XXL Nutrition

Roth's Log 2.0

Thanks bro, appreciate that. Ik weet overigens zeker dat het beter kan hoor, maar ik probeer vooral een werkbare situatie voor mezelf te creëren omdat ik wel van het leven wil genieten en veel ambities op professioneel vlak heb.

Je hebt toch een behoorlijk resultaat geboekt Je bent toch iets meer dan 2jaar serieus bezig?
En je toont aan dat het wel kan. School/genieten van het leven/ trainen.

En wat je zei over je bf. Lijkt mij heerlijk dat je dat op een constant gevoel kan het houden.

Bazen eetschema man. En je houdt je er ook nog aan geloof ik;)

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt toch een behoorlijk resultaat geboekt Je bent toch iets meer dan 2jaar serieus bezig?
En je toont aan dat het wel kan. School/genieten van het leven/ trainen.

En wat je zei over je bf. Lijkt mij heerlijk dat je dat op een constant gevoel kan het houden.

Twee jaar en een maand nu. Morgen is mn bro weer thuis, zal aan hem vragen om wat fatsoenlijke foto's te schieten. Geeft een wat beter beeld dan gewichten.

Bazen eetschema man. En je houdt je er ook nog aan geloof ik;)

Haha, thanks. Sowieso doordeweeks, in het weekend komt het nog wel eens voor dat er één maaltijd vervangen wordt door een weightgainer.

Cool ben benieuwd.

de 5daagse split, is dat voor ma-vr of gewoon wanneer het uitkomt?

ben benieuwd naar de fotos

de 5daagse split, is dat voor ma-vr of gewoon wanneer het uitkomt?

ben benieuwd naar de fotos

Normaliter ziet het eruit als volgt:
Ma; benen
Di; armen
Wo; schouders
Do / vrij: rug
Za / zo: borst

Ligt er even aan wat mijn plannen in het weekend zijn.

Mn bro komt pas laat thuis en aan mn ma ga ik het niet vragen, dus heb even snel wat foto's gemaakt met mn phone.
Poseren is natuurlijk helemaal ****ed up, kan amper dat ding fatsoenlijk vasthouden gezien de grote. Front ziet er echt laf uit, maar het geeft een idee van mn size / vp.

Als ik mijn bro een keer eerder op de avond tref zorg ik voor goede foto's.

Laatst bewerkt:
Damn bro ziet er heel goed uit. Vooral je Rug en Tricpe bange er uit.

Echt respect als je dit bereikt in 2 jaar.

flink fysiek, netjes

Nice man maar ffe een vraag als je zo droog blijft gain je dan nog wel spiermassa? want als je bulkt gain je ook vet erbij en als je geen vet gained bulk je toch niet? (hopelijk snap je mn vraag :P)

• Like
Waarderingen: Roth
Nice man maar ffe een vraag als je zo droog blijft gain je dan nog wel spiermassa? want als je bulkt gain je ook vet erbij en als je geen vet gained bulk je toch niet? (hopelijk snap je mn vraag :P)

Cleanbulk, zo moeilijk was dat toch niet te bedenken?

Nette Progressie man! Wel vaag, je rug oogt groter op de foto dan als ik je in de gym zie.

Laatst bewerkt:
Hij heeft geen voedingsschema toch? hoe weet hij of die cut, cleanbulkt of bulkt

Als je een stukje terugleest dan lees je dat hij eerst een cutschema had gemaakt. Na de Cut is hij met dat schema verder gaan bouwen en langzaam heeft die meer toegevoegd tot die hierop uitkwam en deze resultaten krijgt.

Edit:

Ik eet heel strict hoor. Ik snoep (vrijwel) niet en eet ook echt alleen wat ik moet eten op een dag. Maar ik moet wel toegeven ik erg makkelijk vet kan verbranden.

Hoe ik het persoonlijk heb ervaren en als ik je een tip mag geven; Laat dat hele gebeuren gaan man. De weegschaal, het berekenen van kcals - het maakt je gek in je kop. Tenminste, bij mij. Op een gegeven moment was ik zo obsessed met de weegschaal dat als ik 0,5kg minder woog dan de vorige dag dat een avond kon verpesten.

Beste advies wat ik je kan geven: Ga opzoek naar een voedingsschema wat voor jou werkt. Ik ben gewoon gaan bouwen vanaf mijn cut schema. Dus ik hield mijn cut schema aan en kwam tot de conclusie dat als ik dat at ik makkelijk vet verloor met gering verlies aan spiermassa. Ben ik langzaam iets gaan verhogen en verhogen en toen kwam ik op mijn behoefte uit. Merkte gewoon dat ik niet droger werd, niet omhoog ging in vetpercentage maar wel langzaam progressie maakte. Vanaf daar ben ik weer wat gaan verhogen tot op wat ik nu ziet, wat er wel voor zorgt dat ik ook aankom in vp. Maar dat counter ik weer daar af en toe wat low carb dagen ertussen te doen en/of te cardioen.

Nou ben ik zelf geen beer ofzo; dus in hoeverre dit een goed advies is, is dan weer een tweede; maar kijk wat je er mee doet haha

• Like
Waarderingen: Roth

Voor mijn gevoel en ook volgens mijn omgeving wel. Misschien dat ik wel weer ga loggen, kan ik het voor mijzelf ook wat beter op een rijtje zetten.
Kixat quote de post waarin ik het toelichtte; op dit moment zit ik boven mijn onderhoud, wat betekent (zoals je zelf ook al aangeeft) dat ik vet gain. Als je snel wilt gainen, ga je vet aankomenden - lijkt me onvermijdelijk. Voordeel alleen is dat ik na 2 jaar trainen mijn lichaam redelijk goed ken en dat vet ook weer in notime kwijt kan zijn. Probleem alleen word als ik bijvoorbeeld op een andere manier ga trainen. Bijvoorbeeld meer / minder herhalingen, oefeningen of alle spiergroepen twee keer per week pakken betekent een verandering in onderhoud. Dus dan betekent het weer opnieuw experimenteren met eten etc.

Bottem line: vorig jaar heb ik gewoon als een idioot lopen bulken, veel kg's gepakt maar mijn fysiek is er nou niet veel mooier op geworden. Deze manier van eten gecombineerd met gericht en gerust trainen zorgt ervoor dat ik op een, voor mij, juiste manier gain.

Cleanbulk, zo moeilijk was dat toch niet te bedenken?

Nette Progressie man! Wel vaag, je rug oogt groter op de foto dan als ik je in de gym zie.

Thanks bro! Haha, dat hoor ik vaker. Dat is het nadeel als je redelijk droog staat, met kleren aan oog je een stuk kleiner.

Oke bro even een vraag heb je wat advies om mijn chest en shoulders wat groter te kirjgen? ik train ze nu 2x per week 3 oefeningen voor chest (3sets) en 2 oefeningen voor side en achterkant schouders en 1 oefening voor front shoulders

Oke bro even een vraag heb je wat advies om mijn chest en shoulders wat groter te kirjgen? ik train ze nu 2x per week 3 oefeningen voor chest (3sets) en 2 oefeningen voor side en achterkant schouders en 1 oefening voor front shoulders

Wat voor mij heel erg geholpen heeft voor schouders is het afstappen van zware gewichten en gewoon écht licht gaan trainen en keihard knijpen. Zojuist schouders getraind, front raises pak ik niet zwaarder dan 16kg en side raises niet zwaarder dan 14. Probeer gewoon echt je hele beweging te controleren: rustig omhoog halen vanuit stilstaande positie en het gewicht ook rustig laten zakken.
Zou je voor de front gewoon dumbbell press en underhand front raises aanraden.

Wat betreft borst: bij mij kwam het na verloop van tijd zelf. Borst heeft anderhalf jaar echt flink achtergelopen, heeft een groeispurt genomen toen ik overgestapt ben op het 'knijpen' en focussen en is nu langzaam aan aan het bijtrekken. Dus eigenlijk zelfde verhaal.. Focus je tijdens de oefening 100% op de spier, de enige gedachte in je kop moet eigenlijk de spier die je target zijn. Dan haal je, naar mijn mening, het maximale resultaat. "The mind needs to imagne what the body needs to look like" ofzoiets is een uitspraak van Arnold, ik heb het ter harte genomen. En tja, wat betreft oefeningen.. Probeer eens one hand dumbbell press erin te gooien. Goede manier ook om de focus op je spieren te oefenen. Weet niet hoe je schema er nu uitziet, maar wat ik zelf hanteer is een vorm van bench, een vorm van db press en incline flyes. Daarnaast dan nog één kabel en machine oefening die om de twee maanden veranderen.

Wat voor mij heel erg geholpen heeft voor schouders is het afstappen van zware gewichten en gewoon écht licht gaan trainen en keihard knijpen. Zojuist schouders getraind, front raises pak ik niet zwaarder dan 16kg en side raises niet zwaarder dan 14. Probeer gewoon echt je hele beweging te controleren: rustig omhoog halen vanuit stilstaande positie en het gewicht ook rustig laten zakken.
Zou je voor de front gewoon dumbbell press en underhand front raises aanraden.

Wat betreft borst: bij mij kwam het na verloop van tijd zelf. Borst heeft anderhalf jaar echt flink achtergelopen, heeft een groeispurt genomen toen ik overgestapt ben op het 'knijpen' en focussen en is nu langzaam aan aan het bijtrekken. Dus eigenlijk zelfde verhaal.. Focus je tijdens de oefening 100% op de spier, de enige gedachte in je kop moet eigenlijk de spier die je target zijn. Dan haal je, naar mijn mening, het maximale resultaat. "The mind needs to imagne what the body needs to look like" ofzoiets is een uitspraak van Arnold, ik heb het ter harte genomen. En tja, wat betreft oefeningen.. Probeer eens one hand dumbbell press erin te gooien. Goede manier ook om de focus op je spieren te oefenen. Weet niet hoe je schema er nu uitziet, maar wat ik zelf hanteer is een vorm van bench, een vorm van db press en incline flyes. Daarnaast dan nog één kabel en machine oefening die om de twee maanden veranderen.
Oke dat heb ik nu, kijken over een paar maanden dan :)

Ik dacht dat mijn "abboknop" stuk was. Je logt gewoon niet meer lapzwans:D

Nice back, ook goed droog.

Zal nog eens even updaten, dit is hoe ik er nu bij sta. Na een leuke maar zelf destructieve (vanuit bodybuilding perspectief gezien dan) zomer, waarin vooral genieten van het leven centraal stond (lees: teveel feesten) heb ik de nodige kilo's verloren en die levensstijl vervolgens nog moeten bekopen met een longontsteking. Langzaam maar zeker zag ik mezelf terugzakken en veranderen in een skinny f**got. Na veel wikken en wegen heb ik destijds uiteindelijk de moed verzameld om op de weegschaal te gaan staan. En staan.. En staan.. Want de 78kg die erop stond kon ik niet geloven. Nothing hits harder than reality, dus het was tijd om weer serieus aan de bak te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Halverwege augustus weer alles opgepakt en nu weer dedicated bezig. Geen idee hoeveel ik weeg, wat mn vp is o.i.d. Ben daar niet zo mee bezig.

Ben zaterdag begonnen met de bulk, zit op 4900kcal. Train nu zes dagen in de week en ga de aankomende tijd gewoon weer even in mijn autistische, contactgestoorde modus om all kind of gains te maken.

Laat ik voorop stellen dat poseren nou niet bepaald mijn sterkste kant is, kreeg mijn rug niet zo goed open en kan mn tricep ook niet goed opengooien dus bij gebrek aan beter:

aw5lsj.jpg

24b1cn9.jpg

25jbo92.jpg

mju881.jpg

Boeiend die 78kg, je ziet er nu gewoon goed uit.

Zou er een cleanbulk van maken

Terug
Naar boven