los trekken zodat je lockout ook veel makkelijker wordt. 90% van de technische errors op de deadlift komen door slechte liftoff positie.

Natuurlijk ga je bij max efforts eerder technisch falen maar als je techniek on point is zou die dat eigenlijk juist ook bij max effort pogingen moeten zijn.

Sorry als ik af en toe bot over kom maar zo bedoel ik t niet. Ik beschrijf gewoon wat ik zie en denk.

K zou lekker RTS blijven doen of in elk geval iets met redelijk veel volume op submaximale intensiteit. Wat zunnepitte zegt klopt natuurlijk gewoon, met elk schema moet je aan je techniek kunnen werken en dat moet je ook zeker doen. Doe ik ook.

Ik kan wel wat hebben. Ben zelf ook niet van de tactvolle aanpak en wordt het best geprikkelt door een trap onder mijn reet. Dus ik vond het ok. In real life had je stompen gehad.

Maar goed. Ik kan me verder wel vinden in je commentaar. Mijn lats is een probleem ding waar ik met banken ook tegenaan loop. Recht schouder mobiliteit is gaar ofzo, waardoor trapezius heel overstressed is en lat beetje buiten werk wordt gezet. Veel moeite die aan te spannen.

Toch bedankt dat je de moeite doet mij goed onderbouwd af te zeiken. Op serieuze noot, ik ga er wat mee doen, thnx.

Deload achtige UB

1) benchpress
2 x 8 x 50
5 x 70
3 x 80
3 x 90
3 x 3 x 100

2) cable flies
Hoge pulley
2 x 15
Lage pulley
2 x 15

3) Military press
5 x 30
5 x 40
5 x 45
5 x 50
2 x 5 x 40

4)Lat pull down, behind neck (krijg last van onderarm/bicep/schouder spiergroep rechts van pull-ups, heel irritant)
10 x 40
10 x 45
3 x 8 x 55

5) Pandley row
8 x 50
8 x 60 3 x 8 x 70

6)Facepulls
15 x 15
12 x 18
12 x 23

7)triceps dumbbell extensions SS dumbbell shrugs
15 x 12 - 15 x 42
12 x 12 - 10 x 42

Bizar hoe 'easy going' een training nu voelt als je niet squat of deadlift.

Ok pleeboiiis.

130 kg squat:

150 kg squat

210 kg deadlift

220 kg deadlift

Prima lifts en glutes:eek!::heart:

Deadlifts komen wel erg uit mijn rug en weinig uit de benen.
.
Dit herken ik wel! Mijn deadlifts zien er volgens mijn ook ongeveer zo uit!

Dit dus!
Mja, zou het zelf niet erg vinden als het wat minder was maar goed.
Shorts zijn wel goed toch? Echt relaxe broekkies voor 8 euro.
Shorts toch nog kunnen vinden? 8 euro is niet verkeerd!

Waar heb je die shorts vandaan? M'n dikke reet is al uit 2 shorts gescheurd dit jaar :/

Repetition effort LB
1) squat
2 x 8 x 50
8 x 80
8 x 100
8 x 110
2 x 8 x 120
6 x 120

Jammer had toch ff 3 x 120 willen doen maar die laatste set was bijna nokkie gaan, de t*ring die hitte.

2)snatch grip stiff legged DL
8 x 50
8 x 80
3 x 8 x 100

3)barbell lunges /been
8 x 30
8 x 40
8 x 50

f**k man die laatste kwamen van diep.

4) barbell calve raise
2 x 25 x 50
2 x 20 x 80
2 x 15 x 110

5) ab rollouts
3 x 12 x bw

6) good mornings
2 x 10 x 40
2 x 8 x 60

Dit was behoorlijk taai, maar erg lekker.

Hele aparte sheiko training.

Nu nog wat 4x10 leg extension, hamstring curl en leg press en je bent er helemaal.

Repetition effort UB

1) benchpress (touch n go)
8 x 50
8 x 70
8 x 80
7 x 90
6 x 90
4 x 90

2) t-bar row (smalle pulley)
10 x 40
2 x 8 x 60
2 x 8 x 70

3) incline db press
10 x 28
8 x 34
6 x 34

4) seated cable row (los per hand)
10 x 45
2 x 8 x 60

5) weighted dips
5 x bw
5 x bw+5
3 x 5 x bw+10

6) biceps barbell curl (straight bar)
10 x 15
2 x 10 x 20
2 x 8 x 25

7)triceps cable extensions SS cable curl
20 x 14 - 12 x 14
15 x 18 - 12 x 14

8) side raise
cheat style 2 x 8 x 16
super strikt 2 x 15 x 6
ca 60 sec static hold 3kg

Tijd om toch maar eens week echt even niets te doen. Het begint overal wat te zeuren en moeizaam te voelen. Volgende week geen gym.

Repetition effort UB

1) benchpress (touch n go)
8 x 50
8 x 70
8 x 80
7 x 90
6 x 90
4 x 90

2) t-bar row (smalle pulley)
10 x 40
2 x 8 x 60
2 x 8 x 70

3) incline db press
10 x 28
8 x 34
6 x 34

4) seated cable row (los per hand)
10 x 45
2 x 8 x 60

5) weighted dips
5 x bw
5 x bw+5
3 x 5 x bw+10

6) biceps barbell curl (straight bar)
10 x 15
2 x 10 x 20
2 x 8 x 25

7)triceps cable extensions SS cable curl
20 x 14 - 12 x 14
15 x 18 - 12 x 14

8) side raise
cheat style 2 x 8 x 16
super strikt 2 x 15 x 6
ca 60 sec static hold 3kg

Tijd om toch maar eens week echt even niets te doen. Het begint overal wat te zeuren en moeizaam te voelen. Volgende week geen gym.

Een week geen gym? Kan dat?

We gaan het eens proberen. Deload op half gewicht dat trek ik helemaal slecht.

Het is vooral de pezen van mijn quads bij de knieen die al tijdje beetje zeuren en nu deze week begint het een beetje een echte last van mijn linker knie te worden. Daar ben ik aantal jaar geleden met snowboarden x aantal keer mee op het ijs geklapt.

Ik heb eigenlijk altijd vrijwel blessurevrij kunnen sporten en dat wil ik graag zo houden.

Overigens is iets doen wel beter dan helemaal niets imo

Terug
Naar boven