XXL Nutrition

Rubensossa's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga zeker flink squatten vanaf nu. Ben van plan om de back-squat en de front of zercher squat voor de komende tijd uit te voeren. Moet ff kijken wat ik qua conform fijner vindt, de zercher of de front.

@Adema: als ik het goed begrijp is squatten tot failure niet erg nuttig, omdat je herstel dan te lang duurt en je de volgende training beperkt. Volume is blijkbaar bij squatten erg belangrijk.

@BuilderB: Ik doe al BOR's bij mn rugtraining, laatste keer 12 reps met 60 kg,
maar ik moet je helaas teleurstellen: ik zal altijd blijven curlen voor
mn bi's!!

Ik voorspel dat Ruben dankzij deze log (en "ons" advies) heel snel, heel veel sterker gaat worden!

als ik het goed begrijp is squatten tot failure niet erg nuttig, omdat je herstel dan te lang duurt en je de volgende training beperkt. Volume is blijkbaar bij squatten erg belangrijk.

Dan begrijp je het niet helemaal goed. Je zal niets maar dan ook niets tot failure doen, tenzij je een max dag hebt. Blijf altijd 1 a 2 reps bij falen vandaan, train je spiergroepen (ja ook biceps :D) meerdere keren per week en je zal groeien in kracht en omvang.
Denk ook niet teveel in spiergroepen. Zo van "ja vandaag doe ik rug en morgen schouders en dan kan ik die dag erna benen doen", dat is voor homo's.
Kies voor een UB/LB of fullbody schema en ga trainen en groeien!

tja.. ik geloof je heilig op je woord dat 3x per week DL, SQ en BP je massa en kracht aardig kan toenemen, maar weet je hoe moeilijk het is voor een BB-er om z'n heilig split-schema in te ruilen voor een PL-schema, of 3x3 schema??
:bawling:

En hoe moet ik dit precies toepassen wanneer mn bovenkant borst achterloopt?? Kan ik dan de flat bench press vervangen voor incline bench??

Ik denk dat ik het nog ff houd op een split-schema maar dan wel opgebouwd uit vooral heavy compounds!!

NeeeeeeeEEE weg met dat splitgedoe. Probeer het 3 maanden, is het ruk dan ruil je het weer in. Zo niet dan ben je goed bezig geweest en mag je jezelf weer een paar KG zwaarder rekenen :D. InclineBP kun je gewoon doen.

Wel een oplossing zou zijn:

ma: Upperbody
di: Lowerbody
wo: rust
Do: Upperbody
Vrij: Lowerbody

Zou dit wat zijn dan?

RubenSossa zei:
Wel een oplossing zou zijn:
ma: Upperbody
di: Lowerbody
wo: rust
Do: Upperbody
Vrij: Lowerbody
Zou dit wat zijn dan?

Jaaaa!! Je komt er wel :p Kijk maar eens in de Log van Adema, of die van mij, hoe zo'n schema's er in de praktijk uit kunnen zien.

eq_909 zei:
Jaaaa!! Je komt er wel :p Kijk maar eens in de Log van Adema, of die van mij, hoe zo'n schema's er in de praktijk uit kunnen zien.

haha, oke jongens. Ik ga het proberen voor 2 maanden en dan kijk ik hoe het me bevallen is. Ik had zoiets in gedachten:

Zo: (UB) Incline barbell bench presses: 5x5 (5 sets,5 reps, niet tot failure)
Chins: 30 reps total
B-Rows: 5x5
Behind-the-neck presses: 5x5
Side raises: 4 sets, 8-12 reps (isolatie-oef.)

Ma: (LB) Back squat: 5x5
Front squat: 5x5
Deadlifts: 5x5
Biceps+Triceps (ja jongens, deze pakken jullie me niet af)
beide 1 a 2 oefeningen

Di: Rust

Wo: (UB) B-Rows: 5x5
Chins: 30 reps total (miss meer)
Flat Bench press: 5x5
Military press: 5x5
Side raises: 4 sets, 8-12 reps

Do: (LB) Deadlifts: 5x5
Front squat: 5x5
Back squat: 5x5
Biceps+Triceps (2 oef. beide)

Vrij: rust

Za: rust

Heb geen optie om in het weekend te trainen, dus ik ben gedwongen het ongeveer zo in te plannen. Ik kan wel van Zo tot Vrij trainen.

Ik hoor graag van jullie wat jullie ervan vinden!!

Begint het ergens op te lijken??

Ik denk eerlijk gezegd dat het me behoorlijk zwaar gaat vallen, zeker na altijd met een split-schema gewerkt te hebben. Maar ik ga het doen, 100% zeker, al val ik er dood bij neer..:D

Morgen ga ik ervan proeven.. Heb er nu al ontzettend zin in! :cool:

Ja is denk ik wel goed. Ik zou er ook nog een goodmorning bij doen of een SLDL.

@Eduard: Denk je dat het volume voor borst en rug per week genoeg is?

Of zou ik nog een fly-oef. voor borst erbij gooien??

Ja, SLDL ga ik bij mn LB-dag inplannen!

Mja ik weet niet waarom je perse de 5x5 methode wilt hanteren?

Anders zou je ook 8 sets bijv. kunnen benchen.

oke, dan voer ik het aantal sets gewoon wat op!

Houdt in ieder aan dat je minimaal evenveel rows doet als presses.

Kijk wel uit met die deadlifts he. Je gaat hier namelijk vrij snel te zwaar. Ik zou ze 1 keer vervangen door Power Cleans.

Ik kijk morgen wel ff hoe ik het precies ga doen. Ben wel erg enthousiast over het UB/LB schema. kan ik toch nog mn bi's 2x per week aanpakken..:D

ff offtopic: Edje, wat jammer dat je ene poll in het gare hanehok gesloten is, MWB's IQ.. Had nog willen stemmen.. op die knikker.. :roflol:

eq_909 zei:
Kijk wel uit met die deadlifts he. Je gaat hier namelijk vrij snel te zwaar. Ik zou ze 1 keer vervangen door Power Cleans.

Power Cleans zijn die het zelfde als Clean and Press??

Heb je een link waarop je kunt zien hoe die correct uitgevoerd moeten worden??

Alvast bedankt!

Powercleans; barbell vanaf de grond explosief naar je voorkant schouders brengen (simpel uitgelegd :D). Google is you're friend!

Het schema zit met de al aangegeven hints wel goed in elkaar.
Realiseer je wel dat je nu elke training je biceps/triceps belast, op je UB dagen met bench en rows, en op je LB dagen ga je ze nog eens met isolatie pakken.
Ik zou dan adviseren om op 1 LB dag islolatie voor biceps/triceps te doen,bij voorkeur de donderdag, je kan dan wat zwaarder gaan omdat je erna 2 rustdagen hebt.
Op je andere LB dag (maandag) kun je andere spieren isoleren, bv onderarmen (grip) en shrugs.

Doe ook voor zowel UB als LB een DE (dynamic effort, lager gewicht, oefening op snelheid/explosiviteit) als een ME (maximum effort, hier ga je zwaar, niet tot failure, maar je moet goed kapot zijn) dag.
Door beide verschillende sTen spreek je de spieren net weer op een andere manier aan, en zoals we weten is variatie de sleutel tot groei.

Terug
Naar boven