MuscleMeat

Rubensossa's trainingslog

Ik zou gewoon cyclen; zowel je oefeningen als reps.

Bijv:
8x3 front fullsquat
5x5 backsquat
3x12 goodmorning

En niet alles elke training 5x5 :) Wees niet zo bang voor wat lager rep-werk; ik heb de afgelopen anderhalve maand 4kg gegained op een soort schema als wat ik net noemde.

• Topic Starter Topic Starter
Blijf voor nu ff op 5x5 voor de compounds, omdat ik net ben gestart met een UB/LB schema.

Als ik een paar trainingen heb gehad, dan ga ik ook af en toe maxen en dan is er ook plaats voor lagere reps!;)

En ook voor higher reps!
Psst...
I'm proud of you, young padawan :D

hehe.. Ik laat me wel als een following UB/LB sl*t begeleiden door de PL'ers hier!! :D

psst... je bent Adema undercover toch?... :D

Rubensossa veel succes met je nieuwe schema, eindelijk van het splitten af ;)! Ik weet zeker dat het je zal bevallen ;) en zal je log ook zeer zeker bijhouden!

Goede training.
Wat je flat bench betreft, je zegt dat 120kg je max is.
5x5 kun je het best in het begin op 75% van je 1rm houden, dat is dus 90kg.
Dit bouw je in 4 weken op naar de 85%, zijnde 100kg.
Dus elke training met 2,5kg verhogen.
Daarna doe je een deloadweek (rustweek), iets minder gewicht en volume.
Daarna doe je 3weken 3x3, begin bij 90% (107,5kg), dan 95% (112,5kg) en de laatste week 100% (120kg).
Zoals je ziet doe je dan 3x3 reps met je oude 1rm gewicht, dus je nieuwe 1rm zal hoger liggen, dat is dan bv. 130kg geworden.
Dan kun je opnieuw zo´n cyclus doen, waarbij je je gewichten met de nieuwe 1rm berekent.
De eerste cyclus zul je nog een beetje moeten aanvoelen of de gewichten goed zijn.
Je BOR moet ongeveer in lijn met deze gewichten lopen.

Maar tegen die tijd is die 120 geen max meer :D. 150 comming soon Ruben!

@Powerblade: Bedankt voor de uitleg en tips!! Zit al heel lang op die 120 max en zou het super vinden om deze te weerleggen. Ik ga het zeker zo doen hoe jij het zegt, dus begin de volgende training met 5x5 90 kg flat bench!!

@Edje: Zeker ga ik uiteindelijk voor die 150 1RM!!! Maar eerst eens 130 kg uitstoten!!;)

130 zit er heel gauw in voor je. Zelf druk ik 1x125. Maar dat ben ik denk ik al voorbij. Even mijn schema aflopen en dan maxen.

Straks om 17.00u begint mn LB training.. Ben benieuwd hoe die me gaat vallen! Heb er wel zin in.

@Eduard: Heb jij nog tips om Zercher squats met ez-bar zo pijnloos mogelijk te laten verlopen (voor mn ellebogen/onderarmen dan)??

rotzak.. :rolleyes:

Haha gewoon hard zijn en bijten. Je kan altijd nog voor het alternatief frontsquats gaan.

Hoi Ruben, heel veel succes met je trainingen!
RubenSossa zei:
Ik ben een BB-er en geen powerlifter dus mn eerste doel is massa, maar meer kracht is ook een doel wat ik voor ogen heb.
Arme jongen, misschien kan de dokter nog wat voor je doen? Misschien is het nog niet te laat? ;) :D
Met massa winnen zit je hier wel goed. In die paar maandjes dat ik bezig ben, heb ik ongeveer 3 kg spiermassa gewonnen en ben ik 3 kg totaal kwijt (ondanks de gewonnen spiermassa)
RubenSossa zei:
Zo groot is dat toch niet? Mijn kuiten zijn 43 cm :cool: . (als je wilt laat ik je die op de wok wel zien... :p )

He Ruben,

Ik ben ook van plan om zoiets te gaan doen, maar heb wat vraagjes:
waarom doe jij Incline barbell bench presses en niet incline dumbbell bench presses?

En zie ik het goed dat je bij up: 1x een borstoef doe?? moeten dat er nie 2 zijn?

Twijfel erg of ik ook zo'n schema moet gaan volgen of toch maar bij split hou.

SlettieBettie zei:
Hoi Ruben, heel veel succes met je trainingen!
Arme jongen, misschien kan de dokter nog wat voor je doen? Misschien is het nog niet te laat? ;) :D
Met massa winnen zit je hier wel goed. In die paar maandjes dat ik bezig ben, heb ik ongeveer 3 kg spiermassa gewonnen en ben ik 3 kg totaal kwijt (ondanks de gewonnen spiermassa)
Zo groot is dat toch niet? Mijn kuiten zijn 43 cm :cool: . (als je wilt laat ik je die op de wok wel zien... :p )

Nu wil ik ze ook zien.. Dus dat wordt de broek op de enkels tijdens de wok..;)

En wie weet, misschien dat deze jongen nog ooit PL-er wordt...:cool:

stenly zei:
He Ruben,
Ik ben ook van plan om zoiets te gaan doen, maar heb wat vraagjes:
waarom doe jij Incline barbell bench presses en niet incline dumbbell bench presses?
DB presses kan ook hoor.

En zie ik het goed dat je bij up: 1x een borstoef doe?? moeten dat er nie 2 zijn?

BP = UB Press

Dus niet denken in spiergroepen, maar in bewegingen.

Twijfel erg of ik ook zo'n schema moet gaan volgen of toch maar bij split hou.

Dit is ook een split, alleen eentje in bewegingen ipv. spiergroepen ;)

RubenSossa zei:
Heb jij nog tips om Zercher squats met ez-bar zo pijnloos mogelijk te laten verlopen (voor mn ellebogen/onderarmen dan)??

Gewoon een rechte barbell pakken en daar evt. je handdoek even omwentelen.

succes gast je bent al goed op weg zie ik :thumbs:

Terug
Naar boven