AndroidHealthClinic

ronde schouders

Charlie2

Dutch Bodybuilder
Waardering
23
Lengte
1m63
hey iedereen,

ik train al een jaar of 5 en mijn doel is (naast algemeen een mooi fysiek te hebben) vooral om mooie ronde schouders te krijgen. Ik train normaal gezien 1 à 2 spiergroepen per training en doe mijn schouders 1x per week waarbij ik start met compoundoefening zoals vb. military press en daarnaast aandacht besteed aan elke schouderkop (anterior, posterior, lateral deltoid). Ik doe ongeveer 5 à 6 oefeningen met 4 sets van ong. 12-15 herhalingen en dikwijls bij de laatste set nog een dropsetje erachteraan.

Het lukt mij maar niet om mijn schouders ronder te krijgen, hoeveel side raises ik ook doe...
Heeft iemand tips voor die mooie ronde schouders??

Ik heb telkens ook het gevoel dat ik teveel traps meeneem bij die side raises (hoewel ik geen te zware gewichten gebruik).

Wegens een gebroken kuitbeen kan ik trouwens nu enkel zittend oefeningen doen.

Alle tips zijn welkom!! (oefeningen, reps, sets,...)

alvast bedankt!

Hoeveel kcal eet je boven onderhoud?

• Topic Starter Topic Starter
goeie vraag, ik probeer eigenlijk op of onder onderhoud te eten voor vetverlies...(als het lukt een 300kcal onder onderhoud)

Dan is het toch logisch dat je niks of nauwelijks groeit? Om te groeien moet je boven onderhoud eten.

ik had het nog nooit zo bekeken...mijn vetpercentage is in feite nog steeds vrij hoog (rond de 24-25%) en ik wou vooral vet verliezen en vermoedde dat die schouders er dan wel zouden doorkomen, omdat het vetlaagje errond zeg maar zou verdwijnen...
In feite is het inderdaad simpel...:o:o:o

Ik heb wel schrik om boven onderhoud te gaan eten, maar het is misschien wel eens de moeite om te proberen dit voorjaar (eens ik uit het gips ben welteverstaan).

Nog andere tips qua oefeningen?
Al bedankt voor de hulp trouwens!