AndroidHealthClinic

roken

stoort het je ook niet om elke maand nodeloos honderden euro's te verspillen daaraan?

Ik begrijp het begrip "nodeloos" niet zo....

alles is nodeloos als het je niet in leven houdt. autorijden, bier drinken, games, theater, films, posten op forums ... etc. etc.

Its all in the eye of the beholder

alles is nodeloos als het je niet in leven houdt. autorijden, bier drinken, games, theater, films, posten op forums ... etc. etc.

in tegenstelling tot al die voorbeelden brengt roken geen enkele meerwaarde met zich mee:)

Nouja als jij niks beter kan verzinnen dan sigaretten voor dat geld..

Zelf weten, natuurlijk ;)

in tegenstelling tot al die voorbeelden brengt roken geen enkele meerwaarde met zich mee:)

aha...but you are forgetting the smoking break :) 45 minuten extra pauze per dag... :)

---------- Toegevoegd om 15:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:11 ----------

Nouja als jij niks beter kan verzinnen dan sigaretten voor dat geld..

Zelf weten, natuurlijk ;)

Mijn eerste instinct zou zijn...ik weet een heleboel beters...maar roken geeft je het excuus om die coole lighters te kopen met die led lampjes erin :D

Mijn eerste instinct zou zijn...ik weet een heleboel beters...maar roken geeft je het excuus om die coole lighters te kopen met die led lampjes erin :D

Hahaha, die kende ik nog niet.

OT: Ben zelf paar weken geleden gestopt, alleen met uitgaan, bij gelegenheden (na coïtus enzo) en op vakantie rook ik nog. Bevalt me prima, en kan het direct aan mijn conditie merken.

Als je je helemaal volgepropt hebt van een zalig avondmaal is een sigaretje uberheerlijk, ook is het gruwellijk lekker als je er een opsteekt net nadat je je vriendin volgespoten hebt met je dagelijkse kwak.

Als je je helemaal volgepropt hebt van een zalig avondmaal is een sigaretje uberheerlijk, ook is het gruwellijk lekker als je er een opsteekt net nadat je je vriendin volgespoten hebt met je dagelijkse kwak.
Dat zijn dus tekenen van geestelijke verslaving. Dat je er voor jezelf zo ingebakken hebt dat juist die sigaretjes lekker zijn... Omdat je nicotinepeil na een uitgebreide avondmaaltijd/lange coïtussessie heel laag is.
Als je echt logisch nadenkt besef je dat die sigaretten juist het enige zijn wat die zaken verpest.

Al moet ik toegeven dat ik zelf op vakantie ook altijd nog heel veel moeite heb de sigaretten links te laten liggen :o

---------- Toegevoegd om 18:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:22 ----------

ik rook niet :P
ik heb wel een keer wiet gegeten LOL smaakte naar papier bijwerkingen ik werd een beetje raar in de kop:P
Wiet eten heeft weinig zin, omdat de THC pas opneembaar wordt bij verhitting. Dus aansteken of bakken (spacecake)

Ff afwegen (vanuit het standpunt vd roker):

Voordelen:
- het is lekker, het doet deugd
- sociale aanvaarding/breekt het ijs?

Nadelen:
- slecht voor de longen
- slecht voor de uithouding
- slecht voor de bloedvaten (teer)
- duur (denk accijnzen, lol :D)
- sociale aanvaarding? kan idd ook in de andere richting werken
- gezondheid van kinderen
- STANK (kan weer in twee richtingen werken natuurlijk, misschien zijn er mensen die graag die geur in hun kleren hebben... lol)
- slecht voor de tanden
- slecht voor de huid
- stemverandering? (weliswaar pas na jaren)
- hoest
- verkleuren van vingernagels

Lijkt me een duidelijk sommetje. Ik ken genoeg mensen die zeggen dat ze een huis hadden kunnen kopen als ze nooit een sigaret hadden aangeraakt (en dat klopt effectief, tot op de cent).

Waarom heb je er geen behoefte aan om te stoppen dan?

Omdat je niet wil/kan/durft te stoppen (verslaving)

omdat ik niet wil, maar wat wil je daarmee zeggen? Dat ik verslaafd ben? Dat kon ik je ookal vertellen :)

stoort het je ook niet om elke maand nodeloos honderden euro's te verspillen daaraan?

Nee, eigenlijk niet. Ik heb geen schulden of wat dan ook, hou iedere maand geld over.

idd

Al die mensen die zo 'haten' op rokers, donder toch op. :roflol:
Laat iedereen lekker zelf beslissen of ze wel of niet roken in plaats van die kansloze discussie elke keer op te starten. :roflol:

En nee, zelf rook ik niet btw. ;)

nou nou als dat alle nadelen zijn dan rook ik gezellig door ;)

Dat zijn dus tekenen van geestelijke verslaving. Dat je er voor jezelf zo ingebakken hebt dat juist die sigaretjes lekker zijn... Omdat je nicotinepeil na een uitgebreide avondmaaltijd/lange coïtussessie heel laag is.
Als je echt logisch nadenkt besef je dat die sigaretten juist het enige zijn wat die zaken verpest.

Al moet ik toegeven dat ik zelf op vakantie ook altijd nog heel veel moeite heb de sigaretten links te laten liggen :o

ik rook al jaren maar in kleine hoeveelheden. Ik doe ongeveer 2 tot 3 weken met een pakje.

ik heb vanaf me 14e tot me 18e veel geblowd, dagelijks soms wel 2 of 3, maar de afgelope paar maande ben ik heel erg gemindert tot alleen de weekends! en blowen heeft sowieos veel negatiefe invloed, het verlaagd testasteron niveau.

ik rook al jaren maar in kleine hoeveelheden. Ik doe ongeveer 2 tot 3 weken met een pakje.
Geestelijke verslaving gaat heel gefaseerd. Het begint vaak tijdens het uitgaan ofzo. Later komt daar een sigaretje na het eten bij. Dan eentje bij het opstaan. Dan één bij de lunch en voor je het weet zit je op 15-20 per dag.

Er zijn wel mensen die in zo'n fase blijven hangen maar waarom zou je het niet gewoon helemaal laten denk ik dan??? Ik keek eerder ook altijd erg uit naar een sigaret na het eten. Maar nu dank ik god dat ik lekker binnen kan blijven zitten terwijl de rest buiten het restaurant sneu een sigaretje zit op te steken (en denken dat ze zichzelf er nog een plezier mee doen ook)

Geestelijke verslaving gaat heel gefaseerd. Het begint vaak tijdens het uitgaan ofzo. Later komt daar een sigaretje na het eten bij. Dan eentje bij het opstaan. Dan één bij de lunch en voor je het weet zit je op 15-20 per dag.

Er zijn wel mensen die in zo'n fase blijven hangen maar waarom zou je het niet gewoon helemaal laten denk ik dan??? Ik keek eerder ook altijd erg uit naar een sigaret na het eten. Maar nu dank ik god dat ik lekker binnen kan blijven zitten terwijl de rest buiten het restaurant sneu een sigaretje zit op te steken (en denken dat ze zichzelf er nog een plezier mee doen ook)

of een pakje...mja gast.. oke roken is niet goed voor je. Maar waarom moet jij je er zo druk over maken? Niet lullig bedoelt maar jij bent echt anti-roken en probeert ons heidenen tot inkeer te brengen. Zo zie ik het iig

Bovendien zijn er zoveel dingen slecht voor je :)

Je hebt wel gelijk, maar toch blijf ik het doen.

Ik kan echt zonder maar ik vind het ook lekker om van tijd tot tijd eentje op te steken. Ik weet dat het cliche klinkt dat ik zeg dat ik zonder kan, maar het kan echt :D

of een pakje...mja gast.. oke roken is niet goed voor je. Maar waarom moet jij je er zo druk over maken? Niet lullig bedoelt maar jij bent echt anti-roken en probeert ons heidenen tot inkeer te brengen. Zo zie ik het iig

Bovendien zijn er zoveel dingen slecht voor je :)
Ik heb een helder beeld van hoe die verslaving werkt. Ik heb gewoon te doen met mensen die zichzelf voor de gek houden door te denken dat het lekker is, want je bent alleen maar bezig jezelf kapot te maken. Roken heeft gewoon geen enkel voordeel. Alleen maar voordelen die jezelf hebt wijsgemaakt. Serieus, als ik iemand zie roken vind ik dat haast even sneu als een heroinejunk die in de goot ligt. Misschien nog wel sneuer want van heroine krijg je ten minste een high, van roken hef je de ontwenningsverschijnselen alleen maar ff tijdelijk op.
En ik ben echt niet hele dagen bezig met antirookcampagne voeren, maar in dit topic deed zich de gelegenheid gewoon ff voor ;)

@Juniormob, je denkt alleen maar dat het lekker is. Blaas een klein kind maar is een walm in zn gezicht, aan de reactie kun je zien wat die rook echt is.

Ik heb een helder beeld van hoe die verslaving werkt. Ik heb gewoon te doen met mensen die zichzelf voor de gek houden door te denken dat het lekker is, want je bent alleen maar bezig jezelf kapot te maken. Roken heeft gewoon geen enkel voordeel. Alleen maar voordelen die jezelf hebt wijsgemaakt. Serieus, als ik iemand zie roken vind ik dat haast even sneu als een heroinejunk die in de goot ligt. Misschien nog wel sneuer want van heroine krijg je ten minste een high, van roken hef je de ontwenningsverschijnselen alleen maar ff tijdelijk op.
En ik ben echt niet hele dagen bezig met antirookcampagne voeren, maar in dit topic deed zich de gelegenheid gewoon ff voor ;)

@Juniormob, je denkt alleen maar dat het lekker is. Blaas een klein kind maar is een walm in zn gezicht, aan de reactie kun je zien wat die rook echt is.

Hehe, ik snap jouw punt ook wel hoor en op bepaalde punten heb je zeker gelijk. Ik kan nu wel wat positieve punten opgaan noemen, maar die weet jij ook wel, dus het heeft weinig nut :)

Ik ga naar buiten, ff peukje roken ;)

Terug
Naar boven