XXL Nutrition

Rory538 log

• Topic Starter Topic Starter
voorlopig kan ik even geen benen training doen en waarschijnlijk ook geen deadlift want ik heb een blessure in mijn kuit opgelopen ik denk ongeveer dat het een week duurt en dat ik 3 been trainingen even oversla. Dit heeft niks met trainen te maken maar met voetbal.

over deadlift is het goed om het te blijven doen of ook daarmee stoppen?

en van mijn been training van gister weet ik niet precies de gewichten maar het was ongeveer hetzelfde gewicht als mijn vorige been training

K*t van je blessure man. Gewoon even een tijdje rust nemen tot het beter is, er even uit gaan kan soms juist goed werken. Eventueel wat extra UB, maar geef die kuiten rust.

workout A

Bench press
military press
upright row
shrugs
barbell curl
skull crusher
pull over
deadlift

workout B

squat
romanian deadlift
calf raise

ik heb wat dingen aangepast aan een nieuw schema welke oefeningen zou ik bij mijn benendag erbij nemen?

en vandaag ga ik wel gewoon workout A doen alleen geen deadlift wil geen risico met mijn kuit nemen

training van gister:

Bench press 5x34 5x39 5x44 5x49 3x51,5
Military press 5x34 4x36,5
Upright rows 8x34 5x39
Pull over 10x20,5
Barbell curl 5x25,5

de rest had ik gister niet gedaan door moeheid en tijd tekort kunnen jullie mij nog helpen met mijn vorige post, en deadlift niet voor mijn kuit zie ook posts hierboven

workout A

Bench press [paljas]borst[/paljas]
military press [paljas]schouders[/paljas]
upright row [paljas]schouders[/paljas]
shrugs [paljas]schouders[/paljas]
barbell curl [paljas]biceps[/paljas]
skull crusher [paljas]triceps[/paljas]
pull over [paljas]borst[/paljas]
deadlift [paljas]rug[/paljas]

workout B

squat [paljas]benen[/paljas]
romanian deadlift [paljas]rug[/paljas]
calf raise [paljas]benen[/paljas]

ik heb wat dingen aangepast aan een nieuw schema welke oefeningen zou ik bij mijn benendag erbij nemen?

en vandaag ga ik wel gewoon workout A doen alleen geen deadlift wil geen risico met mijn kuit nemen

Mijn kijk op je schema:

Ik heb in de quote even achter je oefeningen bij gezet welke spiergroepen ze voor zijn. Ik stel voor dat je eerst even nadenkt over hoeveel nadruk je op welke spiergroepen wilt zetten. Het is nu:

A: 3x schouders 2x borst 1x triceps 1x biceps 1x (onder)rug
B: 2x benen 1x (onder)rug

Mijn opmerkingen:
1. Schema A is veel drukker dan schema B;
2. Er zit weinig lijn in je schema, van alles door elkaar;
3. Als ik je log bekijk doe je veel te weinig setjes per oefening, je stopt al op het moment dat je eigenlijk de warming up achter de rug hebt. Eén setje van 5x barbell curl is echt een gemiste kans, je moet wel even doorstampen wil je vooruitgang boeken;
4. De nadruk ligt blijkbaar op schouders, wil je dat ook?

Als ik jou was zou ik zeker het volgende topic goed doornemen:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/welk-trainingsprogramma-geschikt-voor-139327/

En daarna bepalen welk schema het beste bij jou past en hier invulling aan geven.

Aangezien je trainingsintensiviteit erg laag ligt (ik bedoel het niet lullig, ik leid dit af aan je log) en je blijkbaar voorkeur geeft aan een soort 2-split zou ik voorstellen:

(vuistregel in het onderstaande is: minder reps => meer gewicht)

Dag A:

Schouders:
Military press 5 setjes (1x warmup, 12x 8x 5x 8x)
Upright row 3x12x

Rug:
Deadlift 5 setjes (1x warmup, 12x 8x 5x 8x)
Chins 3x zoveel je kan

Triceps:
Dips 3 setjes zoveel je kan
Skullcrushers 3 setjes (12x 8x 12)

Dag B:

Benen:
5 setjes squat (1x warmup, dan 12x 8x 5x 8x)
3 setjes calve raise (15x 12x 15x)

Borst:
5 setjes flat bench press (1x warmup, dan 12x 8x 5x 8x)
3 setjes flyes van 12x

Biceps:
5 setjes barbell curl (1x warmup, dan 12x 8x 8x 12x)
3 setjes dumbbell curl van 12x (lastig want je hebt maar 5.5kg dumbbells, verzin maar iets)

Vaste pauzes nemen, goed doortrainen, en zoveel gewicht pakken zodat de laatste herhaling van het laatste setje van een oefening niet meer lukt.

Doe ermee wat je wilt, het is maar een suggestie.

Laatst bewerkt:
bedankt voor reageren opzich heb je gelijk dat het eerste wat drukker is maar het was zou maar zeggen een upperbody-lowerbody schema.

over dat schema wat je gemaakt heb kan ik niet goed uitvoeren omdat ik thuis train dus ik kan geen chins en dips

voor de rest gebruik ik die dingen wel wat je zij
mijn dumbbells wegen alleen 5,5kilo maar ik kan er gewicht op doen

Chins kun je aan het trapgat doen. Voor dips zijn twee klapstoeltjes genoeg.

Lekkah bezig zo te zien aan je schema's!

ik ga vandaag trainen, maandag begin ik met mijn nieuwe schema.

Succes met je schema bro!

had gisteren een slechte training had weining tijd en had geen spotter en door dat weet ik ook niet meer precies met welk gewicht ik het deed. Het goede was deadlift ging lekker. Maandag ga ik dus beginnen met mijn nieuwe schema met dank aan Paljas en woensdag ga ik weer beginnen met mijn benen trainen. ik kan weer alles met mijn benen doen en voel geen pijn meer

military press: 11x34 8x39 5x41,5
upright rows 12x34 8x39 5x41,5
dips nog niet gedaan komt volgende keer
skull crushers 12x20,5 8x23 8x25,5
chin-ups 6x 6x 4x
deadlift 5x74 5x94

het was dom om deadlift als laatste te doen komt volgende keer als eerste aan de beurt en dan minstens een set meer ik was echt mijn kracht kwijt.

ik woog vanochtend 64,6kilo waar ik eerst 59kilo woog

:thumbup: massa!

goede training gehad voor de eerste keer dit schema, borst trainen ging goed biceps ook maar benen gaat nooit echt lekker ik had een rack gekocht om goed te squatten maar dat duurt nu een maand dus ik kan het niet aan met mijn onderarmen ook al is het voor mijn benen wel makkelijk, dus nog een maandje gekloot op me squat. de curls strikt uitgevoerd dumbbell curl als preacher curl en de barbell curl heb ik geen ruimte doe het met een schuin bank die doe ik zittend met me rug tegen het bankje op 90 graden

Biceps: dumbbell curl 8x9 8x11,5 5x14
barbell curl 8x15 8x20 5x22,5

Borst: flyes: 12x9 12x11,5 12x13
bench press 12x34 8x44 4x51,5

benen: squat 5x71 5x71
calf raise 8x71 8x71

alsje squat begin low weight of gewoon met bar alleen. Bouw et traag en rustig op want squat is toch wel 1 van de belangrijkste oefeningen voor benen! Eenmaal je ze goed kan zal je er plezier aan hebben :D

goede training gehad voor de eerste keer dit schema, borst trainen ging goed biceps ook maar benen gaat nooit echt lekker ik had een rack gekocht om goed te squatten maar dat duurt nu een maand dus ik kan het niet aan met mijn onderarmen ook al is het voor mijn benen wel makkelijk, dus nog een maandje gekloot op me squat. de curls strikt uitgevoerd dumbbell curl als preacher curl en de barbell curl heb ik geen ruimte doe het met een schuin bank die doe ik zittend met me rug tegen het bankje op 90 graden

Biceps: dumbbell curl 8x9 8x11,5 5x14
barbell curl 8x15 8x20 5x22,5

Borst: flyes: 12x9 12x11,5 12x13
bench press 12x34 8x44 4x51,5

benen: squat 5x71 5x71
calf raise 8x71 8x71

Je bent lekker bezig; heb je jezelf al eens opgemeten om te zien waar je vooruit gaat en wat achterblijft???:D

Nicolas ik kan juist zijn meer squatten maar ik kan hem niet in me nek doen moet nog wachten op mijn bestelling. Ik weet zeker dat ik meer kan maar me onderarmen trekken het dan niet

Dumba nee eigenlijk nog niet maar ik merk het wel al dat ik iets groter word maar ik moet zeker gaan doen om bij te houden

Hoe doe je die squat nu dan?

zo te horen met 2 dumbbells langs ze lichaam :eek:
ik snap anders niet waarom je onderarmen het niet zouden kunnen houden :o

Deed het vroeger ook zo, in begin.

Terug
Naar boven