XXL Nutrition

roken

helboy

Dutch Bodybuilder
Waardering
23
Lengte
1m87
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
heeft roken direct invloed op de training die maakt zoals betere conditie meer hh en betere uithouding?
ik probeer al een tijdje te stoppen maar dit lukt niet goed want ongeveer iedereen die ik ken rookt:mad:

boeie ik rook ook

Niet veel van gemerkt eerlijk gezegd.

roken = fail

ik begin er ook steeds meer over na te denken om te gaan stoppen.. is eigenlijk ook al fout, want je moet gewoon stoppen zonder na te denken :P

ik heb trouwens niet het idee dat het roken mijn trainingen negatief beinvloed ofzo.

Roken is de meest achterlijke verslaving ooit.

Eerst doe je weken moeite verslaafd te raken (niemand vindt zn eerste sigaretten lekker). En als je dan eenmaal verslaafd bent denk je dat het lekker is. Je houdt jezelf dan alleen maar voor de gek, want in feite hef je de k*tte ontwenningsverschijnselen alleen maar tijdelijk ff op.

het voegt niets toe

het kost je onnodig centjes.

roken is de meest achterlijke verslaving ooit.

Eerst doe je weken moeite verslaafd te raken (niemand vindt zn eerste sigaretten lekker). En als je dan eenmaal verslaafd bent denk je dat het lekker is. Je houdt jezelf dan alleen maar voor de gek, want in feite hef je de k*tte ontwenningsverschijnselen alleen maar tijdelijk ff op.

+ 1

Ik rook geen filter sigaretten meer al jaren niet, wel jointjes.
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat als je stopt en het ook daadwerkelijk volhoudt dat je veel meer energie krijgt en meer uithoudingsvermogen.

Fulltime roken is gewoon stom.

Af en toe een sigaretje tijdens het uitgaan vind ik iets anders, maar elke dag een pakje sigaretten weg paffen is gewoon oerdom. Het is slecht voor je longen, slecht voor je uithoudingsvermogen en slecht voor je portemonnee.

Fulltime roken is gewoon stom.

Af en toe een sigaretje tijdens het uitgaan vind ik iets anders, maar elke dag een pakje sigaretten weg paffen is gewoon oerdom. Het is slecht voor je longen, slecht voor je uithoudingsvermogen en slecht voor je portemonnee.
Yep, wat ik ook altijd lachen vind is als we uitgaan en een paar van m'n maatjes kunnen nergens meer sigaretten halen, dan worden ze helemaal para omdat ze hun longen niet kunnen vervuilen.:D

Ben ook aan het proberen te stoppen deze keer met hulpmiddelen (tabex).
Reden hiervoor is omdat ik nu amper eten binnen krijg en zo mijn voedingsschema verwaarloos gevolg ben nu al 3 kg lichter :( .

agh ik rook +- pakje per dag...maar daarnaast drink ik nooit ;) dus hou ik het voor mezelf in evenwicht

jaja roken is met je longen en drinken met je lever blabla, maar ik zeg voor mezelf ;)

Mijn manier om te stoppen:
Probeer zolang mogelijk het roken uit te stellen op een dag. Elke keer als je een peuk wilt roken moet je er goed aan denken dat die behoefte weg gaat in de tijd dat je normaal gesporken een peuk rookt. Dus als je nu zin hebt om te roken dan is die behoefte na 5 minuten meestal weer weg. Als je dat een dag vol kan houden is elke dag daarna dat je niet rookt weer een overwinning. Vooral als je dagen telt kan dit enorm helpen.

Daarnaast heeft de verslaving twee kanten (voor mij tenminste). 1) nicotine, die gaat na 2-10 dagen wel weg en is gewoon even lastig, en 2) nog veel erger: een peuk opsteken gewoon uit gewenning. Als je met de hond gaat lopen, na het eten, bij een biertje, etc. Als je dat kan onthouden ben je er al bijna. Als je dan je vrienden/vriendin ziet roken en je merkt dat je zelf veel actiever bent als je niet rookt weet je waarvoor je het doet ;) Je merkt ook dat je minder snel moe wordt als je gestopt bent met roken. Maar goed, het is makkelijker op papier natuurlijk dan in het echt.

Terug
Naar boven